[MSN] Connection time out

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:09
Op mijn Vista computer is het sinds een paar dagen niet meer mogelijk om op MSN te komen met de Windows Live messenger. Ik krijg namelijk na 1 a 2 minuten een time out scherm, dat het inloggen niet gelukt is bla bla. Ik kan op mijn laptop, op de zelfde verbinding wel op msn komen. Dus het ligt niet aan het netwerk of internet verbinding

Nu dacht ik aan de windows firewall, echter zelfs als ik deze uit zet is het probleem er nog steeds. Ik heb daarna met het programma TCPView de openstaande TCP verbindingen gemonitored, hier zag ik dat Msnmsgr gewoon verbinding had met een aantal messenger servers.

Live messenger biedt zelf de mogelijkheid om naar een log bestand te schrijven tijdens het inloggen. Hier viel mij het volgende op dat de messenger client een IP krijgt waar ik niet bij kan komen (iig via telnet)

Zelfs clients zoals aMSN en trillian willen niet connecten, echter mijn windows firewall staat uit en ik heb ook geen andere firewall software geinstalleerd.

Nu is de vraag, blijft de windows firewall actief, zelfs als je hem uitzet?

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Firewall uit
- Andere versies van msn installeren (8.0 8.1 8.5)
- aMSN, Trillian
- Op mijn laptop kan ik wel verbinden
- Email naar MSN Support gestuurd, echter deze vertellen mij dat ik naar mijn firewall settings moet kijken
- Een MSN IP waarmee ik wel kon telnetten in mijn host file gezet.

Echter dit heeft niet geholpen, en ik denk ook nog steeds dat het in mijn firewall zit maar deze staat uit. Nu is mijn vraag, hoe kan ik zeker weten dat het in mijn firewall zit?

EDIT:
Ik heb trouwens Vista Ultimate, met een Linksys WAG200G Modem/Router met een XS4ALL Adsl verbinding en alle updates, mijn laptop is een Windows XP SP2 laptop

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 28-10-2007 19:35 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan jij webmessenger gebruiken om 'online' te komen? Werkt dat wel?

Wauw, een sig!

• GrooV
Outerspace schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:35:
Kan jij webmessenger gebruiken om 'online' te komen? Werkt dat wel?
Ja dat werkt gewoon, op mijn laptop werkt het ook, zelfde account/netwerk

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan ligt het inderdaad aan jouw PC. Kan je eens kijken als je poorten kan open zetten in de router en als het dan wel werkt?

Wauw, een sig!

• GrooV
Ok nu is het erg vreemd aan het worden

Als ik nu met MSN verbind dan wordt mijn laptop afgemeld, maar op mijn desktop krijg ik nog steeds een timeout melding! Kennelijk kan msn wel verbinding maken met de servers, maar wordt deze voor een of andere reden afgebroken :?