Drivers installeren bij usb linux.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 12:41
Ik ben nu zover geraakt dat backtrack al opstart van m'n usb stick, maar het probleem is dat ik wifi drivers moet kunnen installeren.

Nu is m'n eerste vraag: Is dit eigenlijk wel mogelijk aangezien de usb slechts als een soort van live cd dient en dus geen full install is op usb?

M'n tweede vraag is: stel dit is mogelijk hoe los ik dan de volgende error op bij het installeren van de driver: cannot change ownership to uid 1000, gid 1000: Operation not permitted Chmod werkt niet.

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Klein vraagje: Waar heb je het in godsnaam over?

Je zult echt wat meer info moeten posten.

- Wat wil je precies bereiken?
- Wat is backtrack?
- Welke linux draai je, en waarop?

Verwijderd

backtrack is een linux live cd. Er staan veel hack-tools op!
ik weet niet of ik de site hier neer mag zetten maar tis vrij makkelijk te vinden met google :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 13:31 ]

• zezke
Het is een security tester, ontwikkelt voor het testen van je systeembeveiliging.

Ik wil m'n wifidrivers installeren, en liefst zodanig dat de "liveusbstick" ze de volgende keer gewoon heef en dat ik ze niet telkens opnieuw moet installeren.

Maar zelfs eenmalig installeren werkt al niet: bij de opdracht "tar xvf mac80211-10.0.0.tgz" krijg ik deze foutmelding: cannot change ownership to uid 1000, gid 1000: Operation not permitted

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
zezke schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:41:
Het is een security tester, ontwikkelt voor het testen van je systeembeveiliging.

Ik wil m'n wifidrivers installeren, en liefst zodanig dat de "liveusbstick" ze de volgende keer gewoon heef en dat ik ze niet telkens opnieuw moet installeren.

Maar zelfs eenmalig installeren werkt al niet: bij de opdracht "tar xvf mac80211-10.0.0.tgz" krijg ik deze foutmelding: cannot change ownership to uid 1000, gid 1000: Operation not permitted
Misschien moet je het eens als root proberen, "Operation not permitted" komt omdat je geen rechten hebt op de uitgepakte bestanden :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• zezke
ik ben wel degelijk ingelogd als root

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mac80211 is de wireless stack, en niet de driver. En die moet je tegen je kernel compileren. Net zoals de wireless drivers voor je kaart.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• zezke
eerst moet ik die file toch kunnen openen en aangezien daar al een error gegeven wordt...

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik neem aan dat je op die stick ook een home-dir hebt? Dan kun je hem daar ook heen untarren...

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Bestaat er uberhaupt een gebruiker met UID1000?

Is meestal de 1e "echte" user die je aanmaakt.

Kijk een in /etc/passwd.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

igmar

ISO20022

Dat is een warning omdat je uitpakt op een FAT partitie.
Pagina: 1