Toon posts:

Xbox360 op Samsung 931C monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou op mijn samsung 931C(19", 1280X1024) de xbox360 aansluiten, maar daarvoor werd al eerder verteld dat ik een splitter nodig had.

Mijn monitor heeft VGA en DVI-D aansluitingen.
Wat is nu slimmer? om op de VGA te zetten of op de DVI-D? mijn pc (7600GT) gebruikt nu de DVI-D slot. (maar die kan ik wel overzetten naar vga, kep dvi > vga adapter)

BEELD:
1. Dus zal ik de xbox cable pack kopen? (hdmi > VGA en 2 losse audio componenten)
2. HDMI > DVI kabel. (en dan de onderste grote poort van xbox gebruiken voor audio. (2 stekkertjes links/rechts)

AUDIO:
1. Links/rechs kabel splitten naar jack 3,5? (ik heb logitech el-cheapo speakers, alleen maar jack(zo'n groene kabeltje) heb ik) De kabel van xbox360 is een MAN.
2. zelfde.
Dus ik moet weer zo'n audio splitter hebben en die kan ik NIET vinden ook niet op het internet ofzo.
Ik heb wel zoiets gevonden: maar man en man kan natuurlijk niet dus de audio op dat plaatje moeten dus beiden vrouw zijn. (dus manXbox naar vrouwSplitter eindigt op jack vrouw en jack man gaat in jack vrouw)

Dus de 2 vragen zijn:
Zal mijn xbox op DVI-D aansluiten of op VGA?
En welke audio splitter moet ik hebben? moet ik er bijv. meerdere hebben?

Ik wil het uiterste kwaliteit voor de xbox, PC maakt me niet zo veel meer uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 12:39 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Sluit je Xbox360 aan via VGA, indien je de xbox360 VGA kabel hebt natuurlijk, dan kan je je pc aan DVI laten zitten. (Indien deze bij elkaar staan natuurlijk)
Voor audio, tsja, ik heb hier zelf zo een kabel in gebruik voor mijn ps2. Maar die heb ik gekregen via mijn stagebedrijf. Heb nog niet echt ergens een plek gezien waar die te koop zijn.

Patient gamer

Verwijderd

Gewoon VGA, waarom de moeilijke weg nemen als er een makkelijke is. Al die verhalen over DVI, HDMI, grote onzin.

VGA kabel is 30 euro.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan in principe gewoon de originele XBOX360 kabel gebruiken. Daar zit ook een converter plug bij voor de audio (2xtulp naar 1x koptelefoonplug). De kwaliteit van de kabel is goed en volgens mij beter dan zo'n custom made kabel. Zelf heb ik ook de originele, maar gebruik hem nu bijna niet meer...

Want zelf heb ik een HDMI->DVI kabel gekocht, omdat mijn scherm anders niet 1080p kon weergeven. (Hij accepteerd geen 1080p op de VGA poort :?), maar voor jou zou je het verschil niet zien, denk ik zo. En nog iets, je kan natuurlijk die HDMI kabel alleen in een elite versie van de XBOX360 pluggen, aangezien de gewone geen HDMI heeft.

De XBOX360 is ook netjes op 1280x1024 in te stellen dus dat zal ook scherp zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 29-10-2007 00:06 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Maar toch koop ik HDMI > DVI(of vga) want dat bespaart mij 50% (kost 15 euro en cable pack 30 euro) ff zo naar de onderdelen shop voor de tulp converters.

En mijn xBox360 heeft echt een HDMI poort, en ik heb de premium nieuwste versie met halo 3!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 16:03 ]

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 23:02
Halo 3 is maar 480p dus daar moet je het niet voor doen :P

Verwijderd

Topicstarter
MaxMadu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:46:
Halo 3 is maar 480p dus daar moet je het niet voor doen :P
Wat moet ik niet doen?

Ik heb nu een audio convertertje gehaald. zo'n ding is dat -> Afbeeldingslocatie: http://www.maplin.co.uk/images/Full/44057i0.jpg en een jack 3,5 male naar female convertertje erbij gehaald. /edit hij doet het! heb getest xD

Ik kon geen HDMI > DVI kabel vinden, één winkel vroeg er 49 euro voor. :o
Anders haal ik wel gewoon de xbox cable vga pack.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 17:56 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:33:
[...]

Wat moet ik niet doen?

