Versterker gezocht of misschien wel niet..

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 18:14
Beetje vreemde titel misschien, maar ik heb me zojuist aardig wat in zitten lezen op audio-apparatuur en ik denk dat ik op zoek ben naar een versterker om in de huidige situatie alles aan elkaar te knopen. Maar misschien is dat niet eens zo handig en kan ik beter voor een compleet surround sound setje gaan.

De situatie is als volg:
- 27" flatscreen met [ HDMI, scart, 3.5" jackplug en tulp ] ingangen voor geluid
- Simpele digitenne decoder met scart en tulp uitgangen voor geluid
- Kiss DP1500 dvdspeler met [ scart, tulp, optical, coax "digital"] uitgangen voor geluid
- 6 (momenteel ongebruikte) boxen waarvan 4 met max 80 Watt input (6 Ohm impedance) en 2x max 60 Watt (8 Ohm impedance)

Nu is dus mijn zoektocht naar een redelijke versterker (waarschijnlijk via marktplaats oid) die deze boxen aan gaat sturen zodat we ze eindelijk kunnen gebruiken. Anderzijds kan ik me voorstellen dat zo'n bonte verzameling apparatuur nergens toe leid en ik bijv. beter voor een setje als de HTS3100 van Philips die het goed schijnt te doen. (?)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Geen idee of het beter gaat klinken dan een setje melkpakjes, dat zal vooral liggen aan de kwaliteit van je luidsprekers. Waar je naar op zoek bent is een meerkanaals receiver. Op marktplaats kan je wel wat leuk spul vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door PHiXioN op 28-10-2007 12:38 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Het nadeel van een setje is dat je er verder niets mee kan. Je hebt het, en that's it. Andere speakers aansluiten is meestal niet aan te raden, en aansluit en uitbreidingsmogelijkheden zijn minimaal. Een receiver geeft je veel meer keuze en flexibiliteit. Ik zou dus ook altijd voor het laatste kiezen. Speakers kun je dan gewoon voor sparen, en je kunt zelf naar eigen inzicht mooie uitkiezen. Keuze zat :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• flipjevandejam
Ok, ik heb overigens gelezen dat een receiver zich van een versterker verschilt in het feit dat die een radio functie heeft.

Verder wil ik ws. nog een xbox aanschaffen om als mediacenter in te zetten en al deze apparatuur dan te bedienen met een all-in-one afstandsbediening. Moet ik hiervoor nog op bepaalde eigenschappen letten?

Als laatste heb ik de meeste informatie van kieskeurig.nl, maar ik krijg het idee dat de producten die ze daar in de vergelijking hebben, maar een fractie van het totaalaanbod is (weinig resultaten). Zijn er nog andere sites welke me verder kunnen helpen bij het zoeken van de juiste kandidaat?

[edit]
Allerlaaste: waarom zou je in vredesnaam een HDMI aansluiting op je receiver willen hebben? Zo'n apparaat kan toch alleen audio aan of niet? Ik heb 1 HDMI aansluiting op m'n TV (jammer genoeg) en het lijkt me verre van ideaal die te gebruiken voor de audio.

Ik begrijp nu net dat sommige receivers niet alleen maar bedoeld zijn voor geluid..

[ Voor 21% gewijzigd door flipjevandejam op 28-10-2007 14:43 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

kieskeurig heeft toch wel een behoorlijk aanbod eigenlijk. Waar je op moet letten is dat al die dingen die je wil aansluiten, ook hun plek vinden. Of je video wil is natuurlijk aan jezelf, en ligt vaak ook aan de inputs op je TV.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PHiXioN
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:35:
Ok, ik heb overigens gelezen dat een receiver zich van een versterker verschilt in het feit dat die een radio functie heeft.
Een versterker doet alleen wat de naam zegt, een audiosignaal versterken zodat het geschikt is voor luidsprekers. Een receiver kan ook beeld en audio verwerken en ook tussen videobronnen schakelen. Verder zal je niet snel een meerkanaals geïntegreerde versterker vinden in het budgetsegment. Waar je naar zoekt is dus een receiver, zo heet die categorie op marktplaats ook.

• flipjevandejam
Ok, thanx! Die uitleg had ik nog niet op die manier gekregen inderdaad, maar dat verduidelijkt de zaak wel een hoop. Ik denk dat ik iets zoek rond de 200 euro, maar ik zou echt niet weten of dat een normaal bedrag is voor zo'n apparaat en of je dan een beetje kwaliteit hebt. Ik kwam op kieskeurig wat apparaten van Sony tegen, maar ik begrijp dat Denon en Onkyo juist weer de betere merken zijn..

• PHiXioN
flipjevandejam schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:23:
Ok, thanx! Die uitleg had ik nog niet op die manier gekregen inderdaad, maar dat verduidelijkt de zaak wel een hoop. Ik denk dat ik iets zoek rond de 200 euro, maar ik zou echt niet weten of dat een normaal bedrag is voor zo'n apparaat en of je dan een beetje kwaliteit hebt. Ik kwam op kieskeurig wat apparaten van Sony tegen, maar ik begrijp dat Denon en Onkyo juist weer de betere merken zijn..
Op marktplaats kan je wel een leuke 2e hands Denon, Onkyo, Yamaha of Marantz vinden voor ongeveer die prijs. Die dingen slijten niet echt omdat er geen bewegende onderdelen in zitten, dus hoeven ze niet nieuw te zijn. Wel luisteren voor aanschaf.

Verder hebben ze hier wel een leuk overzicht:

http://www2.correct.com/k...df1dc6fad29c07518ead2bc9e

[ Voor 10% gewijzigd door PHiXioN op 28-10-2007 19:44 ]

Pagina: 1