Toon posts:

Vaag beeld(cs1.6) 8800GTX @ 640x480

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb reeds een Club3D 8800GTX gekocht en wilde cs1.6 gaan spelen op de resolutie 640x480 omdat ik dat gewent ben.. Alleen geeft hij vaag beeld in het spel op deze resolutie.. Op alle andere resoluties is het hartstikke scherp..

Ik heb het hele nvidea-configuratiescherm bekeken en geprobeerd settings te veranderen maar niets helpt om het scherp te krijgen..
Ook heb ik een graphic-profiel aan gemaakt voor hl.exe en alles uitgeprobeerd.. Ook daarin helpt niets..

Nou zou ik graag een oplossing willen weten want ik speel mijn cs toch graag op 640x480..

Verder ben ik heel erg tevreden met deze kaart!!!

Gr.
Alvast bedankt!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
kom op mensen denk eens na
ik heb zelf ook een 8800gts en het meeste speel ik cs1.6 ermee , maar je wilt natuurlijk niet de hele dag 1.6 spelen. het is ook fijn om bijvoorbeeld eens lekker los te gaan op de hoogste settings met ut3 voor de afwisseling.

de meeste "pro's" spelen op die lage resolutie omdat het makkelijker aimed (gameplay boven graphics) .. alles is in verhouding veel groter en vergt daardoor ook minder inspanning met de muis.

ik heb voor je een ss gemaakt op 640x480 mijn config is hier te downloaden

Afbeeldingslocatie: http://sheez.csddb.com/plaatjes/cs1.6op640x480.bmp

[ Voor 20% gewijzigd door TI_Observer op 28-10-2007 19:55 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke monitor, en welke refresh rates gebruik je? Wellicht dat de refresh te hoog staat, dat resulteert nog wellis in vaag beeld :). Ik snap trouwens je bedoelingen wel, maar 1.6 spelen met een 8800GTX is als rijden op een fiets met 30 wielen. Overkill :P.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Kan je eens een screen posten?

[ Voor 162% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 20:04 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Goed even schoonmaak gedaan. Focus je gewoon even op the matter at hand.
Niet zo zeer de vraag waarom hij in "hemelsnaam" 640x480 wilt gebruiken voor het spelen van CS.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 11:27
al geprobeerd gewoon de kleuren op 16-bit te zetten? misschien werkt het?

Verwijderd

Zet gl_linear_mipmap_linear in je config.

Tevens kan je ook Anti-Aliasing & Anisotropic Filtering op maximaal kunnen zetten :)
Ik game al jaren cs1.6 @ 640*480 en het ziet er iets minder uit als op 800*600 oid maar toch wel scherp

suc6

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-03 22:40
Heeft het nut dan voor de ingame performance? Ik speel gewoon op de native resoluties en dat gaat perfect vind het alleen maar fijner dat de crosshair etc wat kleiner is. Op m'n desktop speel ik op 1280x1024 en op mijn laptop op 1440x900.

Is het met een andere kaart met dezelfde monitorinstellingen wel goed dan? Dus dezelfde refreshrate en dergelijke?

[ Voor 19% gewijzigd door NoepZor op 29-10-2007 11:42 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Ben ik wel eens benieuwd hoeveel FPS jij haald met dat ding? Beetje overdreven :P

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd:
- 16bit kleuren (helpt niets)
- gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR", gl_max_size "512" (doet ook niets)
- Refreshrate van 75 naar 60 gezet (helpt ook niet)
- Screenshot is gwn scherp maar in-game niet, ik denk omdat hij em uitrekt ofzo? Maar bij mijn vorige pc had ik zelfde resoluties (in windows 1280x1024 en in-game 640x480 dit was wel scherp)

Ik gebruik Windows Vista Ultimate x64 maar hier kan het niet aanliggen want in XP doet ie hetzelfde (heb dualboot)

Bedankt dat je me een config aanbied maar die heb ik niet nodig.. Ik weet aardig wat van scripting en commands af in het spel.. Ik heb die 2 CMD's uit je usercfg gehaald maar zoals ik al zei dat levert geen verschil. En het heeft altijd gewerkt maar sinds ik deze GPU heb niet meer..
En met andere config gaan spelen is slecht voor je :P (Nooit veranderen van CFG!)

