Toon posts:

Draait een Nvidia 8800GTS 320/640 mb op mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag :) ,

Ik heb op dit moment een Nvidia 7300 LE en wil die gaan vervangen door een Nvidia 8800GTS 320/640 mb kaart (hier ben ik nog niet geheel uit, ze zeggen dat je de 640 mb versie nodig hebt voor hogere resoluties, maar waar ligt die grens? Ik gebruik zelf 1400 x 1050. Ook geeft hij bij veel spellen al aan bij de recommended specs dat je 512 mb moet hebben, crysis zelfs al 620).

Korte specs:
Moederbord: dell xps400 / dimension 9150 (chipset: intel lakeport i945p)
processor: intel pentium 4, 3400 mhz (17x200), 2 mb cache, dell dxp051
geheugen: 2 gb ram
videokaart: nu dus een 7300 LE 128 mb/ 512 mb (nogal onduidelijk)
en een geheugen van 230 gig

Ik heb een paar vraagjes:
- ik heb geen idee wat voor voeding ik heb, en vraag me dus af of deze mijn nieuwe kaart aankan (kan ik dit misschien ergens zien op everest?)
- hetzelfde voor mijn koeling (ik heb nu nog nooit problemen gehad met oververhitting)
- kan ik hem wel aansluiten op mijn pc? (in everest: 3 PCI, 1 PCI-E x1, 1PCI-E x4, 1 PCI-E x16)
- Vaak als je op internet zoekt naar kaarten dan krijg je '...' 8800GTS 320 mb. en bij '...' staat dan een of andere naam. Wat heeft dit voor betekenis?

Mvg!,
Jaap

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

qua specs kan het wel. Alleen moet je kijken of de kaart wel in je kast past.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Je hebt een pci express slot. Dus aansluiten kan.

Maar... Je zal met je systeem de kaart waarschijnlijk niet voor de volle 100% benutten aangezien de rest al wat verouderd is. Je hebt tenminste wel een dualcore nodig om deze kaart een beetje de benen te laten strekken.

Ik zou een iets minder snelle kaart voor dit syteem kopen. Of een geheel nieuw systeem aanschaffen. Als je per se een 8800 wilt wacht dan 2 dagen. Dan komt de nieuwe 8800gt uit. Presteert beter dan een GTS en verbruikt minder stroom. Prijs wordt verwacht @ 220 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 11:30 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:26:
qua specs kan het wel. Alleen moet je kijken of de kaart wel in je kast past.
Bedankt voor je snelle reactie!!
Maar hoe weet ik dat, en om eerlijk te zeggen weet ik op dit moment niet eens waar mijn 7300 zit. Ik heb m kast al open gehad om mn pci ingangen even te checken maar ik zag m niet zitten. En hoe weet ik dan of de nieuwe wel past?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Met die CPU moet ge niet verwachten dat ge alles uit een 8800GTS640 haalt. Gewoon de 320 kopen dus.

2 problemen die zich zouden kunnen vormen zijn 1) de voeding, bij prebuild systeems zijn die meestal net krachtig genoeg voor het te voeden systeem.

2) Draai 'm es open en kijk of het mogenlijk is om een dual slot GFX card erin te prikken

Hebt ge ook de nodige stekkers op u voeding? Of genoeg molexen vrij om af te tappen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:28:
Je hebt een pci express slot. Dus aansluiten kan.

Maar... Je zal met je systeem de kaart waarschijnlijk niet voor de volle 100% benutten aangezien de rest al wat verouderd is. Je hebt tenminste wel een dualcore nodig om deze kaart een beetje de benen te laten strekken.
Ik heb nu dus een 3,4 gh processor, alleen dan zie ik bijv. een dual core van 2,2 gh staan. betekend dat dan 2 x 2,2 = 4,4 gh? En zou je me wat ondersteuning kunnen geven bij het kopen van een dual core?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 21:59
Check je voeding! En aangezien je processor en de rest van je computer niet the best of the best is zou ik je eerder een 7900GS XXX, 1950pro of 1950XT aanraden! Mischien een 2900pro maar deze vergen een goede voeding waar je in zon Dell pc denkik niet altijd van bent voorzien.

Specs

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 12:11
Je 7300 LE gebruikt cache geheugen (van je 2 gb ram) om op 512 MB te komen. Kijk inderdaad goed naar je voeding. Schroef je kast eens open en schrijf de gegevens op die op een sticker staan (zoiets van 12V - 4A oid, 350W etc..)

Je laatste vraag: dat is het merk...

Tot slot: je weet niet echt waar het over gaat, ga met je PC naar een winkel en laat je daar adviseren. Van 7300LE naar 8800GTS is een hele grote stap. Je gaat van ultra-budget naar high-end.

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Ik heb nu dus een 3,4 gh processor, alleen dan zie ik bijv. een dual core van 2,2 gh staan. betekend dat dan 2 x 2,2 = 4,4 gh? En zou je me wat ondersteuning kunnen geven bij het kopen van een dual core?
Nee zo werkt het niet helemaal met dualcores. Een spel moet wel ondersteuning hebben voor 2 cores. Nieuwe spellen hebben dat wel en daarom wordt dat nu ook echt een pre. Alleen als je kijkt naar een intel c2d op 2,6 of 3ghz dan zijn ze zelfs met 1 core al snel.

