Toon posts:

hulp missende zender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier raad mee als ik digitale zenders zoek via mijn decoder op casema kabel kan ik geen sbs6 vinden alle andere zenders wel

Verwijderd

Topicstarter
heb al met casema gebeld en daar zeggen ze je coax kabel is slecht
maar het gekke is het heeft altijd gewerkt maar na het opnieuw zoeken van de zenders mis ik hem
weet ook niet op welke freq deze zit zodat ik handmatig kan zoeken

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vind het ook heel toevallig dat ik ook op internet (heb zelf geen digitale televisie) niet de digitale programmagids van SBS 6 kan vinden op de Casema site, maar wel van alle andere digitale zenders. Dus ik denk niet dat het aan de kabel ligt.

Heel simpel om te testen: zet een tv en de decoder zo dicht mogelijk bij de aansluiting met een zo kort mogelijke kabel, en probeer het dan nog eens.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:57:
Ik vind het ook heel toevallig dat ik ook op internet (heb zelf geen digitale televisie) niet de digitale programmagids van SBS 6 kan vinden op de Casema site, maar wel van alle andere digitale zenders. Dus ik denk niet dat het aan de kabel ligt.

Heel simpel om te testen: zet een tv en de decoder zo dicht mogelijk bij de aansluiting met een zo kort mogelijke kabel, en probeer het dan nog eens.
heb ik al geprobeert maar geen verschil

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Welke decoder heb je en hoeveel zenders worden er gevonden bij het zoeken? Het moeten er 127 zijn.

Heb je de frequentie en netwerk ID allebei ingevoerd? 37200(0) en 5555? Kan je wel de lokale zenders vinden (transportstroom 14)? Dus de zenders uit TS 14 in dit overzicht?

Verwijderd

Topicstarter
LouisXV schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:02:
Welke decoder heb je en hoeveel zenders worden er gevonden bij het zoeken? Het moeten er 127 zijn.

Heb je de frequentie en netwerk ID allebei ingevoerd? 37200(0) en 5555? Kan je wel de lokale zenders vinden (transportstroom 14)? Dus de zenders uit TS 14 in dit overzicht?
alle zenders in TS 14 staan er niet op en hij vindt totaal maar 118 zenders
al wel 10 x laten zoeken
de reden dat ik opnieuw de zenders wilde zoeken was dat af en toe sbs 6 haperde ik dacht een keertje opnieuw de zenders zoeken en het is misschien opgelost

decoder zit ingebouwd in een loewe tv bekabeling is allemaal nieuw
snap er niets van

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat je toch last hebt van interferentie. Beste test is inderdaad om met een kabel je TV aan te sluiten op de plek waar het signaal binnenkomt, zonder splitters ed. Zorg dat je stekkers niet van die metalen plaatjes zijn met plastic dopjes er op.

Soms wordt het veroorzaakt door een apparaat dat in de buurt staat, bijvoorbeeld luidsprekers naast/op de decoder, draadloze telefoon (dect), draadloze router. Zie ook deze site voor tips. Oorzaak is anders, tips zijn hetzelfde.

En oh ja, je krijgt niet toevallig in de zenderlijst een heleboel onbekende zenders te zien?
Pagina: 1