Geluidskaart werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 20:41
Heb sinds gister een Theatron Agrippa in een pc hangen, dit heb ik aangesloten op een z-5500 via een optische kabel. De handleiding heb ik keurig gevolgd maarre ik krijg op een of andere telkens een soort stotter en niet veel later loopt de pc vast.
Had ook al geprobeerd met nieuwere drivers of door middel van de oude onboard drivers te verwijderen maar het probleem is er nog steeds.
In Begin was het zelfs zo dat ik alleen met het programmetje geluid kon voortbrengen, wat later kon dit ook met windows mediaplayer.
Ook rechts onderin bij volume was het ook veel dat ie automatisch weer een andere mixeraperaat selecteerde weet niet of dat normaal is.

Pentium 4 3.4
Msi ms-7046
2 Gb werkgeheugen
7600GS 512Mb
Windows xp 32bit

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je bijv. je onboard sound uitgeschakeld? Wellicht is er een conflict.

• MoRz
Denk zelf dat zoiets wel mogelijk kan zijn maar hoe kan ik dit dan doen?betreft dat uitschakelen

Verwijderd

In je bios kan je die uit zetten. je moet in de post even op F1,F2 of DEL drukken.

• MoRz
En waaronder staat dat eventueel?Had zonet even snel gekeken maar niet echt wat kunnen vinden

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je BIOS,verstopt achter dat schermpje waar je vroeger de eerste minuut dat je PC aan het opstarten was zat te bekijken. Met die geheugenteller, en de aanduiding van je processortype. Waar je HDD's en opticals worden gedetecteerd enzo, daar kun je naar je BIOS.
Daar staat meestal de melding: Press DEL/F1/F2/F10/F12 to enter SETUP.
Daar zou je meestal bij iets van: Integrated Periphicals/Onboard Devices, de onboard soundcard moeten kunnen vinden.

• MoRz
Haha had het misschien anderes moeten formuleren, weet wel hoe je in bios moet komen maar waar je het zou moeten uitzetten vroeg ik me af.

Ok bij deze mobo heet het Integrated Periphicals en dan moet ik zeker die van Azalia/Ac 97 hebben die staat nu op auto, dan moet het toch goed gaan van zichzelf wanneer je gewoon de stappen volgt van de handleiding met drivers installen etc?Dat ie dan automatisch aanpast naar het nieuwe lijkt me:?

[ Voor 52% gewijzigd door MoRz op 28-10-2007 22:02 ]

Pagina: 1