Toon posts:

systeem en videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met mijn systeem en videokaart. Ik weet niet of het nou de combinatie is van mijn componenten of de instellingen. Als ik games speel (maakt niet uit welke, maar vooral bij FPS) Dan lopen er allerlei strepen door het beeld. Ik heb gezocht bij de instellingen van de videokaart en van het spel maar ik vond de oplossing gewoon niet.

Dit zijn mijn componenten:
- Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40 GHz
Kloksnelheid: 2.41 GHz, 1.00 GB Ram
- Asus nVidea GeForce 7600 GS Sil.
AGP kaart

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

Martijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Strepen door het scherm kunnen artifacts zijn. Kun je er een screenshot van maken?
Artefacts kunnen komen door defect geheugen, of een slechte koeling. Controlleer dus eens hoe warm dat de kaart wordt, is dit niet exorbitant hoog dan zou het geheugen wel eens defect kunnen zijn op de kaart.

Probeer het ding dus eens beter te koelen of vervang de videokaart eens.

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 10:40
Al eens het Kabeltje er opnieuw ingedrukt?
Nieuwe drivers geinstaleerd?
Kaart opnieuw in het slot gedrukt?

En wat voor een monitor heb je? Ik heb namelijk met CRT's dat ook wel eens gehad maar dat lag dan niet aan de videokaart.

[ Voor 23% gewijzigd door martijn00 op 28-10-2007 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem pas een maand ongeveer..
Ik heb een plug and play monitor van ''Gericom'' en er zit een sticker op met TCO 99.. leverancier : Microsoft.

hoe post ik een screenshot?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 13:13

Krentenbol

Prutz0r

Druk op het knopje 'Print Screen' op je toetsenbord.
Plak het geheel in Paint met Ctrl+v en pas het aan naar wens (grootte ofzo)
Upload het bestand op Imageshack.us ofzo
Post de link die je daar krijgt op het forum ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Jup, dit zijn artifacts. Meestal komt dit door brak geheugen. Aangezien je de kaart nog maar een tijdje hebt, zit er nog garantie op. Echter, omdat het de Silent versie is, is mij de vraag hoe het me de airflow in je kast zit. De artifacts kunnen namelijk ook komen door een te hoge temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat hij het beter kan doen als ik de zijkant van de kast eens openlaat?

En denk je dat als dat niet werkt dat die ''artifacts'' toch te fixen zijn?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:23:
denk je dat hij het beter kan doen als ik de zijkant van de kast eens openlaat?

En denk je dat als dat niet werkt dat die ''artifacts'' toch te fixen zijn?
Zet eens een tafelventilator of een andere fan op je grafische kaart, en ga dan eens een FPS spelen. Heb je dan nog steeds artifacts? Dan is je grafische kaart kapot, en mag je hem RMA sturen. Maar, kijk nu eerst eens naar de temperaturen van je grafische kaart, met bijvoorbeeld Rivatuner of Everest.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen game speel dan is de GPU kern 69 *C.
Ik geloof dat hij minstens 10 *C warmer is wanneer ik game.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 15:44
Lijkt mij door de temperatuur te komen als de kaart echt rond de 80 graden komt. Normaal gesproken kunnen graka`s zulke temperaturen wel aan maar lijkt mij veiliger als ze rond de 50 à 60 graden blijven. Je hebt de kaart niet overgeklokt?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

80 graden moet nog wel lukken voor zo'n kaart. Wordt hij ook zo warm met de kast open en een tafelventilator (of iets anders wat een stroom koele wind er langs blaast) er op richt?
Hoe is verder de airflow in je kast? Zitten er casefans in en zo ja waar en welke kant blazen ze op?

Ik hoop dat het omlaag brengen van de temperaturen helpt, want de kans is aanwezig dat je geheugen gewoon ergens defect is geraakt en dan helpt het omlaag brengen van de temps natuurlijk niet meer ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast open gemaakt, er een vertilator met stand 2 op gericht. En nu is de temperatuur 55* C als ik geen game speel. Ingame zijn de artifacts veeel minder maar kan het ook aan de instellingen liggen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:25:
Ik heb de kast open gemaakt, er een vertilator met stand 2 op gericht. En nu is de temperatuur 55* C als ik geen game speel. Ingame zijn de artifacts veeel minder maar kan het ook aan de instellingen liggen?
Hogere instellingen, maken het zwaarder voor je videokaart..., maar ze veroorzaken geen artifacts

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoge of lage instellingen zou niet uit mogen maken, een kaart hoort gewoon geen artifacts uit te spugen.
Minder artifacts met koeling van een tafelfan? Controleer dan eens of dat koelblok nog wel goed vast zit? Misschien dat er ergens gewoon iets losgeschoven/schoten is.
Anders zul je denk ik een RMA moeten aanvragen voor je kaart vrees ik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
maar denk je wel dat ze HELEMAAL weg gaan als we alles gecontroleerd hebben?
Pagina: 1