Bekijk deze lijst eens. Hier kan je goed de impact van een snelle processor zien en de verschillen tussen de modellen. (nu is dit natuurlijk wel met iets van een 8800 ultra sli gedaan)
http://www23.tomshardware...=946&model2=882&chart=424

Als ik jou was zou ik voor een leuke intel c2d gaan en daarbij niet beknibbelen op een goed moederbord en geheugen. De meesten draaien met gemak op 3ghz met standaard koeling.
Bekijk deze topic voor meer info: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

[ Voor 13% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
voeding:
input: 100-120 volt, 11.4A, 50-60Hz
200-240 volt, 6.1A

En zou mijn systeem dan wel een 8800 gt kunnen hebben? die heeft ook een mooie prijs.

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:36:
voeding:
input: 100-120 volt, 11.4A, 50-60Hz
200-240 volt, 6.1A

En zou mijn systeem dan wel een 8800 gt kunnen hebben? die heeft ook een mooie prijs.
Kijk eens ovef er op de voeding ook een sticker zit die aangeeft hoeveel ampere hij op de 12v lijn geeft. Dat is namelijk de belangrijkste voor de 3d-kaart.

Wat hier staat is waarschijnlijk een piekvermogen. En niet wat de voeding daadwerkelijk kan leveren. (1200watt voedingen zijn redelijk zeldzaam :p)

[ Voor 14% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 11:43 ]

Verwijderd

wat is het wattage van de voeding

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
ik gok 250/300W 16-18 A

Kom je sowieso de voeding te vervangen lijkt me.

specs

Verwijderd

Topicstarter
bij output:
12v - 1.0 A
+12vA - 18.0 A
+12VB - 18.0 A

helpt dit of heb ik t verkeerde?

En ik moet nu dus eigenlijk een nieuw moederbord, een dual core processor en een nieuwe videokaart?

Alvast bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:43:
ik gok 250/300W 16-18 A

Kom je sowieso de voeding te vervangen lijkt me.
er staat: MAX COMBINED POWER ON +5V AND +3.3V is 150W

• J0J0
Hmmmz die voeding heeft 2 aparte lijnen van 18A.

Dat zou zeker voldoende moeten zijn. Staat er niks van Wattage?

EDIT

Dat is de 5v en 3,3v lijn bij elkaar de 12v lijn is niet meegeteld.

[ Voor 26% gewijzigd door J0J0 op 28-10-2007 11:46 ]

specs

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:43:
bij output:
12v - 1.0 A
+12vA - 18.0 A
+12VB - 18.0 A

helpt dit of heb ik t verkeerde?

En ik moet nu dus eigenlijk een nieuw moederbord, een dual core processor en een nieuwe videokaart?

Alvast bedankt allemaal!
Dat is 218 watt bij slechts de 12v lijn. Dan kom je waarschijnlijk op 350watt totaal uit. Eens even kijken wat die nieuwe 8800gt verbruikt.

*edit 110 watt. Ik vind het een beetje krapjes. Het zou wel kunnen werken. Maar zodra je last krijgt van craches direct nieuwe voeding halen.
J0J0 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:45:
Hmmmz die voeding heeft 2 aparte lijnen van 18A.

Dat zou zeker voldoende moeten zijn. Staat er niks van Wattage?
Nee lol. De hebt altijd een plus en een min. Uiteindelijk is het gewoon 18A

[ Voor 32% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
oow wacht,: 375W max staat er ook bij

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
ik raad je wel aan om een nieuwe CPU d'r bij te nemen.. E6750 ofzo, en neem dan een 8600 GTS 512 MB ofzo.. dan heb je niet een overpowered videokaart bij een underpowered CPU

• J0J0
Een E6750 een underpowered cpu voor een 8800GTS you must be joking XD

EDIT

Er staat bij die gevens niet -12v en +12 Het is +12VA +12VB...

[ Voor 36% gewijzigd door J0J0 op 28-10-2007 11:53 ]

specs

• Dekaasboer
LittleKiller schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:50:
ik raad je wel aan om een nieuwe CPU d'r bij te nemen.. E6750 ofzo, en neem dan een 8600 GTS 512 MB ofzo.. dan heb je niet een overpowered videokaart bij een underpowered CPU
Tja die kwestie blijft ook nog steeds. De kaart zal waarschijnlijk wel werken. Maar slechts voor 50% benut worden aangezien de rest van je systeem hem niet bij kan houden.

Verwijderd

Topicstarter
LittleKiller schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:50:
Ik vind het echt top dat jullie mij helpen! Maar even een lijstje:
De must-haves tot nu toe:
- Een nieuwe cpu, en dit wordt dus een dual core met ook een beetje oog op de toekomst.
- Een nieuwe videokaart, met ook een beetje oog op de toekomst.
De twijfelgevallen tot nu toe:
- Nieuw moederbord?
- Nieuwe voeding?
En de niet nodige (met vraagteken!)
- Nieuwe koeling
- nieuw ramgeheugen

mis ik iets?

