Toon posts:

[TFT] Samsung SyncMaster 245B, resolutie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Ik ben in het bezit van een samsung syncmaster 245b en een videokaart radeon x1950,512 mb,nu heb ik de playstation3 aangesloten op de samsung maar ik kan op geen enkele manier de resolutie naar 1900x1200 krijgen,niet via de bijgeleverde cd,niet via een driverupdate,volgens mij zie ik iets over het hoofd,het lukt ook niet via het menu van de ps3,de samsung is 24 inch en hij loopt nu op 1024x768,veel te laag natuurlijk,via persoonlijke voorkeur en beeldscherm aanpassen in Vista gaat hij ook niet hoger dan 1600x nog wat,

alle hulp is welkom en alvast bedankt,

Tappy

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-04 13:09

HaTe

haat niet

Met welke poort heb je de PS3 aangesloten? Met een verloopje van dvi > hdmi?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een playstation 3 gaat qua resolutie toch niet hoger dan 1080 (p of i) of ligt dat aan mij?
als je het via je pc bedoeld dan word waarschijnlijk je monitor niet goed herkend, heb je de drivertjes d'r van al geinstalleerd?

Bikemounts.nl op maat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Punt1: Ik wordt niet zo wijs uit je verhaal, probeer eens volledige duidelijke zinnen te geven met omschrijving wat wel lukt, wat je geprobeerd hebt en dergelijke. Zo in één warrig verhaal snapt niemand er wat van.

Punt2: Als je je PS3 via dvi > hdmi kabel hebt aangesloten, moet je ergens op je PS3 '1080P' kunnen aanklikken. Dit is dan wel 1920x1080 maar dit wordt uitgerekt.

Punt3: Probleem in Vista, zou ik geen oplossing voor weten, andere drivers?

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 28-10-2007 16:49 ]

Patient gamer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem niet via de pc aangesloten maar rechtstreeks op het scherm via dvi-hdmi,zoals ik al zei met het bijgeleverde cd'tje van de samsung lukt het niet en ook niet via een driverupdate van de grafische kaart.Ik heb wel beeld en kan ook gewoon spelen maar de samsung moet 1900x1200 aankunen en die kan ik in Vista niet omhoog krijgen,zoals ik al zei via beelscherm aanpassen komt hij niet hoger dan 1600x..
Het gaat mij dus om het ophogen van die resolutie, die andere dingen die ik erbij heb gezet was om zoveel mogelijk info mee te geven

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sorry, maar ik kan echt slecht wijs worden uit je verhaal.
Waar heb je het nou over?
  • Een PlayStation 3 die op een of andere manier aan een 24" Samsung hangt?
  • Een PC met een Radeon X1950 met Vista als OS aan een 24" Samsung?
  • Beide? Wat neer zou komen op een PC op ingang "x" van de Samsung en een PlayStation3 op ingang "y" van de Samsung?
Vertel eens precies wat je hebt aangesloten, op welke poorten en met welke bekabeling.
Maak desnoods een plaatje als je het niet kunt verwoorden. Maar zoals jij het opschrijft kan ik er geen touw aan vast knopen. Denk ook aan de verzorging van je zinnen, zorg dat ze kloppen, goed lopen en daardoor goed te begrijpen zijn.
Door wat meer tijd uit te trekken voor een goede post kun je tijd besparen doordat anderen dan in één keer de situatie goed kunnen begrijpen.
Want we willen best de tijd nemen om je te helpen, maar zorg dan dat jij de tijd neemt om ons het probleem rustig uit te leggen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
probeer is via je computer of je met ultramon je resolutie kan forceren ofzo? Heb je ook bij de instellingen van je ps3 gekeken of je hem niet op 1080P kan zetten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad niet goed verwoord.
Het gaat niet om die PS3,dat heeft er inderdaad niets mee te maken,het gaat erom dat dat scherm een resolutie aankan van 1900x1200 maar dat ik dat niet kan ophogen via vista.Ik heb de cd van de samsung geinstalleerd en daarmee werd de resolutie niet verhoogd, ik heb een driver-update gedaan van de grafische kaart en ook dat heeft niets geholpen,nadat ik beiden gedaan had ben ik via persoonlijke voorkeur en beeldscherm aanpassen naar die resoluties gegaan en daar is de hoogste resolutie 1600x1200.
Die 1900x1200 staat er niet bij.Dus ik weet niet wat ik moet doen om aan die 1900x1200 te komen.
Ik hoop dat dit allemaal iets duidelijker is?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Dan lijkt het mij dat je videokaart geen breedbeeldresolutie's ondersteunt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TKing schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:31:
Dan lijkt het mij dat je videokaart geen breedbeeldresolutie's ondersteunt.
Geef dan teminste een onderbouwing. Zo krijg ik de indruk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Een Radeon X1950 zou geen breedbeeld resoluties uit kunnen poepen? Echies wel hoor.

Daredevil, ik mis nog hoe je dit geheel hebt aangesloten. Dit zit met een DVI kabel aan elkaar?
Een Single-Link DVI is in staat om maximaal 1920x1200 pixels bij 60Hz op je scherm te toveren, dat zou dus geschikt zijn voor deze TFT. Gebruik je ook daadwerkelijk DVI?

Dit lijkt me een kwestie van een verborgen resolutie, mogelijk doordat er ergens iets mis gaat met het uitlezen van de monitor-specs via DDC bijvoorbeeld.
Duik eens in het Control Panel van je X1950 en ga op zoek naar instellingen voor de monitor, om de resolutie in te stellen.
Als daar iets staat in de trant van "Hide resolutions this monitor does not support" (of de vertaling daarvan) zou je dat eens uit moeten vinken en dan eens met de slider van de resolutie spelen.
Mogelijk dat je dan wel 1920x1200 kunt selecteren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook niet zo heel erg thuis in dit soort dingen, maar ik gebruik dvi>hdmi naar de ps3 en een VGA naar de pc.

Ik weet namelijk ook niet hoe ik in het controlpanel van mijn grafische kaart kan komen..

Groetjes

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

Als Control Panel kan je ATi Tray tools gebruiken. Daar kan je vanalles veranderen. Mijn eigen x850XT kon meteen na aansluiten van m'n Samsung 226BW 1680 x 1050 outputten, gewoon 16:10 breedbeeld dus.

Probeer je scherm eens via DVI aan te sluiten op je TV.

Als laatste kan je een resolutie handmatig toevoegen met Powerstrip. Daarmee kan je 1920 x 1200 forceren.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1