Casema TVD Dolby Digital uitzendingen

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraagje ik heb gisteren de optische aansluiting van mijn Humax decoder gebruikt (nog) beter geluid te verkrijgen via mijn receiver (Onkyo 600...nogiets).

Maar wordt het geluid dan door die aansluiting alleen al automatisch omgezet in digitaal geluid?
Ik merk geen verschil wanneer ik tijdens het kijken/luisteren de Toslink kabel verwijder of terugzet.

Heb in het menu van de decoder bij taal al "dolby digital" geselecteerd.
En op mijn receiver input 2 "opt".

Ik zie tot nu toe echter ook nergens (op de menubalk met zenderinformatie onderin) het icoontje voor Dolby Digital staan. Ook niet op de filmkanalen.

Wordt er dan door casema niet in Dolby Digital uitgezonden?
en heb ik de Optische kabel wel goed aangesloten?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De zender bepaalt of er Dolby Digital wordt meegegeven aan het digitale TV signaal. Vooral de Duitse kanalen hebben meestal ook een Dolby Digital geluidsstream. Die moet je wel eerst kiezen als je op een kanaal staat via het audio menuutje. Normaal zal de ontvanger altijd de stereo geluidsstream kiezen. Verder is bij de meeste kanalen die ook een Dolby Digital geluidsstream hebben meestal sprake van Dolby Digital 2.0 (twee kanaals). Heel af en toe is er wel eens een film met 5.1 geluid.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eensch ^^. Ik heb zo'n Samsung HD decoder, en inderdaad zenden sommige kanalen DD uit. Meestal bij de HD kanalen. Wel gaaf, American Chopper in 5.1 :) Als je het DD icoontje ziet wordt er dus DD uitgezonden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.