Connectie Xbox via Livebox werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-03 16:04
Als newbie ben ik gaan prutsen met een Xbox, om deze als mediacenter te gebruiken. Zie onderstaande afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/juleshamers/schets.jpg

Situatie 1 werkt perfect. Mijn voorkeur gaat echter uit naar situatie 2 i.v.m. bekabeling. Deze opstelling krijg ik voorals nog niet werkende. Indien ik mijn Xbox direct op mijn Orange Livebox aansluit, zie ik dat hij een IP adres krijgt toegewezen. Vervolgens kan ik via mijn PC de Xbox pingen, en ook FTP'en. De andere kant op lukt echter niet. Ik kan vanaf mijn xbox geen bestanden ophalen op mijn PC.

Reeds geprobeerd:
- Alle poorten opgezet
- Firewall(s) uitgeschakeld
- Statisch IP en DHCP

Helaas nog zonder resultaat. Ik weet dat het moet kunnen, want ik kan de Xbox pingen vanaf mijn PC.

Iemand suggesties?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je de 2e router met een LAN poort aangesloten op de LAN poort van de livebox? En heb je in die 2e router de DHCP server dan uitgezet?

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 28-10-2007 09:55 ]

• djoelzz
ik222 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:54:
Heb je de 2e router met een LAN poort aangesloten op de LAN poort van de livebox?
Yep.
En heb je in die 2e router de DHCP server dan uitgezet?
Nee. Ik dacht dat niet nodig was, omdat ik via het verkregen IP naar mijn Xbox kan pingen/FTP'en.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Djoelzz1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Yep.

[...]

Nee. Ik dacht dat niet nodig was, omdat ik via het verkregen IP naar mijn Xbox kan pingen/FTP'en.
De livebox is al een DHCP server. Als je de tweede router ook DHCP server maakt dan heb je 2 DHCP servers in een netwerk en dan krijg je de meeste vreemde problemen.

Zet de DHCP server in de router eens uit, dan krijgt de PC gewoon een ip van de DHCP van de livebox

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 28-10-2007 10:12 ]

• djoelzz
Gedaan. Alles opnieuw opgestart. Situatie is nog precies hetzelfde, PC ---> XBOX OK, XBOX ---> PC NOK.

• djoelzz
Ik vind het wel vreemd dat ik nog steeds in een andere range zit.
PC = 192.168.2.xxx
Xbox = 192.168.1.xxx

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 10:29
situatie 2 is vragen om problemen, omdat je door 2 routers heen moet. En de ip rang boeit niet, wel het subnet, die moeten hetzelfde zijn. En heb je op die router al je firewall zooi uitgezet? DIe wil namelijk ook nog wel es zorgten voor problemen.

Maar nogmaals deze situatie is gewoon klote om aan de gang te krijgen.

Compromises are for the weak

• djoelzz
Even een kickje, want nog steeds niet werkend.

Ik heb alle firewalls (PC, router, Livebox) uitgeschakeld, maar ik kan nog steeds geen gedeelde mappen op mijn PC benaderen vanaf mijn Xbox. Ik blijf het vreemd vinden dat het andersom WEL lukt; ik kan via mijn PC naar mijn Xbox FTP'en om er bestanden op te zetten.

Dus m.i. staat het verder los van IP-conflicts / DHCP.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
en als je nu de router eens weghaalt en vervangt door een switch of zelfs hub??

hij heeft nu immers geen functie meer...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• djoelzz
[b][message=29065524,noline]hij heeft nu immers geen functie meer...
Wel dus, want hij zorgt er voor dat ik draadloos kan internetten met mijn PDA / laptop. 8)
Pagina: 1