Toon posts:

Wat kan er nog veranderd worden aan de Ipod?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe generatie zit er (in mijn ogen) zo'n beetje alles op de iPods wat er maar op kan zitten, maar Apple zal ons volgend jaar wel weer versteld doen staan.

Wat denken jullie wat er in de volgende generatie verbeterd/nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer scherm, meer opslag, minder geld, lichter, kleiner.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1920x1080 schermpje ofzo? Ingebouwde speakers? Ingebouwde beamer-functie?
pff ik kan nog wel meer onzin uitkramen... Jij vindt de iPod dus nu HET product? :?

en 't is iPod ipv Ipod :')

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 28-10-2007 18:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In principe wel, het doet wat ik vind dat het moet doen. Maar het kan natuurlijk altijd beter en ik ben wel benieuwd wat jullie graag op de Ipod zien of wat jullie denken dat er in de volgende generatie nieuw komt.

Ik schrijf het altijd zo, gaat automatisch :P Ik zal er op letten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende generatie zal allemaal bluetooth hebben die stereo Bluetooth headphones zal ondersteunen. Er zullen ook nieuwe headphone (bedraad) uitkomen.
Verder..betere batterijen , meer geheugen, betere schermen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een radio functie :P. Maar dat gaat er vast niet inkomen, als Apple dit zou willen had het er allang in gezeten ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:44:
volgende generatie zal allemaal bluetooth hebben die stereo Bluetooth headphones zal ondersteunen. Er zullen ook nieuwe headphone (bedraad) uitkomen.
Verder..betere batterijen , meer geheugen, betere schermen etc etc.
Bluetooth zou wel mooi zijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Datafeest schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:45:
Een radio functie :P. Maar dat gaat er vast niet inkomen, als Apple dit zou willen had het er allang in gezeten ;)
Neen. Iets met Apple-tje voor de dorst. Maar je moet niet te veel willen. Waarom iets veranderen dat nu goed loopt? Als mensen het ook zonder radio kopen, toch? Maar vandaag of morgen komt er dan toch een versie met de geniale radio toevoeging. Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik hoop dat de Touch met meer opslag geleverd gaat worden.

Maar het belangrijkste vind ik nog software matig. Bugs en quirks moeten er uit en ze moeten beter naar de community luisteren - albums optioneel kunnen sorteren op YEAR en Compilaties terug brengen zoals het was op de 5G en 5.5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Van mij mag de iPod van iTunes af en de gebruiker zelf laten kiezen wat hij wil gaan gebruiken, kijk dat is nou eens een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Datafeest schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:45:
Radio kan al lang, al heb je daar wel de Radio Remote voor nodig.

http://www.apple.com/nl/ipod/accessories/ - rechts onderaan de pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

SniperFox schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:47:
Van mij mag de iPod van iTunes af en de gebruiker zelf laten kiezen wat hij wil gaan gebruiken, kijk dat is nou eens een verbetering.
Dat kan toch? Ik weet niet wat je probleem is maar voordat ik over stapte op Macs kon ik onder Windows m'n ipod gewoon met andere progjes gebruiken.

Op m'n mac wil ik niets anders omdat itunes gewoon precies doet wat ik wil, verder is bijna alles wat er niet in zit wel te vinden tussen de Applescripts op dougscripts (google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

InflatableMouse schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:01:
[...]

Dat kan toch? Ik weet niet wat je probleem is maar voordat ik over stapte op Macs kon ik onder Windows m'n ipod gewoon met andere progjes gebruiken.

Op m'n mac wil ik niets anders omdat itunes gewoon precies doet wat ik wil, verder is bijna alles wat er niet in zit wel te vinden tussen de Applescripts op dougscripts (google).
Je weet dat ze dat hebben vernieuwd aan de Ipod en ze nu alleen nog met Itunes te connecten zijn :>

Maar wat ik vind dat beter moet is de geluidskwaliteit. Je krijgt nu een apparaat wat stevig is, makkelijk te bedienen. Maar wat ze helemaal vergeten is de geluidskwaliteit 8)7 Ik heb laatst met mijn dopjes(sennheiser OMX 90 VC) zitten luisteren naar laatste nano en tot mijn grote teleurstelling klonk mijn Creative Zen Micro van wat jaartjes oud nog beter :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Over de geluidskwaliteit zal je weinig mensen horen, aangezien de doelgroep van de iPod overwegend de ranzig slechte dopjes gebruikt die standaard worden meegeleverd :r Dat ze het niet meer horen is ook niet zo vreemd, als je hoort hoe debiel hard die iPods dan staan :+

[ Voor 32% gewijzigd door Jungian op 28-10-2007 20:15 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jungian schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:13:
Over de geluidskwaliteit zal je weinig mensen horen, aangezien vooral de doelgroep van de iPod overwegend de ranzig slechte dopjes gebruikt die standaard worden meegeleverd :r
En als ze niet de standaard dopjes gebruiken dan gebruiken ze wel van die budget dingen die eigenlijk voor om je nek en aan je normale pen mp3 te hangen |:( Als je het geld voor een Ipod hebt koop dan ook direct dopjes om van dat geld te genieten :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 23:48
Een iPod met belfunctie :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patenteer dat maar.

Huhhu, ik neem aan dat je met wat normale dopjes wel normaal geluid krijgt op een nano, of is het echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

Een iPhone bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:17:
[...]

patenteer dat maar.

