Toon posts:

XP en Vista op een HP Pavilion 9000

Pagina: 1
Acties:
  • 2.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Mijn naam is Addy en nadat mijn Toshiba het vorige week heeft opgegeven heb ik een HP dv9680ed gekocht. Leuk ding draaid aardig maar ik heb steeds problemen met Vista. Dit is niet altijd de schuld van Vista maargoed wel een probleem.

Ik heb het volgende gedaan om XP naast Vista op deze flaptop te krijgen:

Ik heb de volgende programmas gedownload:

- Nlite
- ICH8 Sata drivers
- Vista Boot Pro 3.3

(info van The_Greater gevonden in Tests/reviews HP DV9000-serie)

Nlite geinstaleerd, en een copy van mijn XP-Pro disc gemaakt naar mijn HD. Hierna de benodigde sata drivers geselecteerd en een nieuw schijfje gebrand.

XP-Pro vanaf deze nieuwe schijf geinstalleerd en kijk hier... we hebben XP werkend. Ik had nog niet alle drivers op zijn plek maar het meeste werkte en wel razend snel!!!!

Hierna met Vista Boot Pro 3.3 aan de gang. Diagnostics gestart en ja hoor hierna had ik Vista weer. Maar..... geen XP meer:-((

Ik kreeg en krijg als ik Vista Boot open eerst een melding dat er geen BCD Registery backup kan worden gevonden. Als ik er eentje probeer te maken dan krijg ik een berg foutmeldingen. de meeste slaan op een waarde nul die geen nul mag zijn in Items.

Al met al kan ik geen XP meer starten. Heeft er iemand ervaring met het dual boot maken van een machine die op Vista loopt??

Groetjes

Addy van Diemen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 01:26 ]

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11-2025
Een clean install van Vista heeft bij mij erg geholpen (dv9595). Over de Xp install wordt al een tijdje gesproken in het volgende topic: Tests/reviews HP DV9000-serie

Alles van Apple

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09
Je zult handmatig een xp entry moeten maken.
Er moet dan een vinkje gezet worden bij "Add New OS Entry" waar je de BCD OS Entry's
Ik heb zelf de volgende waarden gebruikt :
- OS Name : Microsoft Windows XP
- OS Type : Windows Legacy
- OS Drive : D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond, bedankt voor de reacties.

Ik heb geprobeerd op een nieuwe entry te maken, maar dat wil maar niet lukken. Ik zet een vinkje bij "Add New OS Entry" En dan kan ik een OS naam en Type aangeven maar ik kan daar geen drive selecteren.

Ik krijg ook steeds de melding dat Vista Boot pro wil afsluiten omdat het een ongeldige waarde aantreft in "Item" Waarde kan geen nul zijn.

Als ik Boot pro opstart komt hij gelijk met de melding dat er geen BCD Registry backup kan worden gevonden, en dat terwijl ik er al een stuk of 4 heb gemaakt en die ook worden herkent als ik een Restore doe.

Al met al heel vreemd.

Een verse Vista Instal zou nog kunnen, maar HP leverd geen Vista disc bij de PC. Bovendien komt de laptop vers uit de doos en heb ik er buiten Nlite en Vista Boot Pro nog niets op geinstalleerd.

Groetjes
Addy

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09
Volgens mij gebruikt BootPro .NetFramework2.0
Misschien geeft deze problemen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Addy, lees de FAQ eens zou ik zeggen, hier op Tweakers doen we elkaar permanent de groetjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:01:
Addy, lees de FAQ eens zou ik zeggen, hier op Tweakers doen we elkaar permanent de groetjes ;)
Sorry, ben nieuw hier en ook nog eens blont ;)

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:58:
Volgens mij gebruikt BootPro .NetFramework2.0
Misschien geeft deze problemen.
Tijdens de XP instal werd hier wel naar gevraagd, ik heb toen een update gedaan op de windows site, Ik heb een officiele versie van XP-Pro.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik wel kan overschakelen. Via BootPro dus. Maar dan is het handmatig....

Verwijderd

Topicstarter
Het kan een beetje op een "Blog" gaan lijken maargoed even een update....
Ik heb nu XP weer van de HP gehaald. Partitie geformarteerd en met Nlite even een nieuwe ISO gemaakt, deze maal wat drivers meegenomen als test.
Voor het slapen gaan zal ik de nieuwe XP install nog een keertje opstarten, deze keer kijk ik eerst even of WinBootPro wat info nodig heeft VOORdat ik XP er op zet.

Ik moet zeggen dat WinBootPro wel redelijk dummy proof is. Het dual boot lukte nog niet helemaal, maar ik kon al wel goed schakellen tussen Vista en XP, handmatig.. maar het werkt. Ik hoop met de nieuwe install ook de SB Bus drivers op zijn plaats te krijgen.

In XP werkte de display-, Audio-, en Modem driver niet. Ik denk dat dit met de SB Bus driver te maken heeft.

Keep you posted...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn we nu?

Ik blijf twee problemen houden in mijn XP installatie.

Probleem 1,

Ondanks dat ik de UAA driver heb geinstaleerd blijft de audiodriver tijdens de installatie vragen om de MS Bus driver.

Probleem 2,

Ik heb de NVIDIA driver gevonden voor de GeForce 8400 GS en nog voor XP ook. Maar helaas, de installatie wordt telkens afgebroken omdat er geen display driver kan worden gevonden.

Het vreemde is dat het scherm wel gewoon werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1 is nu ook opgelost. Bij Realtek het bestand VMD_R180 opgehaald en geinstalleerd. Bij het installeren van de audio drivers voor High Definition Audio worden dan gelijk de juiste UAA en bus drivers op hun plaats gezet.

Blijft dus alleen het probleem van de NVIDIA nog over en dan loopt alles gewoon weer op XP.

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2025
voor de NVidia drivers moet je hier maar is kijken www.laptopvideo2go.com
hier vind je drivers voor je Nvidia laptop video kaart.

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Pagina: 1