Unreal Ed (UEd)

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 13:56
Ik zie dat de alle andere topic een beetje oud werden, dus ik dacht laat ik maar een UnrealEd topic openen!
Dus, show hier je eigen creaties en/of problemen.

Wat is UnrealEd nou precies?
UnrealEd (Unreal Editor) is een leveleditor voor het maken van levels (bij first person shooters doorgaans maps genoemd) voor computerspellen die gebruik maken van de Unreal Engine, een game engine ontwikkeld door Epic Games. Deze leveleditor wordt vaak meegeleverd (zonder extra kosten) bij de spellen zodat er na het uitbrengen van het spel levels gemaakt kunnen worden. Dit verlengt de levensduur van het spel en het geeft aanstaande level designers de mogelijkheid om ervaring op te doen met dit programma.

De interface van UnrealEd bestaat uit vier viewports waarmee men het level kan bekijken vanaf boven, vanaf de voorkant, de zijkant en in 3D. Zowel naast als boven de viewports zitten allerlei knoppen: de bovenste rij bevat allerlei opties (zoals openen/opslaan, browsers om zaken als textures te selecteren en het level herbouwen) en de linkerrij bevat opties om het level te bewerken (zoals het creëren van het level met Constructive Solid Geomtry).

De interface is aanpasbaar zodat men opties kan toevoegen die gebruikt kunnen worden bij het ontwikkelen van een level. Daarnaast kan men met de ingebouwde scripttaal UnrealScript nieuwe objecten in het spel toevoegen of bestaande objecten aanpassen.
Hoop dat dit een beetje een succesvol topic wordt ;) het is namelijk wel een interessant onderwerp!

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik begrijp je insteek niet helemaal :) Als je een topic wilt openen voor het posten van UnrealED creaties etc. dan verwacht ik een betere topicstart met meer informatie en het liefst ook wat meer eigen insteek.

Dit topic is gesloten.