Bad sectors scannen van usb schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Ik wil graag mijn harde schijf verkopen maar met een gerust hart kunnen zeggen dat deze vrij is van bad sectors. Ik heb de schijf voor het gemak in een usb behuizing geplaatst.

Zijn er programma's waarmee ik deze schijf op deze fouten kan controleren via een usb behuizing? :)

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat kan toch ook gewoon met de standaard checkdisk in Windows? (aannemende dat je Windows gebruikt ;) )

Rail Away!

Verwijderd

Alleen als je een surface scan doet. Je kunt ook HDD utilities gebruiken van de fabrikant, check eens ultimate boot cd daar staan er een hele boel op.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Start -> uitvoeren -> cmd -> chkdsk X: /F

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 29-10-2007 07:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Bad sectors? Als die verschijnen is het met een harddisk wel erg slecht gesteld. Eerst wordt data weggeschreven naar reservesectoren, en dan krijg je een "reallecated sector". Als die op zijn is het voorbij.

Misschien bedoel je het uitlezen van S.M.A.R.T. data. Dat kan bij mijn weten alleen bij sommige Western Digital externe harddisks (in ieder geval, daar wordt een tool bij geleverd, die meestal niet op andere behuizingen werkt).

De enige methode is dan het uitbouwen van de harddisk, aansluiten op een IDE (of SATA) controller en via je OS (hdtune, smartctl) S.M.A.R.T. data uitlezen om de conditie van de harddisk te bekijken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1