Toon posts:

FJS Amilo Li1718 - T2450 Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik heb deze laptop besteld, hij heeft de volgende specificaties:

Processor Intel Core™ Duo T2450
Processorsnelheid 2 GHz
Geheugen 2 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC-5300)
Harde schijf 160 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Grafische kaart Radeon Xpress 200M

Wat ik mij afvraag is of als ik bijvoorbeeld een film wil kijken, of die grafische kaart daar dan problemen mee zou hebben. Ik weet dat een film kijken niet heel veel van de grafische kaart vereist, maar ik heb op internet gelezen dat iemand die deze kaart had, als hij een film wou kijken dat het dan heel erg stotterde. Ik weet dat de 3d kaart het geheugen van het ram gebruikt en aangezien ik daar geen enkele ervaring mee heb is het voor mij lastig uit te vogelen of dit problemen zou opleveren. Ik hoop dat iemand wat meer ervaring met deze kaart heeft en die ook met mij wilt delen!

Hier staat alle info: http://mycom.nl/Products/...__T2450/156005.aspx#Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een film afspelen doet je cpu, je gpu heeft daar niet zo heel veel mee te maken (behalve de uiteindelijke weergave), maar het decoden kun je helemaal op de cpu doen.

Je gpu kan echter wel zorgen voor wat hardwareacceleratie (mpeg decoden voor DVDs afspelen bijv), maar met zo'n cpu is dat zelfs niet eens nodig. Het enige waar je misschien gestotter mee gaat krijgen zijn 1080p HD films.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Lijkt mij sterk dat je met deze specificaties nog niet eens een film kunt afdraaien. Ik zou eerder kijken naar een goede codec om films af te spelen, deze zijn toch meestal 8 van de 10 problemen waardoor een film slecht word afgespeeld.