Ik vroeg me af wat nu een logische aanroep tot tekenen is in een game. Ik vermoed dat dit redelijk open is voor discussie (ga gerust je gang)
Maar waar ik zelf over dacht was het volgende.
Nu is dit het eerste, meeste logische/effectieve wat ik zo kan bedenken..
Maar op een of andere manier lijkt het niet uber efficient. Dus ik vroeg me af hoe jullie dit normaal oplossen.
Zelf heb ik voormezelf een logische map structuur gemaakt, deze leek me logisch en het lijkt me dan ook handig om vanuit die map structuur deze pijltjes te gaan tekenen (flowchart)
Mapstructuur:
Ik zou graag jullie feedback willen over deze manier van zaken, en vinden jullie de map structuur logisch? Ik wil namelijk voor mijn eerste "combineer 100 tutorials en testjes met elkaar"-game wat structuur erin brengen zodat alles overzichtelijk blijft
.
Maar waar ik zelf over dacht was het volgende.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Object (bijvoorbeeld een huisje) staat in het level Huisje staat in de main draw functie -> Draw vraagt aan huisje of deze getekend wil worden (bijv doormiddel van een array waarin bijgehouden wordt welke objecten actief zijn) -> Huisje wil wel getekend worden en vraagt aan de RenderEngine (apparte hoofd-draw class voor de engine, of eigenlijk gewoon Draw in een aparte .cs bestand ivm netjes houden) getekend te worden -> Render Engine tekend Huisje op het beeldscherm. |
Nu is dit het eerste, meeste logische/effectieve wat ik zo kan bedenken..
Maar op een of andere manier lijkt het niet uber efficient. Dus ik vroeg me af hoe jullie dit normaal oplossen.
Zelf heb ik voormezelf een logische map structuur gemaakt, deze leek me logisch en het lijkt me dan ook handig om vanuit die map structuur deze pijltjes te gaan tekenen (flowchart)
Mapstructuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Content
\Audio
\Graphics
\Objects
\World
Gamesystem
\AI
\Input
\Logic
Rendersystem
\... |
Ik zou graag jullie feedback willen over deze manier van zaken, en vinden jullie de map structuur logisch? Ik wil namelijk voor mijn eerste "combineer 100 tutorials en testjes met elkaar"-game wat structuur erin brengen zodat alles overzichtelijk blijft