Kan het zijn dat hij de 640x480 niet aankan? Zou stom zijn :S

De rede dat ik met deze reso wil is omdat ik dit al 4 jaar lang gewent ben. En omdat ik mijn recoil beter onder controle kan houden :) Ook omdat ik full-time met men radar bezig ben (maar das bijzaak) Zo kan ik nog meer redenen noemen maar dat lijkt me niet belangrijk.. Ik zou graag weer op mijn vertrouwde reso willen kunnen spelen.

En zoals #jvoorhout al zegt: Gameplay boven graphics.. Idd ben ik het mee eens.. dat het blokkerig is maakt me totaal niet uit maar het is heel klein beetje blurry in de menu's en ingame chat is ook beetje vaag.. (wel leesbaar overigens maar het speelt niet echt fijn als alles vaag word weergegeven..

En daarom dacht ik ik post is wat tweakers.net die weten meestal wel een oplossing :D

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 16:23
Heb je dit probleem ook op 800x600? En ligt dit misschien aan je monitor? Wat voor videokaart had je hiervoor?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Kan het zijn dat hij de 640x480 niet aankan?
Hij kan het wel aan, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat een 8800 er niet helemaal voor gemaakt is om zulke (naar huidige maatstaven) enorm lage resoluties te draaien.. Een compatibiliteitsprobleem, danwel hardwarematig en/of softwarematig (de driver) zou mij iig niks verbazen.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 30-10-2007 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu op 800x600 spelen omdat die daar wel scherp op is..
Monitor is is goed want heeft altijd gedaan (Iiyama proLite E1700S 2ms)
Ik had hiervoor een ATI Radeon 9600 Pro GameFX.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload en installed(163.69)
Mocht et een driver probleem zijn dan hoop ik dat nVidea nog drivers maakt die dit wel kan.

Maar is er mss iemand die ook een 8800GTX heeft en cs1.6 speelt?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41

Flappiewappie

Hier nog meer

Een TFT scherm geeft toch altijd blurrig/wazig scherm als je niet op de native reso speelt? Misschien dat andere kaarten daar beter mee overweg kunnen?

Hier staat wat

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is het niet mogelijk om 640x480 te draaien op windowed frame? Wellicht dat op die manier de verhoudingen wel goed gaan :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Hij rekt het beeld gewoon uit, waardoor het er vaag uitziet.... meer valt er niet over te zeggen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:26

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zie niets vaags aan dat beeld... maar op een hogere resolutie ziet het er uiteraard beter uit.
Anders retourneer je de kaart toch?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48

Apache

amateur software devver

Is je scherm aangesloten dmv dvi of vga? t'zou kunnen dat je bij vga een nieuwe auto-detect moet doen om scherp beeld te krijgen. Heb ik ooit gehad met mijn 2407 en vga.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Ik heb net ook even gespeelt op 640x480, maar ik krijg totaal geen problemen. Ik heb ook een 8800GTX, eentje van Gigabyte. De driver die ik gebruik is 169.01. Mijn monitor is de PHILIPS 170C

Volgens mij slaat het compleet nérgens op dat een G80 geen 640x480 aankan :S. Heb je al een andere monitor geprobeerd?

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt zeker niet aan mijn monitor.!
Wat idd wel zou kunnen is die VGA of DVI

Ik heb toen ik mijn pc haalde ook een DVI kabeltje bij gehaalt maar die paste niet.. Ik ga binnenkort toch naar de winkel dus zal ik meteen de goede halen :P

Ik zit nu met een VGA kabel met verloopstukje achter.. zou het kunnen zijn maar dit werkte wel op mijn oude pc.. Dus blijf het vaag vinden..

Ik zal proberen die nieuwe driver te installen en zal binnenkort proberen die kabel te regelen

gr en allemaal bedankt voor reacties tot nu toe!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-03 22:40
Leer anders spelen op een hogere resolutie, een TFT is altijd wazig onder de maximale resolutie, zelfs op 1024x768 ofzo. Ik speel niet beter/slechter dan vroeger op 800x600 of 1024x768. Het is gewoon even een kwestie van wennen en daarna pik je je niveau zo weer op.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1