Mijn LinksysWRT54GC doet het niet meer goed van het ene op het andere moment.
1) als ik de kabel uit de modem rechtstreeks aansluit op mijn computer, doet internet het
-> internet doet het, modem doet het, software op de computer is goed
2a) als ik via WIFI contact leg met mijn modem middles 192.168.1.1 dan krijg ik gewoon het setupmen
-> wifikaart doet het, wifimogelijkheid modem doet het
2b) als ik via de kabel contact leg met mijn modem middles 192.168.1.1 dan krijg ik gewoon het setupmen
-> modem werkt, netwerkkaart werkt
3a) als ik de kabel uit de modem aansluit op de router, en een kabel van de router naar de computer doet internet het niet
3b) als ik via WIFI wil internetten, doet het internet het ook niet
Kortom, iets in het kastje belet me om het internet te bezoeken, hetzij via een draad, hetzij draadloos
*De lampjes functioneren normaal. Lampje "1" brandt gewoon
*De MSN foutoplosser geeft een DNS en/of Proxyprobleem aan. Gegoogled
*Ik heb al een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen. Zonder soelaas
Saillant detail: Sinds ik niet meer op internet via de router kan, ben ik ook geband op de Tweakers IRC wegens abuse. Of één en ander verband met elkaar houdt???
Iemand een idee?
1) als ik de kabel uit de modem rechtstreeks aansluit op mijn computer, doet internet het
-> internet doet het, modem doet het, software op de computer is goed
2a) als ik via WIFI contact leg met mijn modem middles 192.168.1.1 dan krijg ik gewoon het setupmen
-> wifikaart doet het, wifimogelijkheid modem doet het
2b) als ik via de kabel contact leg met mijn modem middles 192.168.1.1 dan krijg ik gewoon het setupmen
-> modem werkt, netwerkkaart werkt
3a) als ik de kabel uit de modem aansluit op de router, en een kabel van de router naar de computer doet internet het niet
3b) als ik via WIFI wil internetten, doet het internet het ook niet
Kortom, iets in het kastje belet me om het internet te bezoeken, hetzij via een draad, hetzij draadloos
*De lampjes functioneren normaal. Lampje "1" brandt gewoon
*De MSN foutoplosser geeft een DNS en/of Proxyprobleem aan. Gegoogled
*Ik heb al een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen. Zonder soelaas
Saillant detail: Sinds ik niet meer op internet via de router kan, ben ik ook geband op de Tweakers IRC wegens abuse. Of één en ander verband met elkaar houdt???
Iemand een idee?