Toon posts:

Veertje repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Als volleerd prutser ben ik er in geslaagd een veertje te mollen van mijn wireless sensor bar voor de Wii :P

Nu ben ik geen held in solderen en vroeg me af of ik dit kan herstellen door het veertje achteraan even te vertinnen en dan tegen het ijzertje te drukken? Of pak ik dit best anders aan?

http://how2.be/whitedog/IMG_0203.JPG

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uiteinde van het veertje iets bijbuigen en door dat spleetje heen draaien...je draait `m dan klem achter het plaatje waar di eoorspronkelijk aan vastzat :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:10:
Uiteinde van het veertje iets bijbuigen en door dat spleetje heen draaien...je draait `m dan klem achter het plaatje waar di eoorspronkelijk aan vastzat :)
Het gaatje is echt klein en zit een beetje op een moeilijke plek. Denk helaas niet dat het zo gaat lukken :(

Oh het is trouwens geen spleetje, gewoon plastiek erachter :)

[Voor 7% gewijzigd door WhiteDog op 28-10-2007 20:17]

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 23:06
kan je niet gewoon de nintendo klantenservice bellen? Die doen daar vast niet moeilijk over!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon een klein blokje tussen de batterij en het overgebleven veerstukje plaatsen?

Als je de Nintendo klantenservice belt, laat ons dan even weten hoe zij ermee omgaan. Service vind ik belangrijk en ik zou graag weten wat zij ermee doen.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Is geen officiële sensorbalk (draadloos) van het merk 4gamers. Heb hem meegebracht uit een HMV in Londen dus omruilen wordt een beetje moeilijk :)

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21

crashoverride

Security-Override

WhiteDog schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:12:
Is geen officiële sensorbalk (draadloos) van het merk 4gamers. Heb hem meegebracht uit een HMV in Londen dus omruilen wordt een beetje moeilijk :)
Voorzichtig vast solderen?
Des noods iets verbuigen, solderen en daarna met 2 punt tangetjes weer goed buigen :)

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Anoniem: 53080

aluminiumfolietje vouwen, tussen batterijtje en contact, veertje weg en klaar?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

crashoverride schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 07:55:
[...]

Voorzichtig vast solderen?
Des noods iets verbuigen, solderen en daarna met 2 punt tangetjes weer goed buigen :)
je moet sowieso eerst het veertje goed warm stoken en daarna pas op het plaatje zetten. ALs je eerst het plaatje warmstookt ga je door het plastic heen gok ik.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 10:19
Boudewijn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:58:
[...]
je moet sowieso eerst het veertje goed warm stoken en daarna pas op het plaatje zetten. ALs je eerst het plaatje warmstookt ga je door het plastic heen gok ikweet ik zeker
Gaat nog behoorlijk lastig worden, veertjes laten zich over het algemeen niet zo makkelijk solderen. aluminiumfolietje is wel een oplossing denk ik.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja maar gaat los zitten bij beweging ;)
lijkt me hier een probleem.

zilverlijm een idee?

• Sine
  • Laatst online: 18:53
blijft het veertje niet gewoon op zijn plek met een batterij er in ?

Repareren doe je zo.

Anoniem: 136066

Check trouwens eerst welk soort plastiek het is, als het een thermoharder is, kan je je soldeeridee sowieso vergeten.
Edit: Na een wijze nacht slaap heb heb ik besloten dat ik toch dringend eens moet leren lezen.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 136066 op 30-10-2007 12:13. Reden: Er stond bullshit]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03 10:19
Anoniem: 136066 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 02:43:
als het een thermoharder is, kan je je soldeeridee sowieso vergeten.
Erm, hij wil het veertje niet aan het plastic solderen lijkt me.
Boudewijn schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:13:
ja maar gaat los zitten bij beweging ;)
lijkt me hier een probleem.
Lijkt mij geen probleem, die sensor bar hoeft namelijk niet te bewegen, want die ligt bovenop je tv, stil te liggen.

