Mengtafel met 3 Stereo outputs

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128017

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mengtafel waar ik 2 computers en een DVD speler op kan aansluiten dus 3 Stereo ingangen moet hebben. Er zouden 3 paar Active Studio monitors op moeten worden aangesloten voor in verschillende kamers. Dus zou ik ook 3 Stereo uitgangen nodig hebben.
Nu de enigste mengtafels vind ik met slechts 2. Main Out en Ctrl Main Out.

Studio Monitors: 1 paar Behringer Truth B2031A en 2 paar Behrings MS40. (goedkoop 2de hands kunnen kopen).

Zoals je merkt ben ik alles behalve een kenner op het vlak van audio apparatuur, kunnen jullie mij raad geven over wat ik me best/beter zou aanschaffen om dit 'probleem' op te lossen. uit alle 3 paar boxen zou ik het geluid willen kunnen krijgen van gelijk welke computer/dvdspeler.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

als je ze niet apart hoeft te regelen / volume dan kan je gewoon splitten. Ik ken geen mengpanelen in het normale segment met meer dan 2 outputs (monitor / zaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ray schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:26:
als je ze niet apart hoeft te regelen / volume dan kan je gewoon splitten. Ik ken geen mengpanelen in het normale segment met meer dan 2 outputs (monitor / zaal)
Dat is dus wel de bedoeling eigenlijk, Er moet niet altijd uit alle boxen muziek komen. of even luid muziek uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

dan kan je wellicht met een truukje werken. Een goed mengpaneel heeft een monitor / zaal en headphone monitor uitgang. Dan zou je dus 1 speakerset op de headphone moeten zetten. Ik weet niet wat je budget is maar de standaard conrad dingen hebben maar 1 uitgang (plus headphone) wil je al een tafel die podium / zaal regelbaar is kom je aardig aan het betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is een headphone uitgang stereo dan? daarmee zou ik idd net aan mijn 3 uitgangen geraken.
Mijn budget is niet enorm groot. maar groot genoeg om goedkoop mengpaneel/ander materiaal te kopen.
(500 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32
een normale headphone aansluiting is inderdaad gewoon stereo, je hebt zo te zien actieve monitoren, dus het zou geen probleem moeten zijn die aan te sturen vanuit een headphone aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 128017 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:59:
Is een headphone uitgang stereo dan? daarmee zou ik idd net aan mijn 3 uitgangen geraken.
Mijn budget is niet enorm groot. maar groot genoeg om goedkoop mengpaneel/ander materiaal te kopen.
(500 euro)
die is inderdaad stereo (zoals ook hierboven) en op grote tafels zelfs mixbaar per kanaal maar dat heb je niet niet nodig.

voor € 500,-- zou je inderdaad een heel eind moeten komen. Ik heb zo geen merken / modellen voor je maar je zoekt dus naar een paneel met: monitor uit / zaal uit / headphones uit.

Hou er wel rekening mee dat je, uitgaande van rca verbindingen (en stereo jack), je niet gigantische afstanden kan overbruggen met je bekabeling wil je een beetje resultaat overhouden. Hoe groot is de afstand van het paneel naar de monitoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 22:20
Als er een rec. uitgang opzit dan kan je die eventueel ook gebruiken,
Op mijn mixer zit die gekoppeld aan de master output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ray schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:35:
[...]

die is inderdaad stereo (zoals ook hierboven) en op grote tafels zelfs mixbaar per kanaal maar dat heb je niet niet nodig.

voor € 500,-- zou je inderdaad een heel eind moeten komen. Ik heb zo geen merken / modellen voor je maar je zoekt dus naar een paneel met: monitor uit / zaal uit / headphones uit.

Hou er wel rekening mee dat je, uitgaande van rca verbindingen (en stereo jack), je niet gigantische afstanden kan overbruggen met je bekabeling wil je een beetje resultaat overhouden. Hoe groot is de afstand van het paneel naar de monitoren ?
De langste afstand die ze moeten overbruggen is 12 meter. hopelijk zal dat dan gaan? is er anders een kleine/goedkope oplossing om het signaal tussendoor te versterken?
Bedankt voor de uitleg alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

het gaat niet zo zeer om het versterken maar meer om de storing die over een dergelijke afstand op kan treden. 12 meter is te doen maar gebruik dan wel een fatsoenlijke afgeschermde kabel. Liefst een dubbele die bijvoorbeeld ook voor een microfoon gebruikt wordt.

Een rec out is meestal een fixed output. Die reageert wel op de master maar kan niet afzonderlijk in volume gewisseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist nog 1 vraag, Ga ik iedere ingang apart kunnen toewijzen aan gelijk welke uitgang, de phone, main out of control main out?

vb: Zal het lukken om tegelijk de muziek naar vb 2 paar van de monitors te sturen en de film naar een ander paar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 128017 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:06:
Juist nog 1 vraag, Ga ik iedere ingang apart kunnen toewijzen aan gelijk welke uitgang, de phone, main out of control main out?

vb: Zal het lukken om tegelijk de muziek naar vb 2 paar van de monitors te sturen en de film naar een ander paar?
phoe, dat gaat waarschijnlijk niet lukken aangezien dat niet de opzet is van een mengtafel. Immers die stuurt alle ingangssignalen in verhouding door naar de output.

