Hm ik heb hier een 3e generatie en een 5,5e generatie liggen, maar op een of andere manier vind ik de 3G mooier. Hij is wat ronder en heeft de menuknopjes etc boven de draaiknop zitten. Ook is de draaiknop niet zo lelijk grijs.
De geluidskwaliteit kan inderdaad ook beter, ook al ben ik er al erg blij mee. Ik gebruik meestal de bijgeleverde oordopjes (die ik nog niet zo slecht vind), maar ik heb ook de Creative 630 in-ears, waarbij ik het geluid toch wel heel goed vind klinken. Met mijn Sennheiser HD201 koptelefoon echter klinkt het allemaal niet echt goed. Het geluid is simpelweg te zacht en als ik de bass omhoogdraai gaat 'ie clippen. Daar zouden ze iets aan kunnen doen.
Maar wat ze zeker niet moeten doen is al die onzinfuncties er in stoppen zoals GPS, internet en FM-radio. Eigenlijk heb je er vrijwel niets aan, althans, ik mis het op t moment niet. De video-functie vind ik eigenlijk al te veel, die mag er van mij vanaf. De iPod moet simpel blijven, gewoon een muziekspeler.
@ hieronder:
Het grootste gedeelte van de dingen die jij wil is eigenlijk alleen voor tweakers nuttig. Het maakt de iPod er niet echt mooier en makkelijker op als er 10 uitgangen op zitten en iedereen met mapjes moet gaan slepen. Persoonlijk vind ik iTunes ideaal, maar ik ben dan ook een bureaucraat (die eens per jaar een dag uittrekt om zijn hele iTunesdatabase te ordenen). Als tweaker zijnde kan je ook Rockbox als OS proberen, daarmee kan je al veel meer: je hebt beter geluid, kan andere bestandsformaten afspelen, hebt iTunes niet meer nodig en kan de iPod gewoon als mass storage gebruiken. De andere functies die jij noemt zie ik het nut niet van in (bestandsoverdracht via draadloze verbindingen enzo).
[
Voor 26% gewijzigd door
Mr.Qips op 28-10-2007 21:31
]