Toon posts:

Hoe breng ik Coolermaster thermal compound aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt me uit de brand? Ik ben begonnen met het vervangen van de standaard koeler door een betere. Alles gaat goed maar nu sta ik op het punt om de koelpasta van Coolermaster thermal compound aan te brengen. In het setje zit een plastic sjabloontje dat je op de koeler moet plakken. Dan smeer je de koelpasta erop en haal je de rest van het sjabloontje weg. in het midden blijft op de koeler dan een klein stukje van het sjabloontje met de koelpasta achter. Klopt dit? Verbrandt dit stukje plastic (van het sjabloontje ) dan bij gebruik dan niet?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zal je even uit de brand helpen: er dient niets anders achter te blijven op de koeler, dan de koelpasta, dus ook geen plastic.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou ik idd niet doen. Gewoon zelf een drupje op de core aanbrengen en gelijkmatig uitsmeren met een oud bankpasje oid, totdat er een heel dun laagje op zit.

Zo moeilijk is het nl. niet dat je al speciale sjablonen nodig bent ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 28-10-2007 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het inderdaad maar zonder sjabloon doen. Breng je de pasta dan het beste aan op de koeler of op de cpu?

• Palomar
  • Niet online
op de cpu, dan weet je zeker dat het er niet naast komt ;)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Maak eerst de processor en de koeler schoon en stofvrij met wasbenzine/ aceton/ spiritus.

Pak er een plastic zakje/ handschoen/ creditcard bij. Breng een halve tot een hele rijstkorrel aan koelpasta aan. Smeer deze gelijk uit zonder de pasta zelf aan te raken. Als de hele precessor een dun! laagje heeft plaats je de koeler.

Druk de koeler goed aan en beweeg hem een beetje heen en weer om ervoor te zorgen dat het contac maximaal is.

!! Je gebruikt eerder teveel dan te weinig koelpasta !!

[ Voor 6% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 10:51 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Palomar
  • Niet online
Dekaasboer schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:48:
Druk de koeler goed aan en beweeg hem een beetje heen en weer om ervoor te zorgen dat het contac maximaal is.
Dat moet je niet doen bij processors waar geen heatspreader op zit (bijv. amd athlon xp). Anders sloop je de core..
Ook bij alle andere processors zou ik het overigens achterwege laten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dom kan ik zijn of het heeft met de tijd te maken. Ik wil Arctic Freezer 7 pro als nieuwe koeler gaan monteren en ontdek net dat op de contactkant die op de cpu geplaatst wordt al een dun grijs laagje koelpasta zit....Ik neem tenminste aan dat dit koelpasta is. Dat klopt toch he?

• Palomar
  • Niet online
yes..

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
De meeste koelers hebben al koelpasta standaard aangebracht ja.

edit: te laat ..

[ Voor 13% gewijzigd door Bitage op 28-10-2007 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik met een gerust hart de koeler plaatsen en hopen dat hij ook koelt....

En bedankt voor jullie meedenken!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 11:00 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Palomar schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Dat moet je niet doen bij processors waar geen heatspreader op zit (bijv. amd athlon xp). Anders sloop je de core..
Ook bij alle andere processors zou ik het overigens achterwege laten.
Klopt, als er geen hetspreader onderzit en je hebt een goedkoop oneffen koelblok dan liever niet nee. Dan kan de core afbrokkelen. Alleen ik lap altijd zowel de processor als de koeler en dan is het veilig.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 21:23
Hoewel het met de nieuwere athlons wel meeviel, ik heb op mijn oude mobile 2600+ barton heel wat keren de koeler opnieuw gemonteerd en op en neer geschoven. volgens mij is dat afbrokkelen toch meer iets van de generaties daarvoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een kleine vraag als aanvulling. De koeler zit er nu op. De plastic fan komt wel licht tegen een vierkant aluminium blokje aan (koeler?). Ik neem aan dat dit geen kwaad kan. Hoe hoog mag de temperatuur van de cpu worden en hoe kan ik dat het beste controleren. Dat weet ik of er goed gekoeld wordt. Zou iemand nog zo vriendelijk willen zijn om me hiermee te helpen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:36:
Toch nog een kleine vraag als aanvulling. De koeler zit er nu op. De plastic fan komt wel licht tegen een vierkant aluminium blokje aan (koeler?). Ik neem aan dat dit geen kwaad kan. Hoe hoog mag de temperatuur van de cpu worden en hoe kan ik dat het beste controleren. Dat weet ik of er goed gekoeld wordt. Zou iemand nog zo vriendelijk willen zijn om me hiermee te helpen?
Jahoor, Google is je beste vriend. Er zijn verscheidene programma'tjes waarmee je de temperatuur van je cpu kunt controleren. Google maar eens op Speedfan. De maximumtemperaturen kun je ook gemakkelijk vinden. Ik weet het zo niet uit m'n hoofd, maar ik denk zo tussen de 60-70 graden.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruik de search, gebruik de FAQ en nog afgezien daarvan heb je ons niet eens verteld wat je systeemspecs zijn dus al zouden we willen, we kúnnen je niet eens zeggen hoe warm je proc mag worden.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Download Core Temp, dat de fan licht tegen iets aan komt is voor je koeling niet zo'n ramp (zolang de fan maar draait) maar het is niet bevorderlijk voor de geluidsproductie ervan en ik zou er dan ook nog even een closer look naar nemen :p.
Pagina: 1