Toon posts:

Club-foto's aanbieden

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat lopen zoeken op Got, maar kan door de hoeveelheid hits op: "Foto printen" door de bomen het bos niet zien. :

Ik heb een berg foto's gemaakt voor een club-wedstrijd (gratis, gewoon leuk om vrienden te fotograferen). Nu wil ik die graag aanbieden, maar ik wil er geen gedoe aan hebben. Ik zit met twee vragen:

- Je download de raw (of jpeg) en stuurt hem daarna zelf naar een foto service. Wat ik dus zoek is een goede, betaalbare foto-service die ik de mensen kan aanraden.
- En wat ik eigenlijk ook nog zoek is een slimme manier om het zwikkie aan te bieden (Picassa? Flickr? Iemand een beter idee?)

Het is dus non-commercieel en moet niet al te ingewikkeld te zijn. Ik knal de foto's online en als het moet mail ik de aanvrager... thats about it.

Verwijderd

Tja vele wegen hobbelen naar Rome wordt wel eens gezegd... Ik zou in ieder geval geen RAW aanbieden. Ik denk toch dat ik ff snel een gallery zou genereren waar links in staan naar full sized (of in ieder geval een resolutie die je kan afdrukken) plaatjes. Dan kan ieder voor zich zelf een "save as" doen oid en laten afdrukken. Flickr of andere image-toon-website kan je daar ook voor gebruiken.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:15

YellowCube

Wait...what?

FGA --> FGW

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27

ralpje

Deugpopje

Kijk eens bij www.oypo.nl.
Je pleurt je foto's online, geeft aan wat een afdruk mag kosten, en de winst wordt aan jou uitgekeerd. Ideaal systeem voor dit soort dingen. Je kan, als je helemaal geen winst aan zoiets wilt maken, ook gewoon de verkoopprijs gelijkhouden aan de 'inkoopsprijs', dan betaalt de afnemer minder.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ralpje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:32:
Kijk eens bij www.oypo.nl.
Je pleurt je foto's online, geeft aan wat een afdruk mag kosten, en de winst wordt aan jou uitgekeerd. Ideaal systeem voor dit soort dingen. Je kan, als je helemaal geen winst aan zoiets wilt maken, ook gewoon de verkoopprijs gelijkhouden aan de 'inkoopsprijs', dan betaalt de afnemer minder.
Dit wil ik al heel lang eens geen implementeren.

Alleen het is vrij duur. Misschien een leuke sevice voor foto's die je echt met winst wilt gaan verkopen, maar gewoon voor wat vrienden? Een jpg laten downloaden en zelf laten afdrukken voor 9ct/stuk is nog altijd veel goedkoper dan oypo...

edit:
De goedkoopste 15x10 afdruk op Oypo is namelijk 37 cent...

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 29-10-2007 15:35 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Xander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Dit wil ik al heel lang eens geen implementeren.

Alleen het is vrij duur. Misschien een leuke sevice voor foto's die je echt met winst wilt gaan verkopen, maar gewoon voor wat vrienden? Een jpg laten downloaden en zelf laten afdrukken voor 9ct/stuk is nog altijd veel goedkoper dan oypo...
Da's waar. Bij oypo ben je wel verzekerd van een goede afdrukcentrale (profotnet) en dat verklaart (deels) het verschil in prijs.
Maar ik ben je eens dat die prijs vrij fors is, zeker als je kijkt wat de minimum-prijs is voor het downloaden van een foto.

edit: en dan hebben we het nog niet over de verzend- en administratiekosten die bij elke order komen, hetzij voor de afnemer, hetzij voor de aanbieder. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ralpje op 29-10-2007 15:37 ]

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 10:06

Nic

Vrij

Als je de foto's wilt weggeven is Oypo inderdaad aan de dure kant (alhoewel, niet echt duurder dan wanneer je ze rechtstreeks bij Profotonet laat afdrukken), maar Oypo is dan ook vooral bedoeld voor als je je foto's wilt verkopen met winst. :)

Als je de foto's gratis wilt laten downloaden dan kun je bv. http://www.flickr.com gebruiken.
Voor makkelijk nabestellen, als je er niks op hoeft te verdienen, kun je bv. http://www.pixum.nl/ of http://www.mijnalbum.nl/ gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Nic op 29-10-2007 16:18 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Hé Nic :)
Zie ik nu iets over het hoofd, of zijn de orderkosten voor downloaden aangepast? Ik meen me te herinneren dat die even hoog waren als voor afdrukken, maar nu is het nog maar 70 cent? Heb ik iets gemist, of heb ik gewoon niet goed opgelet? ;)

[/topic-kaping]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
dsltv schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:16:
Als je de foto's gratis wilt laten downloaden dan kun je bv. http://www.flickr.com gebruiken.
Voor makkelijk nabestellen, als je er niks op hoeft te verdienen, kun je bv. http://www.pixum.nl/ of http://www.mijnalbum.nl/ gebruiken.
En díé hebben weer als nadeel dat je ze niet in een eigen site kunt integreren... (jaja, ik ben een zeikerd ;))

Voor de topicstarter lijken die me echter een prima optie. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
weet niet of je de mogelijkheid hebt om ze te hosten, anders is iets als gallery2 oid, ook een leuke optie...

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 10:06

Nic

Vrij

ralpje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:20:
Zie ik nu iets over het hoofd, of zijn de orderkosten voor downloaden aangepast? Ik meen me te herinneren dat die even hoog waren als voor afdrukken, maar nu is het nog maar 70 cent? Heb ik iets gemist, of heb ik gewoon niet goed opgelet? ;)
offtopic:
bij downloads waren de orderkosten altijd al 0,75 euro.
Het grootste deel van dat bedrag gaat naar iDEAL, Paypal, of de bank :'(
Pagina: 1