Toon posts:

Algemeen setup advies voor DJen, pc geluid en films

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel een beetje rond aan het kijken naar een nieuwe setup voor mijn geluid. Momenteel loopt alles over een of ander goedkoop hifi setje dat ik jaren geleden eens van mijn ouders heb gekregen. Ik onderscheid 3 doelen:
  • (Bedroom) DJen: Hard en zuiver stereo geluid nodig, geluid vervormt teveel als de volume knop open gaat momenteel
  • Muziek luisteren, afgespeeld door mijn PC
  • Films/TV kijken: geluid momenteel gewoon uit TV
De primaire reden om mijn setup eens wat te verbeteren is vooral DJen/muziek van de PC. Maar het zou leuk zijn als ik tegelijkertijd iets met surround geluid voor films zou kunnen doen. Ik heb echter geen idee of dit mogelijk is, en het heeft dus een wat lagere prioriteit.

Ik ben een enorme leek op dit gebied, en ik ben vooral op zoek naar een beetje algemeen advies over wat voor soort setup het meest geschikt is. Ik vermoed dat een 'home cinema' achtige setup nodig is voor surround geluid bij films, maar ik weet niet in hoeverre deze geschikt zijn voor DJen (moet nog zuiver geluid kunnen produceren op hoge volumes) en of je daar uberhaupt allerlei andere inputs aan kan hangen. Andere alternatieven zijn een versterker+speakers of actieve speakers kopen?

Enkele korten gedachten over in welke hoek ik het beste kan zoeken en wat de (on)mogelijkheden van bepaalde apparatuur is zou fantastisch zijn. Alvast bedankt!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Belangrijkste tegenvraag:

Wat is je budget?

Dj'en kan je in principe op elke set wel, maar als je daar serieus aan de slag mee wil zou ik zeggen een surround/homecinema setje voor je tv waar je je pc ook aan knoopt, en dan eventueel nog 2 losse actieve monitorspeakers voor je djgebeuren. Ik weet niet wat jij verstaat onder 'bedroom'dj'en, maar het geluid hoeft zeker niet oorverdovend hard. Daar worden je trommelvliezen en buren ook niet gelukkiger van ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 29-10-2007 09:49 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Oja, vergeten :)
Tot 800 of iets dergelijks, maar liefst zo min mogelijk natuurlijk. M'n budget is redelijk rekbaar zolang de prijs-kwaliteit verhouding het waard is.
Dj'en kan je in principe op elke set wel, maar als je daar serieus aan de slag mee wil zou ik zeggen een surround/homecinema setje voor je tv waar je je pc ook aan knoopt, en dan eventueel nog 2 losse actieve monitorspeakers voor je djgebeuren. Ik weet niet wat jij verstaat onder 'bedroom'dj'en, maar het geluid hoeft zeker niet oorverdovend hard. Daar worden je trommelvliezen en buren ook niet gelukkiger van ;)
Ik hoef hier natuurlijk niet iedereen weg te kunnen blazen nee. Op m'n huidige setje moet ik echter het volume volledig open draaien voordat ik het idee heb dat ik een beetje fijn kan mixen, waarmee het nogal vervormt en je nog steeds met elkaar kunt praten vlak voor mn speakers. Maar ik hoef natuurlijk niet te concurreren met de lokale club qua decibelproductie nee :)

Maar als start zou je dan aan een surround setje denken waar ik (eventueel later als het nodig blijkt) actieve speakers bij kan halen voor mn DJen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja zo te horen doet hij dat ja.
prima, maar is die 800E alleen voor speakers, of ook voor versterker enzo?

edit: woo fsck. dat was niet bedoeld als zinloze schop. had de datum niet gezien :X

[ Voor 29% gewijzigd door Boudewijn op 07-11-2007 00:11 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Met een surround setje kan je prima dj'en, mits je een beetje in de juiste opstelling staat, en niet een te budget setje hebt. Voor pure muziekweergave is de gemiddelde surroundset in het budget <500 euro om te huilen.

Ik zou inderdaad zeggen haal gewoon een surroundsetje, en als het je niet bevalt kan je altijd nog 'echte' monitors kopen.

(ik heb zelf ook jarenlang thuis gedraaid met de befaamde 'trust' pc speakerset aan mn mengpaneel)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Voor jou is een kant en klare oplossing:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Syrincs M3-220 DT monitorset. Zeer net geluid, kan loepzuiver erg hard spelen en is echt heel goed plug&play te gebruiken. Ook nog is ruim binnen je budget!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:02:
Voor jou is een kant en klare oplossing:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Syrincs M3-220 DT monitorset. Zeer net geluid, kan loepzuiver erg hard spelen en is echt heel goed plug&play te gebruiken. Ook nog is ruim binnen je budget!
Verwijderd in "Algemeen setup advies voor DJen, pc gelu..."

Bovenstaande is zeer zeker een mooie set. Net even boven mijn budget. Als ik draai gebruik ik een 2ehands versterker in combinatie met B&W 601s3's . Deze staan nu nog even in de wacht totdat ik een nieuw huis heb. Maar voldoen eigenlijk prima. Het gaat hard genoeg en vervormen niet. En ze klinken gewoon erg fijn.. maar dat is persoonlijk.

Het gaat minder laag dan zo'n subwoofer set als hier boven. Maar ik vind dat gedeelde hoog/laag persoonlijk niet zo fijn.
Pagina: 1