HP Laserjet 4 500-sheet paper feeder

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
De moeder van mijn vriendin was op zoek naar een goedkope snelle printer omdat ze vaak veel moet uitprinten.
Op marktplaats heeft ze toen een HP Laserjet 4 gevonden, met een 500-sheet paper feeder.
De printer zelf werkt prima, maar zodra je uit de 500-sheet feeder probeert te printen geeft hij altijd een paper jam error, terwijl het papier de lade vaak nog niet eens heeft verlaten.
Ik heb de lade ook onder mijn eigen HP Laserjet 4 gehangen, en hier geeft hij dezelfde problemen.

Op internet heb ik gezocht naar manuals, maar kon eigenlijk niets vinden. Hierop heb ik zelf wat dingen geprobeerd: lade anders instellen, veel of weinig papier erin, kijken of het papier uberhaupt de feeder verlaat (soms wel), etc, maar ik ben er nog steeds niet achter wat er nu mis is :/

Heeft iemand misschien enig idee waar ik een handleiding voor deze paper feeder kan vinden, of wat ik nog kan proberen om het probleem te verhelpen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 21:33

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Hier kun je de service manual vinden, daar staat meestal een hele hoop informatie in over dit soort problemen met de printen en zijn associares. Ook kun je in die handleiding de fout code opzoeken, als je die erbij krijgt.

Maar, ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn Laserjet 4000, als goed is zitten er rubberen rollen in de ladebak. Zulke dus,

Afbeeldingslocatie: http://www.pcwb.com/products/RF50041-01.jpg

Die moeten ruw zijn, zoals op het plaatje. Als ze glad/vlak zijn, dan kunnen ze het papier niet goed pakken en gaat hij jammen. Ik had rollen uit mijn reserve laserjet 4000 gehaalt, en nu draait hij weer als een tierelier. Misschien helpt dit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Basti504 op 30-10-2007 16:25 . Reden: link werkte niet ]

...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms helpt lichtjes opschuren . maar kijk uit dat je dat droge rubber niet stukmaakt

Iperf

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan ze proberen ook op te schuren als je geen vervangers hebt. Anders is er via Ebay altijd wel een rollerkit te vinden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 19:44

DarkSide

theres no place like ::1

ik gebruikte vroeger rubberregenerator. Werkte beter dan schuren vond ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb zelf het idee dat het rubber nog flink ruw is. Immers pakt hij meestal het papier wel, en komt het ook omhoog, maar pakt de printer het niet :S Terwijl ik nu met 2 verschillende printers heb geprobeerd :S

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 13:05
Dat de lade het papier pakt zegt niet alles, als deze net te veel slipt waardoor het papier te laat bij de sensor is gaat de printer in storing. Bij mijn oude werkgever hadden we Lexmark printers staan en als een printer of lade dergelijke kuren begon te vertonen, was het vervangen van de pickuprollen 99 van de 100 keer de oplossing.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:26:
ik gebruikte vroeger rubberregenerator. Werkte beter dan schuren vond ik.
En waar kun je die krijgen? Klinkt interessant :)

==
hoi

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet verlaten .... hoeveel steekt dan uit de la, en welke error krijg je dan ?

Iperf

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 19:44

DarkSide

theres no place like ::1

Eusebius schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

En waar kun je die krijgen? Klinkt interessant :)
Op mijn werk. Weet niet meer precies hoe het heette helaas. Maar zo repareerde wij oude eol printer waar (bijna) geen onderdelen voor beschikbaar waren. Of printers waar de onderdelen tijdelijk niet geleverd konden worden. Heb thuis nog jaren zo busje gebruikt om mijn oude hp laserjet III en 4 aan de gang te houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1