Aluminium MacBooks (Niet de Pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• jicho
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08-2025
Ha die Tweakers,

Als sinds een tijdje ben ik aan het knipogen naar Apple, de overstap van Windows naar Mac is echter nog niet een feit... Eigenlijk komt dit doordat de MacBookPro meer in m'n smaak valt door het aluminium uiterlijk, maar toch wat aan de prijzige kant is en ik de witte MacBook niet echt geweldig vind (smaken verschillen, ik weet het). En ja, de zwarte MacBook is ook mooi, maar daar schijn je heerlijk veel vingers op te zien, da's ook niet echt alles. Een laptop is immers een gebruiksvoorwerp dat je niet de hele dat loopt te poetsen ;)

Al met al is de MacBook qua specs wel voldoende... Nu kwam ik van de week het volgende berichtje tegen:
We have received some information about the upcoming Apple laptops - we think they are MacBooks but aren't 100 percent sure they aren't the fabled Pro slim line.
What we know:
  • Black aluminum and silver aluminum (like MacBook Pros) have been seen
  • They are considerably slimmer than current MacBook and even a bit more than MacBook Pros
  • The screen reaches much closer to the edges than current MacBooks but is the same size as current MacBooks - indicating a somewhat smaller footprint
  • The keyboards resemble Apple's new Bluetooth Keyboard
  • There is something strange about the touchpad (more on this to come)
  • They are set to be priced extremely aggressively
  • While they are dense, overall they are lighter than the current MacBooks
Het hele verhaal is hier te lezen.

Eigenlijk dus precies wat ik zou willen :) Weten jullie hier meer van? En zo ja, wanneer is er uitzicht op een alu MacBook? Helaas kan ik rondom die gerucht alleen berichten vinden die verwijzen naar hetzelfde bericht :(

Nu ik toch aan het typen ben. Heeft iemand een idee of Photoshop Elements zich ook verder gaat ontwikkelen voor Apple? Photoshop CS3 is op zich leuk, maar voor mijn doelen over-de-top en veelste duur... Maar ja, Elements op de Mac is bij versie 4 blijven hangen... Af en toe is het leven best lastig als je niet illegale software wilt draaien en geen student bent ;)

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Eric

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De enige geruchten waarvan ik bijna wel zeker ben dat ze kloppen zijn de volgende:

- Nieuwe Macbook komt op 6 November
- Heeft een andere videokaart dan de huidige Macbooks (Namelijk de X3100)

Over het gerucht dat de nieuwe macbook Aluminium/Black zou zijn (zoals de nieuwe Imac's) heb ik een beetje twijfels. Veel mensen gaan er vanuit, omdat alle witte Apple producten zo onderand al verdwenen zijn, maar er zijn geen bronnen die dat bevestigen...

(leesvoer: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=366383 )

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Reb87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:28:
De enige geruchten waarvan ik bijna wel zeker ben dat ze kloppen zijn de volgende:

Over het gerucht dat de nieuwe macbook Aluminium/Black zou zijn (zoals de nieuwe Imac's) heb ik een beetje twijfels. Veel mensen gaan er vanuit, omdat alle witte Apple producten zo onderand al verdwenen zijn, maar er zijn geen bronnen die dat bevestigen...

(leesvoer: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=366383 )
Mag ik je vragen waar je dan op basseert dat die geruchten kloppen??

Ik verwacht eigenlijk dit jaar geen upgrade meer van iPods of Macs.. ik denk dat ze daar in het nieuwe jaar weer mee bezig gaan..Ook dit is natuurlijk puur speculatie.

Anyway, hier geldt zoals altijd het motto "Kan je nog even wachten, wacht dan even, anders gewoon kopen"

Er is gewoon niemand die een zinnig woord hierover kan zeggen..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reb87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:28:

Waarom weet je dat zo zeker?

Ik geloof zelf niet zo heel erg in geruchten :P. Wensen, verwachtingen... ze veranderen snel in geruchten.

🌞🍃

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je het topic goed doorleest zijn er een aantal zaken die voor mij bevestigen dat in ieder geval het gerucht van de datum, en de Intel X3100 videokaart wel kunnen kloppen. Op het Macrumors forum is namelijk een user genaamd "Multimedia" die al eerder "voorspellingen" ;) heeft gedaan die tot nu toe klopten. Bovendien is er door een Leopard gebruiker wat gespit in de system extentions en heeft een "AppleIntelGMA3100.kext" gevonden. Dat is opzich niet zo spannend, maar in combinatie met de "geruchten" van de die ene gebruiker... :) Ach, het zijn en blijven natuurlijk geruchten, maar ik sta in ieder geval niet verbaast te kijken mocht het 6 november toch waar zijn.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Reb87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:55:
Als je het topic goed doorleest zijn er een aantal zaken die voor mij bevestigen dat in ieder geval het gerucht van de datum, en de Intel X3100 videokaart wel kunnen kloppen. Op het Macrumors forum is namelijk een user genaamd "Multimedia" die al eerder "voorspellingen" ;) heeft gedaan die tot nu toe klopten. Bovendien is er door een Leopard gebruiker wat gespit in de system extentions en heeft een "AppleIntelGMA3100.kext" gevonden. Dat is opzich niet zo spannend, maar in combinatie met de "geruchten" van de die ene gebruiker... :) Ach, het zijn en blijven natuurlijk geruchten, maar ik sta in ieder geval niet verbaast te kijken mocht het 6 november toch waar zijn.
Ik ben bij deze een find aan het draaien op die specifieke .kext. Mocht hij erin zitten dan zou dat betekenen dat Apple in ieder geval op korte termijn hardware met die chip aan zou gaan bieden; de MacBook en Mini zijn dan de meest voor de hand liggende kandidaten. Immers, waarom integrated graphics hardware supporten die niet in de Macs zit? ;)

Maar: het blijft gissen.

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Regelmatig gaan de wildste geruchten over nieuwe producten die Apple binnenkort zou introduceren. Omdat dit soort topics meestal niet echt nuttig zijn en vaak gevuld worden met giswerk en gefantaseer in de ruimte, moeten er minimaal drie onafhankelijke bronnen zijn als je zo'n topic wilt openen (Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007)) Aangezien er maar een bron is, gaat dit topic op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.