Numeriek Vs. Alfanumeriek

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238021

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met m'n laptop (Hp Pavilion DV9000), nl. als ik het numerieke klavier inschakel zijn er bepaalde toetsen op m'n alfanumerieke klavier die ook cijfers weergeven.
Bvb: als ik het numerieke klavier inschakel geeft de letter J het cijfer 1 ipv effectief de letter J.

Het is dan ook ergelijk als je de hele tijd moet switchen tussen Numlock aan, Numlock uit ...

Is er soms iemand die mij kan helpen met dit vervelende probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is een toetsenbord zonder apart numeriek gedeelte? Dan is dat standaard. Je kunt of de letter toetsen gebruiken of (met numlock) de cijfertoetsen.

Of er moet een optie zijn om met een of andere Fn optie de cijfertoetsen te gebruiken (als shift).
Maar staat dat allemaal niet in de handleiding?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een toetsenbord met een apart numeriek gedeelte.
Maar telkens als de Numlock aanstaat zijn er bepaalde letters in het alfanumerieke gedeelte die cijfers weergeven ...
Dit probleem heeft zich beginnen voordoen sedert hij opgestuurd geweest is naar HP ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij 'Apparaatbeheer' staat er bij 'Toetsenborden' twee types:
- HID-toetsenbordapparaat.
- Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:34
Het is niet zo duidelijk, maar zal ff omschrijven wat ik denk dat wat er op dit mometn bij je is:

Je hebt een laptop met en het normale toetsenbord en nog een numpad ernaast. Nu ziet windows deze 2 als apparte delen. Wanneer je Numlock aan hebt reageren zoals gewoonlijk de toetsen van het numpad normaal. Echter zit er ook een laptop toetsenbord in welke door een fout, van HP waarschijnlijk, ook op deze numlock toets reaggeerd en zich gedraagd als een normaal mini laptop toetsenbord met numlock aan waarbij j dus een 1 word, k een 2 etc etc.

Ik zou zeggen: Kijk of er een nieuwe BIOS is en bel anders HP even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is opgelost ...
Ik heb de Numlock geactiveerd en heropgestart. Windows Vista onthoudt blijkbaar de laatste activiteit van Numlock. Als ik de laptop nu heropstart staat de Numlock ook automatisch aan en heb ik het probleem niet meer ...
Het enige waarvoor ik moet opletten nu is om niet meer op Numlock te drukken of anders heb ik terug hetzelfde voor.

Toch bedankt!
Pagina: 1