[KDE] kioslave blijft smb-shares opnieuw mounten

Pagina: 1
Acties:

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Op mij debian 4.0 desktop heb ik een paar shares waar ik bijvoorbeeld mijn muziek vanaf trek. Deze shares heb ik altijd geopend via de media:/ kioslave. Maar al behoorlijk lang, wil die de schijven niet meer openen. Op een of andere manier blijft KDE denken dat de schijf nog niet gemount is, en mount ie em dus steeds opnieuw. Het vreemde is dus wel, dat het zaakje met een absolute URL wel geopend kan worden (bijvoorbeeld /mnt/theseus/audio).

Ik ben al een tijdje naar een oplossing aan het zoeken, maar ik heb nergens iemand kunnen vinden met hetzelfde probleem. Ik draai nu KDE uit de backports (backports.org) en probeer verbinding te maken met een samba-server (samba 3.0.24) met de samba-client uit de debian-repo's (samba 3.0.24), en mijn fstab ziet er zo uit:
code:
1
\\10.0.0.142\Audio              /mnt/theseus/audio      smbfs   user,auto,username=herre,password=xxxxxxxxxx,uid=herre,gid=herre        0       0

Misschien maakt het niks uit, maar sinds de shares niet meer werken, geeft media:/ ook aan dat de locatie 'media:/smbfs' ipv bijvoorbeeld 'media:/Audio'.