Toon posts:

[Probleem] Oldskool laptop, Compaq presario 1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus over zo een laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.tradiss.pl/img/promocja/compaq_presario1200.jpg

Vrij oud ding dus al. Het probleem is: hij doet niets meer!

Het is niet echt recent, het gebeurde eigenlijk 3 jaar geleden, van het ene op het andere moment hield hij ermee op. Nooit afgeragd ofzo. Vijf minuten ervoor werkte hij nog gewoon naar behoren. Vervolgens in de kast gelegd, en niet meer naar gekeken tot ik gisteren weer in de kast keek. Eruit gehaald en gekeken.

Als de stekker in het contact gaat, gaat het lampje van dat de stroom is aangesloten branden. Het lampje van de accu die oplaadt echter niet. Hij reageert op geen enkele knop, hoe lang je hem ook ingedrukt houdt. Dus ook met de stekker aangesloten gaat hij nog niet aan.

Wie kan mij helpen? Zou hem graag weer eens aan krijgen. Ik ben niet zo'n hardware techneut eigenlijk, meer van de software, dus zeg alsjeblieft niet dat ik Core 62x968 op kwadrant 98 moet vervangen want dat begrijp ik niet :P

Alvast bedankt!

Camiel

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
ik weet het niet hoor, maar als je niet in je Bios kan komen denk ik dat je screwed bent. Ik heb er inet zoveel ervaring mee, en een snellle google query verteld ook niks interessants... volgens mij is zijn enige nut de schroothoop, of als je zoals ik denkt: onderdelen eruit halen en op een plankje leggen.

edit:
Na ietsjes verder gekeken te hebben kan het aan de power connectoren liggen, dat is volgens wikipedia het probleem

''Compaq Presario 1200 laptops are often found with damaged power jacks. Some of these power jacks appear to have been blown in half due to some sort of short; others rip their copper traces off of the motherboard due to stress placed on the power jack. Presario 1200 laptops typically have four tiny copper rings embedded in the motherboard behind the power jack that can be used to reattach a slightly damaged power jack and repair the failing unit.''
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Compaq_Presario_1200

[ Voor 67% gewijzigd door deugtniet op 28-10-2007 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan hier chocola van maken? Van dat engelse gedeelte bedoel ik. Wat is precies de bedoeling? Vier ringen aan het moederboard, en wat moet ik daarmee doen/