FPS lag probleem

Pagina: 1
Acties:

• WutuS
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds kort mijn pc geupgrade met een upgrade kit van komplett (sterk aan te raden, het is goedkoop en werkt perfect)

maar nu heb ik een ASUS 8600 GT 512mb ddr3 silent cooling.
wat is nou mijn probleem?
mijn probleem is, dat als ik CoD2 speel er niks aan de hand is. maar toen ik de optie "enable SLI" aan deed had ik opeens meer FPS! ik had 250 straight! dat is natuurlijk perfect zul je denken, maar niet voor lang. na ongeveer 3/4, misschien 5 minuten begon ik opeens te laggen als de gekken. mijn fps daalde naar een gemiddelde van 30.

het zag er niet uit, ik schokte en alles verliep vreselijk. Ik restartte de game, deed de optie "enable sli" weer uit, en het probleem was over. terug naar de 125 FPS straight. ik probeerde het nog een keer, om er zeker van te zijn dat het geen toeval was. Dus ik weer SLI enablen, 250 fps straight. perfect. maar weer, na een aantal minuten begon het als een gek te laggen.

Ik probeer het nu niet eens meer, ik heb nu een aantal dagen SLI uit staan en er verder geen problemen meer mee gehad.

Nu dacht ik, ik ga een ander spel proberen, dus ik installeer Hitman:blood money (4), en ja hoor. na ongeveer 10 minuten spelen dropt mijn fps. ik kan niet zien van hoeveel naar hoeveel, maar het schokte vreeeselijk, het zal wel in de buurt van de 10/20 zijn geweest. of nog lager. terwijl hij normaal heel soepel verloopt.

Weet iemand hoe dit komt? dit is mijn systeem verder:

ASUS M4N-e SLI moederbord
AMD athlon X2 6000+ 3,0 gHz
videokaart dus: ASUS 8600 GT 512mb ddr3 silent cooling
2gb werkgeheugen.

hopelijk kunt u mij helpen! ik heb nog niks overclocked, maar dat ben ik wel van plan als dit opgelost is.

misschien kan het liggen aan de drivers van Nvidea die verkeerd zijn ofzo? ik heb ze onlangs nog geupdate.

Groetjes,

Wouter

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Begrijp ik nou goed dat je met één videokaart SLI aan wilt zetten ?

• WutuS
nee, ik heb gewoon fps lag na een aantal minuten. ook met hitman, terwijl ik daar niks van SLI aan heb gedaan ofzo :)

en wat ik ook raar vind, is dat als ik SLI aanzet, mn FPS naar 250 gaat, terwijl t nogmaal rond de 180 is, en ik heb maar 1 videokaart. dat snap ik ook niet helemaal.

[ Voor 42% gewijzigd door WutuS op 28-10-2007 16:18 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wat het veroorzaakt dat je fps weer omlaag gaat weet ik niet.
- Temperaturen eens bekijken, idle en tijdens het gamen. Sommige kaarten willen nog wel eens 'terugklokken' onder en/of boven een bepaalde temperatuur.

//foutje met lezen

[ Voor 30% gewijzigd door blmp op 28-10-2007 19:08 . Reden: foutje ]

Patient gamer

• WutuS
ja maar waarom is het dan zo plotseling, en niet geleidelijk, en waarom is het NIET zo als ik die SLI uit heb staan in cod2? dan heb ik er geen last van namelijk.

en hoe kan ik de temperaturen checken?

• Krentenbol
  • Laatst online: 25-06 13:13

Krentenbol

Prutz0r

WutuS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:43:
waarom is het NIET zo als ik die SLI uit heb staan in cod2? dan heb ik er geen last van namelijk.

en hoe kan ik de temperaturen checken?
Dus jij vind het raar dat wanneer je met één kaart SLI-modus activeert, dat je FPS-drops krijgt?

Oja, en temperaturen checken doe ik met Everest. Van te voren openzetten op het juiste tabblad en dan tijdens het spel overschakelen met alt+tab ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• WutuS
laat maar zitten, ik ga t vragen bij een ander forum,

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WutuS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:42:
laat maar zitten, ik ga t vragen bij een ander forum,
Omdat de antwoorden (waar niets mis mee is) jou niet bevallen? Controleer nou even je temperatuur, kleine moeite ; groot plezier :). Het kán inderdaad zijn dat je CPU bij een te hoge temp terugclockt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Ik snap zoiezo niet waarom je 250fps wilt ipv 125fps. Een normaal scherm heeft een refreshrate van 75hz, dus het verschil tussen 125fps en 250fps zul je niet eens zien.

@ TKing : Lees eerst eens de reacties alvorens je post:
Dat Enable SLI in CoD2 staat al langer bekend om zijn FPS boosten, zowel bij single als SLI setup. Dat is zo'n beetje overal op internet te vinden.

• Krentenbol
  • Laatst online: 25-06 13:13

Krentenbol

Prutz0r

[b][message=28981760,noline]
@ TKing : Lees eerst eens de reacties alvorens je post:

[...]
Heb ik gedaan, ik zeg alleen dat hij niet raar op moet kijken als het op een gegeven moment precies andersom werkt ;) (Dus dat de FPS omlaag gaan i.p.v. omhoog)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• WutuS
het gaat er om. dat als ik t aan zet, ik gewoon na een tijd een fps krijg van 30/40.

en nee, ik zet niet SLI aan met maar 1 videokaart, zo dom ben ik niet. Ik zet het aan, omdat ik idd heb gelezen dat ik een hogere fps krijg als ik SLI aan zet, en dat het niet uitmaakt of je wel of geen 2 videokaarten hebt.

het gaat mij erom. dat ik geen hitman, rainbow 6 vegas en andere spellen kan spelen. gewoon omdat ik na een tijdje FPS lag krijg. en ik dacht, misschien heeft dat iets te maken met SLI, aangezien ik met cod2 het probleem alleen heb als ik sli aan zet.

snappen jullie dit? ik ga nu de temperaturen checken.

EDIT: ik zie net, dat de temperatuur van mn videokaart voordat ik uberhaubt het spel opstart al 93 graden is.. kan niet veel goed betekenen.

EDIT2 : ok, net ff 10 minuutjes CoD2 gespeeld, en hij is al opgelopen tot 107 graden. ik ga er ff wat op verzinnen.

[ Voor 17% gewijzigd door WutuS op 28-10-2007 20:23 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
passief kaartje... Geen airflow in je kast? Is wel nodig met een passieve videokaart.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1