Asus 8400GS, Heethoofd!?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.431 views sinds 30-01-2008

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Ik heb zojuist een extra computer voorzien van wat nieuwe spulletjes, een Q6600, MSI P35 mobo en een GF 8400GS. De kast word erg goed gekoelt met een 250mm fan en een 120mm fan.
Hier een printje van speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/speedfan.PNG

De Temp: 54'c is van de GF8400GS en ik ga er eigenlijk vanuit dat de Temp1: 35'c van de CPU is, de Temp2: 27'c van de Northbridge, de HDD HD0: 28'c is en de rest onzin.
Ook de nVidia software geeft aan dat de 8400 flink loop te zweten, en onder load gaat hij naar de 75'c.

Ik ben echt geen stresskip en ik weet dat GPU'tjes flink wat kunnen hebben, maar dit is wel absurd vergeleken met andere 8400GS kaartjes. Zeker als je er rekening mee houdt dat ik een zeer goede airflow heb, en de 250mm fan er letterlijk direct koude lucht op blaast.
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/8400temps.png

Ik zie ook dat Asus een HEEL ander PCB design heeft (veel meer condo's en buffers(?) ), met de stock cooler. Hij is gewoon op de standaard clocks geclocked dus daar zal het ook niet aan liggen. Heeft Asus mischien geklooid met de voltages of is er iets anders aan de hand.

Asus 8400GS
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/ASUS-EN8400GS.jpg

Reference 8400GS (Foxconn)
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/FOXCONN-8400GS.jpg

Normaal gesproken zou ik het aan de hand van overclocken even testen (of het goed- of slechtschiks is), maar daarvoor is dit systeem niet gemaakt (hij moet stabiel zijn), ik blijf dus lekker van die functies af. :9

Iemand enig idee?

Pentaxiaan

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat geeft rivatuner aan dan?

• ptrmas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 16:57
mijn asus8400gs was ook een heethoofdje, weet niet hoe heet pcies (volgensmijn ongeveer net zo heet als die van jou) maar heb hem niet meer in mn systeem...

• SirNobax
Rivatuner geeft precies hetzelfde aan, idle 54 load 74. Dus een verkeerde read is vrijwel uitgesloten.

En ik kan mij goed voorstellen dat iemand met een bagger airflow in de 100'c gaat zitten.

Pentaxiaan

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het zijn prima temperaturen voor een GPU, ook al is het wat heter dan andere 8400GS-jes (volgens de benchmark). Je kaart kan veel hebben.

• SirNobax
Ik zei toch al dat ik weet dat dat normale temperaturen zijn, ik vraag of iemand hier een verklaring voor heeft. :/

Maar waarschijnlijk zijn er niet zoveel tweakers met uberhaupt een 8400GS, laat staan specifiek de Asus versie.

Pentaxiaan

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:54
De Asus 8400GS ken ik zo niet, heb wel een keer een vinger verbrand aan een passief gekoelde 8600GT.

Mijn eigen 7600GS wordt niet zo enorm warm, toch nog redelijke prestaties wat mij betreft, relatief laag verbruik en passief gekoeld.

Ik snap dan ook uberhaubt niet waarom je een 8400GS koopt, die dingen zijn ook nog eens traag ook...

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 08:39
Niets aan het spreekwoordelijke handje

• SirNobax
GH45T schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:28:
Ik snap dan ook uberhaubt niet waarom je een 8400GS koopt, die dingen zijn ook nog eens traag ook...
Omdat ik een goedkope videokaart nodig had die niet het ram opeet en nog een klein beetje degelijk is ook. Deze pc is NIET VOOR SPELLETJES, al heb ik wel de Crysis demo op 1024x768 op Med lopen spelen, en dat ging prima hoor ;) .

Anyways, ik weet dat er niets spannends aan de hand is, maar Asus heeft duidelijk grote veranderingen in het PCB-ontwerp doorgevoerd, waar ik niets over kan vinden.

Pentaxiaan

Verwijderd

hier een 8400mobiel gs
word ook 51graden en onder game dik 60@65graden
Een laptop heeft geen echte behuizing voor koeling

Dus als je het koeler wilt hebben dan zal er een dikke koelblok of snelleren fan nodig hebben.
De verschilllen tussen de merken zal ook wel de fan koelblok en soms de koelpaste
Zal maar eens anderen koelpaste gebruiken en je zult zien dat de temp gelijk zakt.

• SirNobax
DIE TEMPERATUREN DIE IK HAAL KAN ME NIETS SCHELEN IK WIL WETEN OF IEMAND IETS WEET VAN ASUS's PCB WIJZIGING!!!

