Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren was ik bij een vriend welke een (apple) PC in zijn woonkamer had staan. Hierop Itunes had staan waarop alle CD albums netjes met hoes geordend waren, en bij het afspelen zocht Itunes automatisch draadloos verbinding met zijn Apple airport express (waar ik dus tot gisteren het bestaan niet vanaf wist), welke vervolgens op zijn stereo installatie verderop in de kamer aangesloten stond, waarover de muziek uiteindelijk te horen was.
Zoiets lijkt mij fantastisch om in mijn eigen huis toe te passen, maar weet niet of dit kan en wat ik daarvoor nodig heb.
Hopend dat jullie met mij mee willen denken.
Als volgt:

- Ik heb een 500GB LAN hardeschijf aan mijn router hangen. Hierop staat netjes geordende muziek.
- Ik heb een draadloos wifi notebook
- Ik heb in de woonkamer een (Bang&Olufsen) stereo-installatie
- Ik heb een wifi HTC 7500 PPC met 5" scherm

Wat ik zou willen:
Ik zou graag op mijn Pocket PC een mooi overzicht zien van alle muziekalbums die op mijn gedeelde LAN harddisk staan (liefst mooi visueel met albumhoezen, zoals in itunes).
Ik zou dan graag op mijn Pocket PC zo'n nummer aanklikken en dit dan vervolgens willen horen over de speakers van mijn stereo-installatie in de woonkamer.
Een Apple airport express, die ik dus eventjes gezien heb bij een vriend, zou dit misschien mogelijk maken. Maar hoe precies, op een PPC? Dat weet ik niet? Of zijn er nog andere strakke oplossingen? Bestaat er iets als en Pocket PC Itunes versie?

(Even voor de situatie: Op de eerste verdieping van mijn woning hangt in de CV-kast een KPN experiabox(modem/router/accespoint) waarmee één pc bedraad is verbonden, één LAN harddisk bedraad is verbonden. drie notebooks draadloos verbonden, één wifi-printer verbonden en één wifi-pocketPC verbonden. Op de begane grond staat de stereotoren in de woonkamer)

Verwijderd

Hoi, ik vond dit op google:

http://www.wolaver.net/aircontrol.html

Met behulp van dit programma kun je itunes ( op je pc ) aansturen en je database zien vanuit je pocket PC verbonden met wifi ik gebruik het zelf in combinatie met een Apple maar met de pc zou het ook moeten werken!!, je hebt alleen wel een pc nodig die aan staat waar itunes op staat en daar de muziekbibliotheek ingeladen, daarna de programmatjes op je pc en pocket pc installeren and your good to go!.. mischien niet helemaal wat je zocht maar microsoft en apple gaan niet heel erg lekker samen:) ik hoor wel of je het iets vind,

Groetjes,

Merlijn van Boxtel

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
Als ik jou was, zal ik gaan voor Salling Clicker. Dat is een programmaatje dat je op je telefoon zet en op de computer, en zo via bluetooth dingen op je computer kan regelen.
Zo heb je dan ook itunes, dat je op je telefoon je hele itunes in kan zien en af kan spelen. Je klikt dan bijvoorbeeld "browse by artist" aan, en je kan door de artiesten op je computer browsen en uiteindelijk op je computer afspelen. Zo kan je de telefoon als afstandsbediening gebruiken voor je computer. De bestanden die afgespeeld worden op je computer zie je dan ook op de telefoon, inclusief album cover, artiest, album, beoordeling en nummer. Hoe het er op je telefoon uitziet, lijkt een beetje op hoe het er op de ipod uitziet, alleen wordt het via de computer afgespeeld.

Ik gebruik mijn salling ook om films op m'n computer af te spelen, je kan bijvoorbeeld een afstandbediening maken voor het programmaatje wat films bij jou afspeelt. Ook kan je via je telefoon je muis besturen, of je computer uitzetten.

Ik vind het een geweldig programmaatje, en ik zou het ook proberen als ik jou was.
Jouw telefoon staat er niet tussen als beschikbaar medium, maar het is gewoon uit te proberen met een soortgelijke ppc. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk als jouw PPC het niet zal doen, terwijl ruim 300 andere telefoons, pda's en ppc's het wel kunnen installeren. :)