Toon posts:

[Acer Aspire 7520] GeForce 7000M Driver WinXP-32

Pagina: 1
Acties:
  • 9.749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Een paar maanden geleden hebben mijn ouders een Acer Aspire 7520 aangeschaft voor mijn nieuwe ICT opleiding. Toen ik hem binnenkreeg heb ik hem meteen geformateerd en XP er op gezet. Dit beviel me opzich wel, maar ik dacht bij mezelf; aangezien het een 64 bits processor is, waarom dan niet de x64 XP van Windows er op. Tot ik op het punt de drivers wou installeren van de grafische kaart. Toen wou die niet meer, hij startte op met de oorspronkelijke resolutie en ik moest telkens dus de resolutie en dus ook de iconen op het bureaublad terug zetten naar hun oorspronkelijke plek. Vandaag heb ik er dus de 32 bit versie van Windows XP er weer terug op gezet, tot mijn grote verbazing staan er geen drivers meer op de site van Acer voor de Travelmate 7520 en de Acer Aspire 7520. De Travelmate 7520 was voor mij een alternatief voor XP omdat daar nog wel bijvoorbeeld de goede drivers waren voor WLAN. Want als ik de drivers opzocht voor de Aspire 7520 kreeg ik alleen maar Vista. Mijn reden waarom ik Vista er af heb gegooit is omdat ik beter in XP thuis ben en veel fijner vindt werken. De laptop is nu al ongeveer 50 keer (zacht uitgedrukt) opnieuw geïnstalleerd. Telkens hetzelfde probleem. Ik zoek de juiste en de recente grafische kaart drivers voor de laptop, maar ik kan niets vinden. Ik ben hem nu weer opnieuw aan het installeren. Telkens wanneer ik de drivers voor de grafische kaart wou installeren startte hij opnieuw op. (zonder de drivers te hebben geïnstalleerd). Ik heb ook al zovaak op Laptopvideo2go.com gekeken, ik kan echt niets meer vinden. Hebben meerdere mensen dit probleem met deze laptop?

Doe ik er trouwens ook goed aan om hem misschien wel terug te sturen naar Wehkamp? (waar ik hem besteld heb)

Met vriendelijke groet,

Adam.

edit:

Technische gegevens van de laptop;

Acer Aspire 7520.
AMD Athlon TK52 of 53 @ 1.7 GHz.
DDRII 667 MHz.
GeForce Go 7000M

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 13:25 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 11:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[Domheid edit]
skelleniels schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:53:
Lezen blijft een kunst, hij vond ze wel maar zijn laptop startte opnieuw op...
D'oh! :(

[ Voor 111% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 23:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 22:00
Ultraman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:
Je kunt niets vinden? Ik vind hem zo op Laptop2Go :?
Lezen blijft een kunst, hij vond ze wel maar zijn laptop startte opnieuw op...

http://specs.tweak.to/16567

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:19
Voor het spontaan opnieuw opstarten, draai eens wat memtests, HDD tests etc.
Heb je al eens geprobeerd de originele Vista er weer op te zetten, en te kijken of die wel blijft werken? Heb je Vista uberhaupt al eens de kans gegeven zich te laten bewijzen?
Ik mis dagelijks dingen uit Vista als ik op mijn laptop aan het werk ben, ik ben inmiddels zover dat ik liever Vista draai dan XP...

Systemspecs

Verwijderd

Brede P schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:57:
Voor het spontaan opnieuw opstarten, draai eens wat memtests, HDD tests etc.
Heb je al eens geprobeerd de originele Vista er weer op te zetten, en te kijken of die wel blijft werken? Heb je Vista uberhaupt al eens de kans gegeven zich te laten bewijzen?
Ik mis dagelijks dingen uit Vista als ik op mijn laptop aan het werk ben, ik ben inmiddels zover dat ik liever Vista draai dan XP...
vista is een drama op die laptop
Let op de windows vista die hun leveren met hun software kan je nog niet eens een game spelen.
Ik heb hier de 7520g met nvidia 8400m-gs onbourd (zelfde laptop)
Windows vista los op installeren heb ik nog niet gedaan omdat de games die ik er op draait geen directx10 gebruiken.
Onder windows xp draait alles lekker.

Jouw videokaart probleem is makkelijk op te lossen
Je heb een losse inifile nodig waar ook de onbourd vga ondersteunt.
En anders moet je het zelf even wijzig (je kan ook de inifile gebruiken van de windows xp drivers die wel werken en die in de nieuwemap zetten met de nieuwe drivers)

[XP] Acer Aspire AS7520, op zoek naar XP-drivers*
diverse info
verder zal ik gewoon windows xp 32bit draaien je heb toch geen 4g aan geheugen
Verder zijn er gewoon beter drivers en ook meer drivers voor windows xp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 22:21 ]

Verwijderd

ftp://ftp.work.acer-euro....pire_5220_5520_7220_7520/

voor een ieder met hetzelfde probleem
Pagina: 1