[Quicktime] Geluid en Beeld niet gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een film die ik op mijn iPod Touch wilde zetten, ik moest hem dan via iTunes eerst converteren zodat hij op de iPod kon. Nadat dit gebeurt was liep het beeld niet gelijk met het geluid. Ik heb dit met een programma weten op te lossen. Maar nu hem ik een ander probleem.

Het gewone filmbestand is okee, geluid loopt gelijk met beeld. Het gaat om eem .mov bestand. Als ik hem via iDVD op een dvd brand en deze afspeel op een dvd speler dan loopt het geluid weer niet synchroon met het beeld... Ja en ik kan de film op de DVD niet ff bewerken...

Misschien heb ik zelf een oplossing, ik denk dat ik er eerst een ander bestand van moet maken. .avi ofzo en dan het geluid goed zetten met het beeld en dan pas branden. Maar met Quicktime kan je .mov niet ineens opslaan als .avi...

Verwijderd

Denk dat het weinig te maken heeft met de containers .mov of .avi
Het zal eerder met de conversie te maken hebben. Als je eens aangeeft wat voor conversie je hebt gebruikt wordt het misschien makkelijker om een antwoord te geven. (filmbestand openen, command+i).

• FerdiV
Denk dat je dit bedoeld:

DivX 6.0, 600 x 328, Unknown
MPEG Layer 3, Stereo, 48.000 kHz

?

DivX dus en wat nu...

Verwijderd

Niet met quicktime omzetten maar een ander programma. Visualhub bijvoorbeeld.

• FerdiV
Heel vreemd, want in DivX player loopt hij niet gelijk terwijl hij dat in Quicktime wel doet :S

EDIT: Ik probeer hem nu in VLC als anders te converteren. Ikweet alleen niet wat, want je kunt er heel wat kiezen. Ik heb nu MPEG 1 voor audio en video gekozen. Hopen dat dit werkt...

[ Voor 49% gewijzigd door FerdiV op 28-10-2007 17:50 ]