Toon posts:

No page found!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een NT 4 werkstationetje bel ik met mijn modempie in op het inernet! Inbellen gaat perfect, alleen de startpagina kan niet gevonden worden. De bekende: "Page not found" Boven in de blauwe balk van IE5 staat de volgende regel: "res://C:\WINNT\System32\shdoclc.dll/dnserror.htm#http://www.altavista.nl" Waarschijnlijk dus een dns probleempie.
Na een paar keer op F5 te drukken wil ie af en toe wel een door lopen!
Iemand een idee wat het probleem kan zijn en vooral "Hoe los ik het op"
TNX

Verwijderd

Wat dacht je van de DNS'en invullen van je ISP in je TCP/IP properties?

Verwijderd

Topicstarter
Daarvan dacht ik dat ik dat al heb ingevuld?
Iemand een ander idee?

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Heb je misschien bij je lan instellingen van IE een niet bestaande proxyserver opgegeven? Of misschien gekozen voor "instellingen automatisch detecteren"? Dat werkt vaak niet goed...

Probeer anders eerst eens vanuit de cmd.exe een domein te pingen, en daarna een IP.

Misschien werkt dat.

Byteripper.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 16:46 schreef Sven het volgende:
Daarvan dacht ik dat ik dat al heb ingevuld?
Niet beledigend opvatten: niet denken, zeker weten.

Verwijderd

Heb je geprobeerd andere DNS servers te nemen. Dit kan helpen!

Tevens zijn er een aantal programma's die DNS zwaar over de rooie kunnen helpen, McAfee 4,5 en hoger bijvoorbeeld. Het hangt wel van je configuratie af! In McAfee zit namelijk een kernel van Personal Firewall die weer in conflict kan raken wanneer je in een netwerk zit.

Kijk dus ook eens of er niet programma's op de achtergrond draaien die dit kunnen veroorzaken...geloof me...ik heb het vaker gezien!

T-Rob

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je pingen naar een www adres?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1