usb printer gebruiken als netwerkprinter zonder pc aan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.398 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Beste medetweakers,

Situatie thuis:

Win XP pro
1 Router: WRT54GL (v1.1.) firmware DD-WRT v23 SP2
PC1 wired
PC2 wireless
Laptop wireless
1 Printer (is nu aangesloten op PC1)

Te realiseren:
Ik wil een netwerkprinter installeren maar die moet niet afhankelijk zijn dat die via een pc is aangesloten, en dat die aan moet staan zodat andere vanaf kunnen printen. Ik wil het niet ( tenzij anders niet mogelijk ) niet met een andere router (weet dat die ene van asus, WL-500g), en ook niet de brute force way :P

Is het mogelijk om bijvoorbeeld dit te kopen:
pricewatch: Sitecom LN-013 USB to UTP 100Mbit

Bedraad uit de router naar het "usb to utp" vervolgens in een usb switch en hierop de printer?

P.S. Denk eraan dat dit een idee op een vroege zondagochtend binnen schoot 8)

Signature

Verwijderd

Nee dat gaat helaas niet werken.

Verwijderd

nope, gaat niet werken, da's namelijk een usb-netwerkkaart :P fysiek gaat het ook niet passen, dat usb stekkertje.

wat wel wil is een losse usb-printerserver.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet gewoon een printserver kopen, dit is een kastje met een LPT- en USB-aansluiting, en een netwerkpoort.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Over wat voor printer hebben we het hier? Sommige printers hebben nameljik al netwerkapparatuur ingebouwd zitten. En anders is het vaak mogelijk om een printserver voor de betreffende printer te kopen, maar die zijn niet helemaal goedkoop... :)

Zoek gewoon even rond, zal best vaak zat langs gekomen zijn hier en anders wel met behulp van Google... :)

[bijdehand]Natuurlijk is het mogelijk om die ethernetadapter te kopen, of ie het doet icm de printer is een tweede :+ [/bijdehand]

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 28-10-2007 11:04 ]

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:02:
Je moet gewoon een printserver kopen, dit is een kastje met een LPT- en USB-aansluiting, en een netwerkpoort.
Let er wel goed op dat je printer dit ook moet ondersteunen, en als je er eentje koopt dan wel eentje die compatible is met je printer.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

Ik neem aan dat je printer geen netwerk poort heeft, dan heb je dus een print server nodig.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Thuis heb ik een een HP Photosmart C5180 staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/34059.jpg
Deze heeft een ethernetpoort, en die is aangesloten op de router, werkt perfect!

Hoi!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Jammer, wou eigelijk met de componenten die ik had gebruiken. Maar de printer heeft geen ethernetpoort helaas. Zal even rond kijken voor printer. Maar is het wel mogelijk om op de zelfde manier het aan te sluiten maar dan ipv een printer een usb stick? waar bijvoorbeeld wat data geshared kan worden?

Signature

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
off topic:

In DD-WRT sp2 wanneer ik het router wachtwoord verander en het bevat een leesteken of een cijfer pakt die niet? bijvoorbeeld:

wachtwoord = Tweakers2 of Tweakers!

Kan ik zowel inloggen met Tweakers12341234@#@@ als met Tweakers en Tweakers2 etc etc.

Bug??

Signature

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BMW_M3 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:23:
Jammer, wou eigelijk met de componenten die ik had gebruiken. Maar de printer heeft geen ethernetpoort helaas. Zal even rond kijken voor printer. Maar is het wel mogelijk om op de zelfde manier het aan te sluiten maar dan ipv een printer een usb stick? waar bijvoorbeeld wat data geshared kan worden?
Nee, om dezelfde reden. Nogmaals: dat ding wat jij hebt is een USB netwerkadapter. Waarmee je dus een PC een netwerkverbinding kan geven via zijn usb poort (in plaats van via een PCI kaart of iets dergelijks). Dat ding doet ook niks meer en minder dan dat. Het doet dus totaal niks zonder een driver die em aanstuurt. Dus er via een usb-hub een flash-stick op aansluiten gaat echt niet werken aangezien er in een dergelijke combinatie van apparaten nergens een onderdeel zit wat de data van de usb stick leest en die beschikbaar kan stellen via de netwerkaansluiting op je usb netwerkadapter.
BMW_M3 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:36:
off topic:

In DD-WRT sp2 wanneer ik het router wachtwoord verander en het bevat een leesteken of een cijfer pakt die niet? bijvoorbeeld:

wachtwoord = Tweakers2 of Tweakers!

Kan ik zowel inloggen met Tweakers12341234@#@@ als met Tweakers en Tweakers2 etc etc.

Bug??
Uhm, volledig offtopic gaan in je eigen topic en hem zodoende ook nog eens kicken binnen 10 minuten is niet echt gewenst ;)
Verder zou het me niks verbazen als dat verschijnsel verband houdt met het feit dat het in linux gewoonte is/was om alleen de eerste 8 tekens van een wachtwoord te gebruiken? Dus waarschijnlijk heb je met tweakersblabla hetzelfde probleem en heeft het niks met cijfers of speciale tekens te maken. Tweaker2 pakt ie bijvoorbeeld wel gewoon zeker?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Ik heb mijn printer aan de Airport Express (Apple) hangen, werkt perfect in OSX, Linux en Windows. En je kan meteen je muziek aan je stereo koppelen. En een rete-stabiel draadloos netwerk natuurlijk ;)

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Maar is het dan mogelijk om het wachtwoord karakters te verhogen?

Signature

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Allemaal leuk en aardig, maar dit gaat nergens meer over.
Aan de ene kant wordt er gepost wat men thuis allemaal wel niet heeft steen en werken. Leuk, maar daar wordt niet om gevraagd.

Vervolgens ga je in je eigen topic offtopic c.q. topickapen en ben je daar al over aangesproken.
Vervolgens ga je daar vrolijk mee verder.

Last but not least, het antwoord is inmiddels ook al gegeven : neem een USB netwerk printservertje welke met jou printer overweg kan.

Voordat dit topic helemaal nergens meer over gaat, sluit ik 'm.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.