Tja echt grote tafels kan je wel instellen geloof ik wat wel / niet naar de monitor moet enzo maar dan praat je over professioneel spul. Ik vraag me af of je niet beter een pc kunt gebruiken met bijvoorbeeld 3 x m audio delta 24/96 Daar zitten ook mixers in en dan kan je alle combinaties wel maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Ray schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:53:
[...]

phoe, dat gaat waarschijnlijk niet lukken aangezien dat niet de opzet is van een mengtafel. Immers die stuurt alle ingangssignalen in verhouding door naar de output.

Tja echt grote tafels kan je wel instellen geloof ik wat wel / niet naar de monitor moet enzo maar dan praat je over professioneel spul. Ik vraag me af of je niet beter een pc kunt gebruiken met bijvoorbeeld 3 x m audio delta 24/96 Daar zitten ook mixers in en dan kan je alle combinaties wel maken denk ik.
Als je mengtafel op de hoofdtelefoonaansluiting PFL heeft kan dat toch gewoon? Dan kun je op de mengtafel kanalen kiezen die door de hoofdtelefoon te luisteren zijn. Als je de fader van de film dicht zet en op de hoofdtelefoon en de rest op de gewone uitgangen met de schuif open dan kun je dit volgens mij gewoon doen. Wil je gecompliceerder per kanaal toe wijzen dan is dit natuurlijk maar voor 2 verschillende signalen mogelijk. Het signaal op de uitgang, en op de hoofdtelefoonuitgang.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110703 op 28-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Je kan wel gaan lopen klooien met allerlei verloopjes voor headphones, rec out en je master, maar met jouw budget is dat helemaal niet nodig. Hier een voorbeeld van een mixertje met 6 bussen: http://www.thomann.de/nl/yamaha_mg_166fx.htm

Zo kun je dus ieder kanaal afzonderlijk naar een individuele subgroep sturen. Aan de uitgangen van de subgroepen hang je een van je speakersetjes. Dit tafeltje heeft zelfs ook nog twee auxen waarmee je ook nog een stereo speakersetje zou kunnen aansluiten.

ik kon niet goed zien hoe de master bus bij dit tafeltje aanstuurbaar is, maar het gaat om het idee. Met even zoeken vind je zo tien van dit soort mixertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Anoniem: 110703 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Als je mengtafel op de hoofdtelefoonaansluiting PFL heeft kan dat toch gewoon? Dan kun je op de mengtafel kanalen kiezen die door de hoofdtelefoon te luisteren zijn. Als je de fader van de film dicht zet en op de hoofdtelefoon en de rest op de gewone uitgangen met de schuif open dan kun je dit volgens mij gewoon doen. Wil je gecompliceerder per kanaal toe wijzen dan is dit natuurlijk maar voor 2 verschillende signalen mogelijk. Het signaal op de uitgang, en op de hoofdtelefoonuitgang.
yepz maar dan zit je dus inderdaad nog maar met 2 keuzes. De monitor / zaal zal moeilijk splitsbaar zijn. is even kijken welke link hierboven gegeven is

edit/ die yamaha ziet er netjes uit, vooral voor die prijs! specs opvragen en kijken of alles per kanaal toe te wijzen is. Echter besef wel dat als dit kan je toch aardig met de instellingen moet rammelen / mixen :) als je dus van keuze veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 29-10-2007 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Ray schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 07:31:
[...]
Echter besef wel dat als dit kan je toch aardig met de instellingen moet rammelen / mixen :) als je dus van keuze veranderd.
Digitale mixers vallen helaas wel buiten z'n budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb hier nog een mengpaneel liggen met 3 stereo uitgangen.

Monitor
Master A
Master B

Verder heeft dit mengpaneel:

3 phono ingangen,
5 line ingangen,
2 microfoon ingangen.
7 bands equalizer.

Is dit wat je zoekt? Het is een Alecto pro-177. Ligt hier stof te happen :)

[ Voor 34% gewijzigd door DeeJee op 29-10-2007 10:38 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Ik heb op marktplaats een Dateq styx gekocht voor 300 euro.
Deze heeft 3 losse uitgangen plus een subwoofer uitgang.
Misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

DeeJee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:03:
Ik heb hier nog een mengpaneel liggen met 3 stereo uitgangen.

Monitor
Master A
Master B

Verder heeft dit mengpaneel:

3 phono ingangen,
5 line ingangen,
2 microfoon ingangen.
7 bands equalizer.

Is dit wat je zoekt? Het is een Alecto pro-177. Ligt hier stof te happen :)
ziet er goed uit! maar kan je hier bijvoorbeeld line 1 naar master B zetten en line 2 naar master A etc. Want dat wil TS ook nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ray schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:33:
[...]

ziet er goed uit! maar kan je hier bijvoorbeeld line 1 naar master B zetten en line 2 naar master A etc. Want dat wil TS ook nog eens :)
Mmm nee dat gaat inderdaad niet lukken...sorry :'(

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198204

Ik heb een behringer DX1000 mengpaneel http://www.behringer.com/DX1000/index.cfm?lang=eng
en volgens mij moet het daarop wel lukken hoor...
Het is een 7-kanaals mixer, met een zone output, een monitor output en een main output (in tulp) je kunt ook nog 2 x XLR aansluiten.
Het ding heeft heel veel opties en zal op dit moment rond de 300 euro kosten denk ik.
Wel erg groot (19'' rack compatible)
Hij word alleen niet meer nieuw verkocht, dus je zult waarschijnlijk 2e hands moeten gaan rondneuzen... succes!
Pagina: 1