[XP/2003] Mijn muziek, mijn afbeeldingen etc. uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 16:20
Bij het onderhoud en de ontwikkeling van een relatief klein netwerk met tegen de 150 client PC's en 1600 gebruikers loop ik tegen een probleempje aan.

Na ongeveer anderhalf jaar geleden te zijn overgestapt naar XP op de clients zijn we druk bezig geweest met de rafelige kantjes afvlakken, denk aan de implementatie van WSUS, backupservers, IE7, enz enz (dit is één van de twee netwerken op die locatie). Er is echter een ding wat ik niet voor elkaar kan krijgen: de personal folders. Elke gebruiker (in dit geval zijn het leerlingen van een middelbare school) krijgt de mapjes "Mijn Muziek" en "Mijn Afbeeldingen" in zijn/haar homedir. Gezien de policy van de school op dit gebied (geen muziek of foto's op het schoolnetwerk) zijn deze mappen nogal overbodig, zoniet hinderlijk.
Wat ik wil is heel simpel: die mappen moeten weg. Dat lukt helaas niet, want er is geen instelling in de GPO die het in/uitschakelen van die mappen mogelijk maakt, nog kan ik er informatie over vinden, laat staan een .adm.

Op het moment maken we nog geen gebruik van Roaming Profiles, maar dat zou in de toekomst wel kunnen. Oplossingen die dus enkel voor Roaming werken zijn ook welkom.

Wie kan een tip geven of heeft de oplossing? Kunnen deze personal folders wel uitgeschakeld worden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou ze zelf met een scriptje verstoppen, want ze zullen vroeg of laat toch weer terugkomen. Als je er hidden-folders van maakt zien gebruikers ze standaard niet. In User Shell Folders kun je misschien nog eea aanpassen.

Topictitel aangepast.
Personal Folders niet tonen > [XP/2003] Mijn muziek, mijn afbeeldingen etc. uitschakelen*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Geen policy? bij ons anders wel (2003 native netwerk)

Zie hier:
onder user, administrative templates,system,User Profiles
Policy Setting
Exclude directories in roaming profile Enabled
Prevent the following directories from roaming with the profile:
You can enter multiple directory names, semi-colon separated,
all relative to the root of the user's profile

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:47:
Geen policy? bij ons anders wel (2003 native netwerk)

Zie hier:
onder user, administrative templates,system,User Profiles
Policy Setting
Exclude directories in roaming profile Enabled
Prevent the following directories from roaming with the profile:
You can enter multiple directory names, semi-colon separated,
all relative to the root of the user's profile
Dit lijkt niet eens op wat topicstarter wil bereiken, vandaar dat die policy setting niet genoemd wordt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ok, ik begrijp waar je heen wilt.. ;)

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Value Name: NoStartMenuMyMusic
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = remove folder)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 16:15 ]

• renevanh
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:09:
Ok, ik begrijp waar je heen wilt.. ;)

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Value Name: NoStartMenuMyMusic
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = remove folder)
Dan haal je hem dus uit het startmenu... en dat kan ook al met een standaard policy.

Het gaat erom dat genoemde mappen niet worden gemaakt in het lokale profiel, en dus onzichbaar zijn voor de gebruiker.
Ik weet nu ook weer waarom we die mappen willen wegwerken: in Mijn Afbeeldingen zit een shortcut naar "Voorbeelden van Afbeeldingen", en die gaat naar C:\Documents and settings\enz.
Op die manier kan de gebruiker toegang krijgen tot de C: schijf... da's niet de bedoeling :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die shortcut kan je met een logon script natuurlijk ook wissen? :)

• renevanh
Dat probeer ik nu inderdaad voor elkaar te krijgen.

Enige probleem is nog dat het scriptje niet wordt aangroepen, hoewel het op de juiste plaats staat en is ingesteld in de GPO...

[ Voor 26% gewijzigd door renevanh op 30-10-2007 16:26 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Probeer dit eens:

code:
1
REGSVR32 /U MYDOCS.DLL /S

linkje

• renevanh
Die ga ik proberen, bedankt voor de tip :D

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik werd door een admin verwezen naar dit Topic, omdat deze tegelijkertijd met de mijne werd geopend. Misschien kunnen jullie mij ook helpen al heb ik niet zo superveel verstand van registerwijzigingen.

In ''Mijn Documenten'' komen elke keer twee lege mappen te staan. Ik weet niet welk programma ze daar neerzet, als ik dat weet kan ik het misschien veranderen vindt het nogal irritant namelijk. Zeker als er toch niks inzit.

Het gaat om de mappen:

- C:\Documents and Settings\*username*\Mijn documenten\ My Art
- C:\Documents and Settings\*username*\Mijn documenten\ temp

Tevens doet AsusTEK elke keer een map ( AsusDVD ) aanmaken met één bestandje erin, namelijk: Default. ( winamp playlist file ) Hier van weet ik het programma, maar kan het niet aanpassen naar mijn weten.

Ik kan de mappen wel op 'Verborgen' zetten, maar dat haalt ze in principe niet weg, dat verbergt ze alleen maar.

Heeft iemand misschien een idee/tip/oplossing ?

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 31-10-2007 21:04 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1