[Geluid] Op PC plots ruis of wegvallen geluid, hardware?

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
Sinds ik gedowngrade geupgrade heb naar Vista 32 heb ik problemen met het geluid, het kan toeval zijn en misschien worden alle problemen ook niet door één en dezelfde oorzaak veroorzaakt.

Het probleem:
  • Het geluid valt soms helemaal weg. Het programma afsluiten (spel, mediaplayer e.d.) en opnieuw opstarten verhelpt het probleem, totdat het weer gebeurd, ongeveer elke 15-30 minuten, soms veel langer geen probleem
  • Regelmatig hoor ik het geluid zeer vervormd, een soort metalische ruis over alle kanalen. Het komt plots en verdwijnt plots.
  • Het geluid wordt soms plots zachter, soms plots harder zonder dat ik aan de knoppen zit (dit schijnt een bekend probleem te zijn).
Hardware: Creative Audigy ZS 2, Cambridge Soundworks 4.1 speaker set. Nieuwste drivers van Creative. Verder een GA-P35-DS4 moederbord, E6750 Proc, 8800GTS/320, 2GB ram, alles nieuwste drivers.

Vragen:
  • Is dit een hardware probleem of een software probleem?
  • Iemand een oplossing?

• honey
iemand met een suggestie? :?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Je mag niet binnen 24 uur opnieuw posten, maar dit neem je wel heel letterlijk _/-\o_

Herinstalleer je drivers eens. Dus eerst alles verwijderen, en daarna opnieuw erop zetten. Ook zou je eens moeten kijken naar de hoeveelheid stof dat er op je moederbord zit, dit kan ook nogal wat storingen veroorzaken uit ervaring.

• honey
Xtresis schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

Je mag niet binnen 24 uur opnieuw posten, maar dit neem je wel heel letterlijk _/-\o_
ROFL, zie het nu ook. :)

Dat met die drivers zal ik proberen. Stof kan het niet zijn, het is een nieuw systeem. Geluidskaart en speakerset zijn beiden niet meer nieuw, vraag me dus af of het eerder een speakerprobleem is of eerder een geluidskaart probleem.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
honey schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:33:
[...]

ROFL, zie het nu ook. :)

Dat met die drivers zal ik proberen. Stof kan het niet zijn, het is een nieuw systeem. Geluidskaart en speakerset zijn beiden niet meer nieuw, vraag me dus af of het eerder een speakerprobleem is of eerder een geluidskaart probleem.
Hmm. Welk setje heb je als speakers. Klinkt als hetzelfde probleem wat ik wel eens heb gehad. Geluid werd zachter, dan weer harder, dan helemaal uit. De volumecontroller van mijn speakersetje ( Creative P5800 ) had het redelijk begeven. Nu weer een nieuwe sinds een paar maanden, maar hij begint ondertussen weer vervelend te doen. Dit komt waarschijnlijk door de hoeveelheid stof. Blaas je volumecontroller eens uit als je die hebt :P