[Gutsy] Paar post-upgrade probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Heb Kubuntu geüpgraded van Feisty naar Gutsy. Ging redelijk maar ik ben een paar dingen tegen het lijf gelopen die ik met googlen niet kon tackelen:

- Kopete crasht. De CPU-load gaat naar 100 % tot ik het proces kill. Vanuit de terminal krijg ik geen foutmeldingen. Ik weet dat er een bug was (in kdelibs) die voor een crash zorgde bij het connecten naar MSN, maar de fix daarvoor werkt niet bij mij. Hoe kan ik dit debuggen?

- Klein dingetje: tijdens het booten zie ik dat Firestarter gestopt wordt, meteen daarna weer gestart (geeft 'OK') en verder in het bootproces nog een keer wordt gestart (geeft dan een fail, waarschijnlijk omdat hij al draait). Hij blijkt na inloggen gewoon te draaien. Waarmee kan ik het bootproces (welke daemons worden gestart e.d.) bekijken en fine-tunen?

- Hieraan gerelateerd: hoe kan ik een bootlog laten aanmaken? Ik heb /etc/default/bootlogd aangezet, maar /var/log/boot is leeg (nou ja, hij zegt: nothing has been logged yet).

- Kaffeine speelt geen avi's meer af. Ik hoor wel geluid, maar krijg geen beeld. VLC werkt wel gewoon. In Feisty werkte alles, dus volgens mij mis ik geen libs o.i.d.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mja, echt goede ervaringen heb ik niet echt met het upgraden van Ubuntu.

U /home hebt ge normaal al appart genomen, dus een reinstall is toch zo gebeurt, zijt ge direct gevrijwaard van alle problemen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Alleen je $HOME overzetten is niet echt genoeg om na een reinstall (de functionaliteit van) je oude systeem terug te krijgen. Neem dan ook minimaal de output van `dpkg --get-selections` mee en de meest recentelijk gewijzigde bestanden in /etc.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Ik had ook geen goede ervaringen met upgraden, maar proberen kan geen kwaad. Er is ook duidelijk vooruitgang: behalve bovenstaande probleempjes draait het systeem prima. Ik heb overwogen alsnog een verse install te doen, maar ten eerste is dat ook met de juiste dirs in backup nog veel werk en ten tweede is het oplossen van dit soort problemen leerzaam. Een duwtje in de juiste richting is dus nog altijd welkom :)

Ik heb geen aparte /home maar laat Cron hem wel iedere nacht backuppen

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.