Bestand automatisch opnen na downloaden met Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Wanneer ik bestanden download wil ik een keuze kunnen maken uit "openen"of "opslaan".
Firefox (of windows) schotelt mij nu alleen de keuze tot opslaan voor.
Ik heb al geprobeerd dit te veranderen bij de mapopties van Windows verkenner (bevestigen na download o.i.d.), maar dit helpt niet. Ik heb na de installatie van Firefox eenmaal d optie verkeerd aangevinkt en nu kan ik het ook niet in de opties van Firefox vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? :?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Installeer een extensie als Download Statusbar, of deinstalleer Firefox, clean registry en dan reinstalleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 09:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Als het om exe bestanden gaat: die opent Firefox niet automatisch, nooit. Andere bestanden wel.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hie rin het verleden wel es deze plugin voor gebruikt: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/207

maar dat werkte soms wat brak (exe's werden dubbel geopend enzo), waardoor ik er maar vanaf en gestapt. Geen idee overigens hoe de plugin tegenwoordig werkt ;)

Vind het overigens wel een wat opgedrongen restrictie van FF die niet iedereen (bijv. ondergetekende) kan waarderen. Ik ben power-user genoeg om te weten dat ik onbetrouwbare exe's niet zomaar moet openen... En soms is het gewoon veel handiger om direct te openen ipv. eerst downloaden, uitvoeren en de .exe weer verwijderen uit je downloaddir...

[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 28-10-2007 22:20 ]

• FrankNLD
Bedankt voor de snelle reacties.
Kan ik hieruit afleiden dat het niet mogelijk is dit eenvoudig terg te zetten naar de originele instellingen?
Ik gebruik het programma pas sinds kort, maar ben nu geneigd weer terug te gaan naar ie.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb bovengenoemde plugin net even geinstalleerd en getest en het lijkt al een stuk beter te werken dan toen ik het voor het laatst probeerde. Denk dat het precies is wat jij zoekt. Ik blijf hem iig nog wel even gebruiken.

Voorlopig nog even niet teruggaan dus! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 28-10-2007 22:25 ]

• FrankNLD
Nou ik heb de plugin geïnstalleerd, maar krijg nog steeds het "Opslaan als"-scherm. :?

• FrankNLD
Nu lukt het wel via de instellingen van Firefox: Extra>Opties>Inhoud>Bestandstypen, Beheren.

Weet niet of dit een toevoeging is van de plugin, of dat het er al stond en ik het over het hoofd zag.
Hoe dan ook, opgelost. :)
Pagina: 1