Toon posts:

Gigabyte P35-DS3R probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb pc in elkaar gezet met gigabyte moederbord P35-DS3R version 1.0

Intel duo core 6850
4 ghz ocz2p800r22gk geheugen
toughpower 700 w atx 12v 2.2 & eps 12v voeding

pc gebouwd en alles aangesloten maar hij wil maar niet booten. usb poorten krijgen wel stroom.
heb andere voeding geprobeerd maar weigert te booten

moederbord heeft atx 2.0 en beide voedingen zijn atx 12v 2.2 is dit het probleem ? heb iets gelezen dat moederbord -5v ondersteunt en de voeding niet. zit op op poort 20 dan ook geen pin op 24 pins aansluiting.
Of is het probleem het geheugen.

Doordat hij niet wil booten kan ik ook niet in de bios kijken of daar iets veranderd moet worden, heb wel iets gelzen over version1.0 niet in usa te koop omdat niet deugt heb ik inderdaad pech ?

Moederbord word echter wel goed beoordeeld

weet nu niet hoe ik verder moet gaan waar zit het probleem ? Komt iemand dit bekend voor of kan iemand me helpen of tips geven

bij voorbaat dank

een bijna wanhopige amateur pc-bouwer

Verwijderd

Ik denk dat je een heel iend gaat komen door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen :)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-03 13:11

Dima_2005

T.net-verslaafde

ik had dat ook eens voor, oplossing: er was een stekkertje die niet verplicht was, maar zonder wou het niet werken

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Geef eens je moederbord? je zegt dat je moederbord ATX 2.0 heeft. Had een Core 2 Duo geen 2.1 nodig? Of zit ik er nu zover naast?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 12:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat je er naast zit want een Core2Duo werkt perfect op een GA-P35-DS3R rev 1.0.
4 ghz ocz2p800r22gk geheugen
Bedoelen we niet 4GB? ;)

PC weigert te booten? Wat gebeurd er dan precies als je even de aan/uit-switch induwt?
Geef ook even aan welke stekkers je hebt aangesloten. Op de GA-P35-DS3R hoor je een 24-pins ATX stekker en tenminste een 4 pins ATX_12V in de ATX_12V_2X connector te steken.
Als je een 8 pins ATX_12V stekker hebt voor die ATX_12V_2X connector is dat een pre, niet noodzakelijk.

Maar een minimale setup, haal dus alle overbodige onderdelen weer los. Begin met enkel Moederbord, CPU, RAM, Voeding en ATX Power Switch en kijk of dat naar het BIOS wilt booten.
Als dat goed gaat dan is het een simpele kwestie van onderdeel voor onderdeel toevoegen en dan kom je vanzelf de boosdoener tegen, als die uberhaupt zou bestaan.
Mocht een dergelijke minimale setup niet werken dan zul je goed je stekkers moeten controleren welke op het moederbord zijn geprikt, waarbij je natuurlijk het manual van het moederbord raadpleegt om alles te bevestigen.

Zelf heb ik ook een keer een GA-P35-DS3R systeem gebouwd welke weigerde te booten. Bij het indrukken van de power switch ging het power LEDje even aan en gelijk weer uit.
Het eerste wat in mijn op kwam was sluiting. Na een checkrun ontdekte ik dat de SATA Power connector scheef in de DVD-fikker zat. Dat was zo gekomen nadat ik de overtollige kabelbrei bij elkaar had gebonden om het beter weg te werken en er tijdens die operatie een klein rukje de stekker scheef had getrokken. Met als gevolg dat er nu blijkbaar wat lijnjes over elkaar liepen...
Rechtgeprikt en het werkte allemaal weer.
Voortaan controleer ik dus weer alle stekkers voordat ik een nieuw systeem probeer in te schakelen in plaats van lui er op te vertrouwen dat alles nog wel goed zit :P

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 11:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Was dat niet het 4GB geheugen verhaal? Haal er eens een stripje uit en probeer het dan nog eens?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Probeer eens met 1 module op de starten, ik heb ook de nodige problemen met een P35C-DS3R.
1 van de 2 modules werkte bij mij namelijk niet.

• djuud
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05-2022
Heb een soortgelijk probleem gehad met de GA-P35-DS3R icm OCZ geheugen, was niet compatibel..
Pagina: 1