Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powermanagement voor verlichting van de casemodding

Pagina: 1
Acties:

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 18:25
Ik had mijn casemodding met vol verlichtingen gebouwd. Maar ik wil op afstand een verlichting uit te zetten,terwijl computer gewoon door draait zonder verlichting. Ik heb onderdelen gezoicht. het werd niet gevonden.

www.tiedragon.nl

Verwijderd

comprobot schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:36:
Ik had mijn casemodding met vol verlichtingen gebouwd. Maar ik wil op afstand een verlichting uit te zetten,terwijl computer gewoon door draait zonder verlichting. Ik heb onderdelen gezoicht. het werd niet gevonden.
Zou je niet een controller kunnen maken op serieele poort?
En dan via een sitecom human interface device dat je op knopje drukt en dan uitgaat?
Of zit ik nu te moeilijk te denken? ;)

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 14:01
Ik zou zeggen ask TEAM-IKKE

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
De vraag is:
Wat bedoel je met op afstand?
- Bluetooth?
- Vanaf een andere computer?
- Afstandsbediening?

Vanaf een andere computer is erg simpel te doen als je computer nog een printerpoort heeft.
Dan kan je namelijk een relais daaraan hangen:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/lpt/motor-relais-v3.gif
(zie het stukje over relais in De Parallelle poort FAQ)

Die kan je dan vanuit software, wat via een interface aan je computer kan hangen (php met lokale webserver oid) schakelen.
Is best goedkoop, makkelijk te begrijpen etc.
Je kan zo ook meerdere relais aan 1 printerpoort hangen (tot 8 aan de datapinnen, 12 als je statuslijnen ook gaat gebruiken).

Mocht je geen printerpoort hebben heb je nog wat andere mogelijkheden:
- Seriele poort kan je ook wat mee schakelen (lastiger)
- Je hebt ook usb oplossingen zoals
- Velleman kitjes (duur, best groot in formaat)
- Bit-bang modus op een serie chips van FDTI
- Zelfbouw in de vorm van avr-usb, een usb pic, of een andere vorm van usb microcontrollers.

Note: usb naar parallel en usb naar serieel zijn voor deze soort doeleinden niet bruikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 28-10-2007 15:47 ]

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 18:25
SA007 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:45:
De vraag is:
Wat bedoel je met op afstand?
- Bluetooth?
- Vanaf een andere computer?
- Afstandsbediening?

Vanaf een andere computer is erg simpel te doen als je computer nog een printerpoort heeft.
Dan kan je namelijk een relais daaraan hangen:
[afbeelding]
(zie het stukje over relais in De Parallelle poort FAQ)

Die kan je dan vanuit software, wat via een interface aan je computer kan hangen (php met lokale webserver oid) schakelen.
Is best goedkoop, makkelijk te begrijpen etc.
Je kan zo ook meerdere relais aan 1 printerpoort hangen (tot 8 aan de datapinnen, 12 als je statuslijnen ook gaat gebruiken).

Mocht je geen printerpoort hebben heb je nog wat andere mogelijkheden:
- Seriele poort kan je ook wat mee schakelen (lastiger)
- Je hebt ook usb oplossingen zoals
- Velleman kitjes (duur, best groot in formaat)
- Bit-bang modus op een serie chips van FDTI
- Zelfbouw in de vorm van avr-usb, een usb pic, of een andere vorm van usb microcontrollers.

Note: usb naar parallel en usb naar serieel zijn voor deze soort doeleinden niet bruikbaar.
ik heb nu microsoft afstandsbediening en het moet eigenlijk koppelen met vol ledlampen.

enkele vragen:

PCI-kaart die is verantwoordelijk voor verlichtingen, software moet zorgen dat afstandbediening een verlichting kan uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door comprobot op 28-10-2007 15:56 ]

www.tiedragon.nl

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Dit is teveel [EL] om in [CM] te blijven staan :)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat je eerst eens wat beter je best moet doen met zoeken; er zijn erg veel manieren mogelijk om een LED aan en uit te schakelen.
Dat je niets kkunt vinden vind ik zelf wat moeilijk te geloven.

Ook zelf bedenken hoe je de bediening wil doen is een pre voordat je kunt bepalen hoe je de boel aan wilt sturen.
Pagina: 1