Toon posts:

Sata HD niet bootable te krijgen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn bios instel om te booten van mijn sata Samsung HD (500GB 7200 Samsung HD501LJ) dan gebeurd er niets na het tonen van het post bios scherm.....terwijl er wel gewoon windows XP is geinstalleerd in de 1e partitie C:
ik heb al vanalles geprobeerd, mbrfix en dat soort onzin. (Volgens mij ging het destijds al gelijk mis bij het installeren van XP en starte de Setup ook niet door, na de boot tijdens de setup) XP computer management geeft wel aan dat de eerste partitie C: van de samsung bootable is... mja...

Ik heb nu een 2e 20Gig HD in mijn PC puur om de de Windows op mijn Samsung te laten opstarten.
Ik wil echter van die 2e HD af. Liefst door de Samsung goed te krijgen, maar als dat niet werkt wil ik hem starten van CD of Diskette en de 2e HD eruit halen. (maakt teveel herrie) Heeft iemand tips/uitleg hoe ik 1 van de 2 hiervoor genoemde oplossingen kan realiseren ? Samsung krijg ik maar niet bootable en een goede CD image of diskette image om van daar af XP te starten kan ik nergens vinden op internet...

tnx in advance!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Als ik mijn bios instel om te booten van mijn sata Samsung HD (500GB 7200 Samsung HD501LJ) dan gebeurd er niets na het tonen van het post bios scherm
dat betekent dat je bios hem niet herkend. of dat hij geen 500gb hd's accepteerd

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Wat voor moederbord heb je ? Maak je soms gebruik van een losse sata controller ?

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:43:
Wat voor moederbord heb je ? Maak je soms gebruik van een losse sata controller ?
ik heb een Gigabyte GA-M55S-S3/AM2 ATX moederbord, geen losse sata controller
(mijn overige PC specs zijn ook hier te vinden: http://www.xfire.com/profile/acurvers/ onderaan op de pagina)
DECOY88 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:40:
dat betekent dat je bios hem niet herkend. of dat hij geen 500gb hd's accepteerd
de Harddisk word wel in de Bios herkent en het moederboard kan volgens mij ook wel 500 gig hd's aan hoor. Als de bios hem niet zou herkennen kon ik hem waarschijnlijk ook helemaal niet gebruiken. Zoals gezegd gebruik ik hem voor alles ook winXP alleen kan hij niet zelfstandig beginnen met booten. Met een duwtje van mijn andere HD wel...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 21:38 . Reden: quote toevoeging ]

Verwijderd

Is je C partitie als active partition ingesteld ? (hm hoewel ik me afvraag of dat wat uit maakt...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:45:
Is je C partitie als active partition ingesteld ? (hm hoewel ik me afvraag of dat wat uit maakt...)
Hoi ik heb ff partition magic geinstalleerd om dit te checken, en hij is active dus dat is het probleem niet...

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb toevallig hetzelfde mobo en twee van die schijven. En hier werkt het feilloos. Laatste firmware en zo..

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
Heb iets dergelijks laatst met een msi bordje gehad.
Wat mij opvalt is dat je meteen al aangeeft dat de instalatie niet wilt lukken.
Bij mij hielp het door de laatste bios er op te zetten en dan bij het starten van de setup F6 indrukken en de sata/raid drivers in te laden, klinkt vreemd, vond ik ook, maar werkt wel. Hopelijk heb je er wat aan.

Edit: ik draaide zelf ook geen raid, 1 losse schijf van samsung 160gb

[ Voor 9% gewijzigd door cossy nl op 29-10-2007 18:48 ]

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:47
Ik heb met mijn systeem soms hetzelfde probleem, maar niet altijd.

Heel irritant

Ik heb 2 x 500GB Samsung HD501LJ eerst in RAID 0 en nu in RAID 1
Maakt niet uit in welke RAID config, maar heel vaak komt de PC niet door z'n COLD BOOT heen en moet ik op de rest knop drukken om nogmaals te booten.

Ik zal eens proberen de nieuwste BIOS te flashen, alhoewel ik betwijfel of dit de oplossing is.

• Supershiva
Bios geupdate, was helaas niet de oplossing.
Heb nu een andere voeding in de PC gezet, misschien dat dit helpt.

• Supershiva
Moederbord is RMA gegaan en heb inmiddels een nieuw moederbord.

so far so good....
Pagina: 1