EDIT: Of kan ik nu beter een geheel nieuw systeem kopen? Want dat mag waarschijnlijk niet van mn ouders XD
EDIT2: Als ik dit zo zie is het misschien ook nog niet eens zo'n heel slecht idee om gewoon een xbox 360 te kopen. Dan kan ik hier thuis ook met meerdere vrienden spelen, hij is goedkoper als een ps3, er komen veel pc games ook op uit (en dat het op de pc net iets mooier is... daar zal ik dan mee moeten leven)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 12:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:55:
[...]
Ik vind het echt top dat jullie mij helpen! Maar even een lijstje:
De must-haves tot nu toe:
- Een nieuwe cpu, en dit wordt dus een dual core met ook een beetje oog op de toekomst.
- Een nieuwe videokaart, met ook een beetje oog op de toekomst.
De twijfelgevallen tot nu toe:
- Nieuw moederbord?
- Nieuwe voeding?
En de niet nodige (met vraagteken!)
- Nieuwe koeling
- nieuw ramgeheugen
mis ik iets?
Het is maar de vraag of je niet ook nieuw RAM nodig hebt als je een nieuwe CPU neemt (en dus ook een nieuw mobo). Mogelijk heb je nog DDR1 ipv DDR2.

Maar ga eens CSL FAQ doorlezen, de meeste vragen kun je daarmee zelf oplossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:02:
[...]

Het is maar de vraag of je niet ook nieuw RAM nodig hebt als je een nieuwe CPU neemt (en dus ook een nieuw mobo). Mogelijk heb je nog DDR1 ipv DDR2.

Maar ga eens CSL FAQ doorlezen, de meeste vragen kun je daarmee zelf oplossen.
nee hoor ik heb gewoon DDR2, maar ik vind die xbox 360 niet zo'n slecht idee:)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Jaapjuh,

Zoals al eerder is gezegd. Wil je wel zo een snelle grote video kaart hebben?
Je zult waarschijnlijk je voeding hierbij moeten vervangen en er wordt ook aangeraden om een nieuwe proc te kopen.

lijkt je PC uit die op dit filmpje?
http://reviews.cnet.com/d...4505-3118_7-31530074.html

Dan zit je videokaart dus helemaal onderaan.
http://support.euro.dell....en/sm/specs.htm#wp1053343
Op deze pagina staan ook je vermogens. dus je opgegeven waarde van 375 W klopt wel.

Als je nu je video kaart wilt vervangen volg dan deze handleiding
http://support.euro.dell....en/sm/parts.htm#wp1058360

Verder kan je er ook voor kiezen zoals al eens is vertel hier om misschien niet gelijk een 8800GTS te kopen maar een iets mindere video kaart 8600GS en daar dan nog langer mee te werken om dan later een hele nieuwe PC aan te schaffen met gelijk een goede voeding, moederbord, video kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal bedankt voor jullie hulp, ik ga mn geld nog eens tellen en dan zie ik wel wat eruit komt. Bedankt!

-topic gesloten-

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 08:39
Het topic is nog helemaal niet gesloten :)

Als je kiest voor een 8600GT of GS dan kan je Crysis in ieder geval op Medium instelling spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Artje schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:38:
Het topic is nog helemaal niet gesloten :)

Als je kiest voor een 8600GT of GS dan kan je Crysis in ieder geval op Medium instelling spelen.
Ten eerste heel erg bedankt voor het reageren, ik was al bijna van plan voor een xbox 360 te gaan sparen en nu laat jij weer een andere weg zien.

Het 'probleem' is wel dat ik zeker moet weten dat deze 8600 gt/gs op mijn pc werkt zonder dat ik er meer geld aan uit hoef te geven. En wat is het verschil tussen de versies? Ik heb even gekeken en het hoogste mb's was 512, klopt dat? Dat is ook zeker genoeg voor mij.

En als ik crysis op medium kan spelen (welke resolutie btw?) dan neem ik aan dat ik bijv. assasins creed ook op medium kan spelen?

En de prijs, waar ligt die ongeveer.

Super bedankt!!!

Jaap

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:06:
[...]
En de prijs, waar ligt die ongeveer.
Daar is de Pricewatch voor. Dit zijn dingen die je gewoon zelf op kunt zoeken, ook wat de kaart kan staat gewoon op internet, zoek op benchmarks.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar waarschijnlijk moet ik dan over een half jaartje of wat langer weer een nieuwe videokaart, en dan gelijk een heel nieuw systeem. Ik zie wel ff:)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat moet zeker lukken, overigens moet je gewoon de 256MB 8600GTS nemen, de ATI x1950pro of de nvidia 7900GS imho, dat zijn de beste kaarten die jouw voeding nog aan kan.
ik zit namelijk met het zelfde 'probleem' en heb ongeveer een gelijke systeem configuratie alleen ik wil van een nvidia 6800GTo naar wat beters gaan als laatste upgrade

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1