No signal bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Ik probeerde vanmiddag mijn computer op te starten nadat ik hem gister zoals altijd normaal had uitgeschakeld. Ik kwam op het inlogmenu van Windows XP en typte mijn wachtwoord in. Het beeld bleef hangen en opeens viel mijn PC uit. Dit heb ik de laatste week ook al zo'n 2x in Windows zelf gehad.

Nu probeerde ik hem opnieuw op te starten maar na het laadscherm van XP, met het ladende balkje, krijg ik "No Signal" op mijn scherm te zien en startte de PC opnieuw op. Meerdere malen geprobeerd en toen naar Veilige modus gegaan. Deze startte zonder problemen op en ik kon ook gewoon inloggen. Weer normaal opstarten geprobeerd en weer "No Signal" na het laadschermpje van XP.

Weet iemand wat hier aan de hand is of kan zijn?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat het ding op een resolutie staat die je monitor niet snapt en daardoor een no signal melding geeft. In veilige modus moet je eens proberen om de resolutie te veranderen, helpt dat niet, gooi dan de videodriver eens weg (ook in safemode natuurlijk) en reboot. Dan zou je iig wer de default reso moeten hebben.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er kan echt van alles aan de hand zijn. Neem in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens even door.
Zit de videokaart goed in z'n slot? Molex-connector aangesloten? Is je voeding nog jofel? En verder: zonder specs kunnen we helemaal niks (glazen bol enzo) :)

En wat Terw_Dan ^^ zegt uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 28-10-2007 14:54 ]

Rail Away!

• jank
Dank voor de reakties, ik ga er aan werken!

• jank
Ik heb de beeldadapter verwijderd en opnieuw opgestart, het werkt weer. Nu alleen de de drivers installeren, dan moet het weer goed zijn. ;)