Huhhu, ik neem aan dat je met wat normale dopjes wel normaal geluid krijgt op een nano, of is het echt zo slecht?
Wat vind jij normaal. Afgestompt geluid met een zwakke bas en RUIS( op dopjes van 25 euro 8)7 ) Ik vind dat niet kunnen en vreselijk voor mijn oren. Anderen vinden het geluid geweldig. Dit zijn ook de mensen die de doelgroep voor apple bedoeld zijn. Je koopt niet een apple product of een mp3. Nee je koopt een IPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zou het omschrijven als dof en gevoelloos. Ik luister nog liever naar m'n on-board geluidskaart (met extra gratis ruis) :+ In vergelijking met de Creative Zen die ik hier heb en een old-skool Creative Soundblaster PCI128 (Ensoniq chipset) is het om te huilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 28-10-2007 20:28 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

Wat vind jij normaal. Afgestompt geluid met een zwakke bas en RUIS( op dopjes van 25 euro 8)7 ) Ik vind dat niet kunnen en vreselijk voor mijn oren. Anderen vinden het geluid geweldig. Dit zijn ook de mensen die de doelgroep voor apple bedoeld zijn. Je koopt niet een apple product of een mp3. Nee je koopt een IPod
:+ heb net even met ipodoortjes geluisterd na betere philips oortjes en gewone boxen, en het is inderdaad diep triest ^^ het lijkt wel 32kbs geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingebouwde gps.. yyeaahhh }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 21:10
Hm ik heb hier een 3e generatie en een 5,5e generatie liggen, maar op een of andere manier vind ik de 3G mooier. Hij is wat ronder en heeft de menuknopjes etc boven de draaiknop zitten. Ook is de draaiknop niet zo lelijk grijs.

De geluidskwaliteit kan inderdaad ook beter, ook al ben ik er al erg blij mee. Ik gebruik meestal de bijgeleverde oordopjes (die ik nog niet zo slecht vind), maar ik heb ook de Creative 630 in-ears, waarbij ik het geluid toch wel heel goed vind klinken. Met mijn Sennheiser HD201 koptelefoon echter klinkt het allemaal niet echt goed. Het geluid is simpelweg te zacht en als ik de bass omhoogdraai gaat 'ie clippen. Daar zouden ze iets aan kunnen doen.

Maar wat ze zeker niet moeten doen is al die onzinfuncties er in stoppen zoals GPS, internet en FM-radio. Eigenlijk heb je er vrijwel niets aan, althans, ik mis het op t moment niet. De video-functie vind ik eigenlijk al te veel, die mag er van mij vanaf. De iPod moet simpel blijven, gewoon een muziekspeler.

@ hieronder:
Het grootste gedeelte van de dingen die jij wil is eigenlijk alleen voor tweakers nuttig. Het maakt de iPod er niet echt mooier en makkelijker op als er 10 uitgangen op zitten en iedereen met mapjes moet gaan slepen. Persoonlijk vind ik iTunes ideaal, maar ik ben dan ook een bureaucraat (die eens per jaar een dag uittrekt om zijn hele iTunesdatabase te ordenen). Als tweaker zijnde kan je ook Rockbox als OS proberen, daarmee kan je al veel meer: je hebt beter geluid, kan andere bestandsformaten afspelen, hebt iTunes niet meer nodig en kan de iPod gewoon als mass storage gebruiken. De andere functies die jij noemt zie ik het nut niet van in (bestandsoverdracht via draadloze verbindingen enzo).

[ Voor 26% gewijzigd door Mr.Qips op 28-10-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
poe waar zullen we beginnen?

* loskoppeling van itunes
* radio functie
* uitgevoerd als mass storage device
* een usb ingang zodat je hem als imagetank kan gebruiken
* optische line out/line in
* beter geluid (richting Cowon Iaudio en Iriver)
* direct mp3 encoding
* ondersteuning voor meer formaten (.flac .ape .ogg .divx enz)
* minder krasgevoelig
* bluetooth met ad2p
* wifi met bestandsoverdracht
* ondersteuning voor mappenstructuur

en ik kan vast nog wel meer dingen verzinnen maar schiet even te kort qua inspiratie op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hoesje dat met de ipod geleverd wordt ^^ Zijn ze mee gestopt na de 5.5 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
de levensduur verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:31
Dit zijn natuurlijk wel allemaal inkoppertjes he? De aspecten die de iPod in eerste instantie tot absolute bestseller hebben gemaakt zijn mijns inziens veel interessanter: revolutionaire styling (niets was daarvoor glanzend wit); een zeer innovatieve vorm van mens-product interactie (het clickwheel is en blijft een heerlijke manier om door lijsten met informatie te lopen); en ten slotte het verhumanizeren van een technologisch product (vóór de iPod waren MP3 spelers voor Nerds en diende je als voor zoveel elektronische apparaten behoorlijk technisch te zijn aangelegd om voor elkaar te krijgen wat je wilde. Na de iPod zijn meer en meer apparaten op intuitievere wijze te bedienen).

Wat er nog aan de iPod kan worden veranderd? Nóg intuitiever; nóg gavere interactie mogelijkheden, nóg meer het idee dat je een stukje magie in je handen hebt i.p.v. een mini-computer!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ieder heeft zo z'n eigen verlanglijstje van wat er allemaal veranderd moet worden aan de iPod. Omdat hier weinig discussiewaarde aan zit en het eigenlijk alleen maar uitmond in eindeloos gefantaseer in de ruimte gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.