Toon posts:

[XP] Traag opstarten na installeren Sophos antivirus*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XP SP2 draaien en gebruikte AVG-antivirus en sinds een paar weken NOD32. Omdat ik een voordelige licentie kon krijgen ben ik overgestapt naar Sophos 7.0.3

Na installeren van Sophos start mijn pc niet lekker meer door. Tot mijn buraublad achtergrond verschijnt gaat alles goed, maar dan gebeurd er 2 minuten niks meer. Geen schijf acties meer en geen rare dingen in task-manager.

Gooi ik sophos er af dan gaat het weer goed, nod32 en AVG geven deze problemen niet, bij sophos support is hier niks over te vinden.

hitmanpro gedraait to be sure, bootvis geprobeerd, auto-update van sophos uitgezet, firewal uitgezet, allemaal geen vereteringen.

Iemand nog een goed idee?

Eddy

ps. trouwens op mijn laptop draait diezelfde sophos versie prima. En afgezien van het trage opstarten op mijn pc ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 19:00 . Reden: iets vergeten ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
kan je de taskmanager starten en kijken of sophos (savservice) de oorzaak is? Waarschijnlijk scant ie een bestand, maar de truuk is erachter te komen welke.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
taskmanager starten gaat tijdens de 'freeze' gewoon. Savservice.exe gebruikt dan 50mb memory en bijna geen CPU.(dit lijkt vrij normaal) Process afsluiten gaat ook gewoon goed, maar heeft geen resultaat. Alle sophos andere sophos gerelateerde services afluiten in taskmanager gaat goed, maar de pc start er niet van door.

Tijdens de freeze staat de cpu, hd en netwerk verkeer nagenoeg stil in taskmanager.

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sophos niet laten opstarten tijdens Windows opstart?
Wacht een klein minuutje na de opstart en zet S. dan handmatig aan.

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Sophos niet laten opstarten tijdens Windows opstart?
Wacht een klein minuutje na de opstart en zet S. dan handmatig aan.
Even geprobeerd... Als ik de sophos service uitschakel, dan start de pc inderdaad meteen goed door.
Als ik sophos daarna start draait het gewoon goed.

Vreemde zaak dit, op andere pc's draait deze sophos prima, behalve op deze pc.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Mail anders even de support van Sophos, wellicht kunnen die helpen troubleshooten wat de oorzaak precies is.

No production networks were harmed during this posting

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik neem aan dat je AVG en NOD32 volledig verwijderd hebt?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb nod32 en avg helemaal verwijderd

Ik ga sophos support mailen, want het heeft echt met de sophos service te maken. Als ik de pc start zonder sophos gaat het goed, start ik de sophos service dan met de hand dan doet de service er 2 minuten over om te starten.

Wacht ik iets langer en start ik de sophos service met de hand dan gaat het wel gewoon snel.

• Lindeke
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-07-2023
Ook ik heb deze problemen met Sophos. Ik ben benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
zal wel een brakke update tussen zitten.
als je taskmanager start en handmatig explorer start doet ie het wel meteen? (file-->new task-->explorer)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:34:
Jep, ik heb nod32 en avg helemaal verwijderd

Ik ga sophos support mailen, want het heeft echt met de sophos service te maken. Als ik de pc start zonder sophos gaat het goed, start ik de sophos service dan met de hand dan doet de service er 2 minuten over om te starten.

Wacht ik iets langer en start ik de sophos service met de hand dan gaat het wel gewoon snel.
Nod32 is gewoon het beste wat er is. Ik zou dat Sophos-spul er af halen en Nod32 opnieuw installeren.
Pagina: 1