He, dat lucht op. :/

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 28-10-2007 13:23 ]

Pentaxiaan

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Doe eventjes rustig. Adem in, adem uit. Wij proberen je te helpen, dat is geen reden om zo bot te doen. Die Capslock is dus nergens voor nodig, en dat vette gedoe al helemáál niet.

Edit: Google is je grootste vriend. Kijk daar eens, iets met Asus PCB change 8400GS ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Jejking op 28-10-2007 13:29 ]

• Artje
  • Laatst online: 09-07 08:39
Ik vind de verschillen niet zo schokkend. Wel weet ik dat Asus vaak allerhande extra's op zo'n kaart plaatst. Asus heeft hiervoor gewoon de skills en juiste engineers.

Ik denk niet dat je er achter komt waarom hiervoor is gekozen. Wat staat er bij de specs van de kaart, vergelijk deze eens met de Albatron?

• SirNobax
Het is meer om te voorkomen dat Nog meer mensen komen vertellen dat die temps okay zijn :/ . Want ik heb dat al drie keer duidelijk proberen te maken, zonder [b] en Uppercase lettertjes.

Tja, als ik dan toch nog eens tijd en zin heb kijk ik (d.m.v. overclocken) wel of die kaart niet gemod is door Asus om hem eigenlijk tot 8400GS-TOP om te dopen, maar dat ze vanwege redelijk lage performance hiervan hebben afgezien.

Pentaxiaan

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SirNobax schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:23:
DIE TEMPERATUREN DIE IK HAAL KAN ME NIETS SCHELEN IK WIL WETEN OF IEMAND IETS WEET VAN ASUS's PCB WIJZIGING!!!

He, dat lucht op. :/
:O

Nee, niemand. Jammer hoor.

Doe eens rustig, we nemen hier wel de tijd om jou te helpen/advies te geven. Men bedoelt dat je er simpelweg niet druk om moet maken omdat het normale temperaturen zijn, ongeacht of die van jou nu net wat hoger zijn dan het gemiddelde. Maak je er toch niet zo druk om.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

SirNobax schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Het is meer om te voorkomen dat Nog meer mensen komen vertellen dat die temps okay zijn :/ . Want ik heb dat al drie keer duidelijk proberen te maken, zonder [b] en Uppercase lettertjes.

Tja, als ik dan toch nog eens tijd en zin heb kijk ik (d.m.v. overclocken) wel of die kaart niet gemod is door Asus om hem eigenlijk tot 8400GS-TOP om te dopen, maar dat ze vanwege redelijk lage performance hiervan hebben afgezien.
Gek he, met een titel als heethoofd?

Maar wat wil je dan precies van ons, dat wij contact opnemen met Asus ofzo?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

waarom asus het doet? geen idee wat ik wel weet dat ze het al erg lang doen, van de 6800 series waren bijvoorbeeld iets van 8 versies terwijl nvidia er maar 4 uitgaf officieel.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• SirNobax
MeNTaL_TO schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:10:
[...]
Maar wat wil je dan precies van ons, dat wij contact opnemen met Asus ofzo?
Asus heeft wel eens rare acties, zoals een GF4Ti4200 chip op het PCB van een TI4600 te maken, met alle hogere voltages vandien. Dit hebben ze meerdere malen herhaald. En ook inderdaad, zoals golden sample ook aangeef, bij de 6800 serie, waar ze o.a. een 6800GT chip op een 6800 PCB deden. Ze doen o.a. ook andere onderdelen op hun TOP serie gebruiken.

Ik vroeg dus: Weet iemand wat er aan de hand is bij de Asus 8400GS.

Weet je het niet, post dan a.u.b. niet hier, en hou die onzin zoals Mnr. Mental lekker voor je.

Pentaxiaan

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 21:02
SirNobax schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:39:
[...]

Asus heeft wel eens rare acties, zoals een GF4Ti4200 chip op het PCB van een TI4600 te maken, met alle hogere voltages vandien. Dit hebben ze meerdere malen herhaald. En ook inderdaad, zoals golden sample ook aangeef, bij de 6800 serie, waar ze o.a. een 6800GT chip op een 6800 PCB deden. Ze doen o.a. ook andere onderdelen op hun TOP serie gebruiken.

Ik vroeg dus: Weet iemand wat er aan de hand is bij de Asus 8400GS.

Weet je het niet, post dan a.u.b. niet hier, en hou die onzin zoals Mnr. Mental lekker voor je.
Oh jij hoopt dat ze een 8800gtx core op je 8400gs hebben gezet?
Zit daar maar niet over in, ze hebben gewoon (volgens asus) positieve verandering in de lay-out en electronica van het kaartje gemaakt.

• dion_b
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet je, ik heb een beter idee: als je geen zin hebt dat mensen in discussie gaan over een onderwerp, post het niet op een discussieforum zoals GoT :o

In ieder geval verpest je het met zo'n houding voor jezelf. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.