Ik heb nu een audio convertertje gehaald. zo'n ding is dat -> [afbeelding] en een jack 3,5 male naar female convertertje erbij gehaald. /edit hij doet het! heb getest xD

Ik kon geen HDMI > DVI kabel vinden, één winkel vroeg er 49 euro voor. :o
Anders haal ik wel gewoon de xbox cable vga pack.
Bij die Originele XBOX cable pack krijg je er zo'n plug bij btw :P, let wel op dat VGA dus analoog is, waardoor het per kabel wel kan verschillen in kwaliteit.

http://www.mycom.nl/Produ...eo_Cable_1.8m/101071.aspx
Die heeft er onder andere eentje (deze heb ik)

Of je kan gewoon via deze site bestellen:
http://www.allekabels.nl/.../HDMI-naar-DVI-Kabel.html
Volgens mij zit er geen kwaliteitsverschil in. Digitaal is digitaal.
Je moet wel in kabelvorm hebben, want de plug werkt niet (iig niet bij mij, icm de HDMI kabel die bij de XBOX360Elite geleverd was)

Ok, wist niet dat de Premium Versie ook HDMI had, dacht dat het Elite Exclusive was 8)7

Ow en Halo3 is wel degelijk 1080p, staat op de achterkant in ieder geval. Het is alleen alsnog niet een grafisch hoogstandje als Gears of War (oid).

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 30-10-2007 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de cable pack gehaald, alles werkt wel enzo. en een audio splitter die ik gister heb gekocht zat er gewoon in.

Maar de kwaliteit van de xbox360 is zeer lelijk, resolutie is wel goed maar geen anti ialasing ofzo (AA).

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:01

nFo

Deze kabel moet je hebben, niks anders. B)

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/

De resolutie kun je dan op; 1280x1024 zetten in de Xbox360 console settings.

[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 30-10-2007 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:44:
Deze kabel moet je hebben, niks anders. B)

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/

De resolutie kun je dan op; 1280x1024 zetten in de Xbox360 console settings.
Hoi! Ja heb ik allemaal al gedaan en ik heb ook die packje gekocht en ingesteld op mijn reso.
Maar er is gewoon ook geen AA.

En trouwens? je had ook 3 andere beeldscherm modusen, ééntje heet standard en de andere twee weet ik niet meer. best lelijke graphics zo eerlijk gezegd. voor een 'next-gen'

• nFo

nFo

Beeld moet nu goed zijn, als je het direct via de VGA aansluit op je Samsung 931.
Ja die reference levels, zie ik geen verschil verder.
Niet op breedbeeld zetten.
Welk spel speel je dan ?

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 30-10-2007 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Halo 3 en nee is gewoon normale 5:4 niet 16:9/16:10.

Is er helemaal niks op te lossen met AA? beeld en lichteffecten etc geven wel goed aan :)

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:

Is er helemaal niks op te lossen met AA? beeld en lichteffecten etc geven wel goed aan :)
Oke, dan is het goed denk ik.

Nee, je kan er niks aan doen helaas.
Verschilt per spel.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:

Halo 3 staat er bekend om dat het geen grafisch hoogstandje is helaas. Enige wat ze hebben toegevoegd is dat er HDR lighting in zit en dat die HD resoluties kan weergeven. Voorderest is het dezelfde engine als in Halo 2 (zoiets had ik gelezen iig). Dus niet persé de XBOX360 die het niet kan weergeven, maar eerdere het slechte programmeerwerk van de gamemaker. Als ik bijvoorbeeld naar Gears of War kijk, ziet het er superstrak uit.

Over die reference levels:
* Reference Level or Black Level: If you're using the Xbox 360 Component HD AV Cable, the Xbox 360 VGA HD AV Cable, or the Xbox 360 HDMI Cable, then screen format options include Reference Level. The default setting, Standard, delivers the normal range of white and black levels that your TV or monitor supports. Select Intermediate to increase the level of white and black in the video output. Select Expanded to maximize black level. Reference level is sometimes used to make a picture sharper, and you can experiment with what format suits your viewing pleasure.

If you're using a composite cable, the Xbox 360 VGA HD AV Cable, or the Xbox 360 Component HD AV Cable, then screen format options include Black Level, a setting that applies only in the U.S. and only when the display output is 480i or 480p, such as when watching a DVD. Black level options include Standard, Intermediate, and Extended.

Note

In most cases, Xbox 360 does not support full-screen, high-definition output to HD screens with standard 4:3 (non-widescreen) aspect ratios. (Some HD resolutions are in a 4:3 format and you have the option of choosing an aspect ratio.) If you set the Xbox 360 Component HD AV Cable's switch to HDTV, a connected console will automatically have widescreen output.
Komt er op neer dat het een soort van Contrast Boost functie is. Ik heb hem zelf op Intermediate gezet want Extended is te sterk voor bij mijn scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 31-10-2007 07:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja okay ik wou het gewoon even zeker weten mischien kon ik dat instellen ofzo :)
Toch ziet het er wel perfect uit, kwa details. en HDR.

En ik heb die 3 modussen weer getest en het geeft een beetje extra kleur en hertz verandering ofzo. maar dat maakt niet zo veel uit.

Dankjulliewel heren voor al jullie hulp
Pagina: 1