http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots/wiisensor.jpg

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou kijken of je het stukje metaal wat nog in de houder zit naar buiten kan buiten en vervolgens het veertje aan de andere kant tussen de batterij en het contact inklemmen. daar zit een groot contact waardoor het veertje goed contact maakt en de batterij wordt op die manier tegen het afgebroken contactje aangeduwt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lemming_nl schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:16:
Ik zou kijken of je het stukje metaal wat nog in de houder zit naar buiten kan buiten en vervolgens het veertje aan de andere kant tussen de batterij en het contact inklemmen. daar zit een groot contact waardoor het veertje goed contact maakt en de batterij wordt op die manier tegen het afgebroken contactje aangeduwt.
bedoel je dit?
WhiteDog schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Het gaatje is echt klein en zit een beetje op een moeilijke plek. Denk helaas niet dat het zo gaat lukken :(

Oh het is trouwens geen spleetje, gewoon plastiek erachter :)

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:13
gewoon sensor bar openen en een draadje op de printplaat solderen.
gaatje voor veertje iets groter boren, zodat het draadje er doorheenpast.
veertje ff buigen zodat hij ergens gewoon achter bijft hangen. ( ff zelf bekijken )
en draadje op het veertje solderen.
dit lijkt mij de makkelijkste optie

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja drupje lijm als plastic-veertje verbinding ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:08

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

gewoon wat alu folie aantal keer dubbelvouwen en tussen je batterij en blik klemmen, beetje lastig met omwisselen batterij maar dat lijkt mij het beste eigenlijk. Dat geklooi met soldeerbouten en klemmetjes....Hoppa batterij erin en dan met mes alu ertussen proppen...moet werken als het goed is.

T60P Widescreen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

alsof solderen nou zoveel werk is? :?
sowieso als je vaak batterijtjes verwisselt is solderen denk ik wel 'goedkoper'... maar geen idee of die dingen veel stroom trekken.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Boudewijn schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:56:
alsof solderen nou zoveel werk is? :?
sowieso als je vaak batterijtjes verwisselt is solderen denk ik wel 'goedkoper'... maar geen idee of die dingen veel stroom trekken.
solderen is geen lassen.....d.w.z. dat het moeilijk is om een veertje echt goed vast op een glad oppervlak vast te solderen.......in zijn situatie is het moeilijk om de tin zodanig te vloeien dat deze om en tussen het onderdeel en het veertje vloeit en ook nog telkens de kracht van in en uithalen van de batterij aankan. Daarnaast alufolie is toch niet duur: je hebt maar 1 cm2 nodig...........en stroom trekken: het is een batterij, geen 12V loodaccu......

T60P Widescreen

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
hmm, heb ik ook een keer gedaan (met aluminiumfolie), maar toen ging de batterij al na een paar dagen lekken. Het was een gewone duracell alkaline batterij.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

RvO_6 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:43:
hmm, heb ik ook een keer gedaan (met aluminiumfolie), maar toen ging de batterij al na een paar dagen lekken. Het was een gewone duracell alkaline batterij.
lijkt me weinig te maken te hebben met die alufolie.......enige wat die alu doet is het veertje vervangen als geleider...mss kortsluiting gemaakt met uitstekend stukje alu met de andere contactpool van de andere batterij waardoor je eigenlijk de batterij kortgesloten hebt (dan gaan ze wel snel lekken)......

kan i.i.g niet zo zijn dat het alufolie reageert met je batterij ofzo....

T60P Widescreen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Seesar schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

solderen is geen lassen.....d.w.z. dat het moeilijk is om een veertje echt goed vast op een glad oppervlak vast te solderen.......in zijn situatie is het moeilijk om de tin zodanig te vloeien dat deze om en tussen het onderdeel en het veertje vloeit en ook nog telkens de kracht van in en uithalen van de batterij aankan. Daarnaast alufolie is toch niet duur: je hebt maar 1 cm2 nodig...........en stroom trekken: het is een batterij, geen 12V loodaccu......
ik weet ook wel wat solderen is hoor ;)
feit blijft dat ik dat soort dingen ook wel eens heb gedaan (printpen aan buis....) en dat gaat vrij goed als je de joint maar met verstand behandelt.

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 14:22
een stukje alluminiumfolie of een bloktje ijzer, koper, of iig gelijdend metaal.

• Sine
  • Laatst online: 18:53
of gewoon het bestaande veertje er tussen ?

Repareren doe je zo.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee