Draadloos geluid versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 22:37
Ik heb hier een topic gevonden dat eigenlijk precies de oplossing geeft die ik wil. Nouja, er staat in dat het mogelijk is, maar dat je veel inlevert qua geluid. Dit topic is echter geboren ergens in 2003. Aangezien we nu in 2007 leven ben ik benieuwd naar de huidige oplossingen.

Ik wil dus gewoon iets heel simpels. Mijn computer levert een mini-jack output. Deze wil ik in een kastje stoppen dat een draadloos signaal vestuurt naar een ander kastje. Dit andere kastje met vervolgens twee tulp-aansluitingen hebben die ik in mijn versterker kan steken. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Op internet kan ik weinig vinden hierover. Waar vind ik voorbeelden e.d.?

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommers.org/public/draadloosgeluid.jpg

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 12:42
Wil je iets kopen wat al bestaat? Of wil je het zelf maken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

lennartkocken schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:00:
Wil je iets kopen wat al bestaat? Of wil je het zelf maken?
Even uitgaand dat beide opties tot de mogenlijkheden behoren, kom maar op met die links dan.

Ik ben hier zelf ook geintresseerd in.. Ik heb geen zin me vloer open te moeten breken voor 15 meter snoer, terwijl het hemelsbreed maar 3 meter is. Holle plinten is voor mij geen optie, omdat er niet overal plinten aanwezig zijn.

Ey!! Macarena \o/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 15:00

PSN: DutchTrickle PVoutput

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zoek naar een draadloos audio/video zender die niet op 2.4GHz werkt, maar op een hogere frequentie. Bijna alles zit op 2.4GHz en dus krijg je storing van andere apparaten.

Ik dacht dat Marmitek er eentje had.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou.. Ik kom net thuis van de MediaMarkt met een Marmitek GigaVideo 45.

Dit setje kost 49,99, en is toch zeer kompleet.

Wat vinden wij in de doos:
1 Transmitter + Adapter
1 Receiver + Adapter
2 sets video/audio kabels van ongeveer 1 meter 50 (Geel Rood Wit)
1 Mini-Jack naar female tulp connector
1 Scart verlengstuk met 3 female tulp uitgangen (Geel Rood Wit)
1 Scart naar 3x female tulp (Geel Rood Wit)
1 Infrarood verlengkabel

De handel aangesloten, en de apparaten bevinden zich (in de zelfde ruimte) een meter of 3 uit elkaar.

De eerste paar minuten toch flink wat hick-ups gehad en ruis/distortion. Maar het is nu 'stabiel'.

M'n gevoel zegt dat het geluid vele malen doffer en killer is dan als ik m'n kabel aansluit. Als ik met winamp de balance verander hoor ik alsnog het geluid over zowel links, als rechts. Stereo is het dus simpelweg niet..

Morgen gaat ie retour...

Als je toch 50 euro voor jan doedel wil uitgeven, maak het dan maar over naar m'n giro rekening..

Wanproduct dus!

Ey!! Macarena \o/

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
RaZ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:32:
Nou.. Ik kom net thuis van de MediaMarkt met een Marmitek GigaVideo 45.

Dit setje kost 49,99, en is toch zeer kompleet.

Wat vinden wij in de doos:
1 Transmitter + Adapter
1 Receiver + Adapter
2 sets video/audio kabels van ongeveer 1 meter 50 (Geel Rood Wit)
1 Mini-Jack naar female tulp connector
1 Scart verlengstuk met 3 female tulp uitgangen (Geel Rood Wit)
1 Scart naar 3x female tulp (Geel Rood Wit)
1 Infrarood verlengkabel

De handel aangesloten, en de apparaten bevinden zich (in de zelfde ruimte) een meter of 3 uit elkaar.

De eerste paar minuten toch flink wat hick-ups gehad en ruis/distortion. Maar het is nu 'stabiel'.

M'n gevoel zegt dat het geluid vele malen doffer en killer is dan als ik m'n kabel aansluit. Als ik met winamp de balance verander hoor ik alsnog het geluid over zowel links, als rechts. Stereo is het dus simpelweg niet..

Morgen gaat ie retour...

Als je toch 50 euro voor jan doedel wil uitgeven, maak het dan maar over naar m'n giro rekening..

Wanproduct dus!
Helaas is goedkoop duurkoop vaak in deze gevallen.

Verwijderd

Heeft je pc wifi of een wifi router in de buurt van de versterker...
Dan heb je dit nodig. Werkt officeel alleen met Itunes maar ook met winamp/foobar etc etc etc.
AirPort Express Base Station with AirTunes. Echt heb het 3 keer in huis en het werkt overal. GEwoon minijack naar 2 keer tulp kabeltje erbij en gaan met die handel.
Pagina: 1