[Vista] Kan AC'97 drivers niet installen

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Beste luitjes,

Ik heb voor familielid een PC samengesteld, maar ik heb er een probleem mee. In de PC zit een MSI 945P NEO5-F moederbord met een AC'97 audiochip. Maar ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de gang, de drivers willen niet geinstalleerd worden en blijven hangen op 'Wilt u deze driver alsnog installeren oid' omdat de uitgever niet gecertificeerd is.. Ik heb dat al tientallen malen weggeklikt (ja gezegd), maar hij installeert de drivers gewoon niet. Iemand enig idee hoe dit zit? Hij geeft ook niet aan dat hij drivers mist voor apparaten in Apparaatbeheer..

Alvast dank!

|>

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
check es of 'driver signing' (system properties -> hardware in UK versie) niet op 'blokkeren' staat...

[edit] Niet goed gelezen, bovenstaand geldt voor XP, al zal er in Vista ook wel zoiets zitten. Als het overigens de x64-editie is van Vista dan is het sowieso een no-go, omdat die geen unsigned drivers accepteert. Weet je zeker dat je de goede drivers e.d. probeert? Laatste versie van de MSI-site?

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 28-10-2007 00:01 ]

• simon
Ik kan dat niet bij vista vinden, de drivers van de CD willen niet, die kan geen 'vista' vinden.. Op de MSI site kan ik alleen een High Definition audio ding downloaden en een intel INF driver. Ook bij de drivers op de CD (via andere manier geopened, werkt wel) zeurt hij om dat deze niet signed terwijl ze wel op de signed lijst staan.

[ Voor 27% gewijzigd door simon op 28-10-2007 00:07 ]

|>

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is het niet toevallig dit moederbord: http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&prod_no=229

Die heeft nl. wel AC97.

• simon
Neo5-F serie, ietwat anders, zal morgen kijken of ik 't kan installeren. Anders maar XP erop zetten. Wel vervelend.

|>

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Simon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:55:
In de PC zit een MSI 945P NEO5-F moederbord met een AC'97 audiochip.
Zoals met elke driver onderhand is het juist belangrijk om te weten welke versie van de audio codec (chip) je hebt.
Dat AC'97 is een algemene naam voor een verzameling aan chips en zegt niks over de chip zelf :)
Het kan een AudioLogic zijn, een Realtek, SoundMax, zeg het maar...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• simon
RealTek lijkt me, op de CD zit een RealTek installatie ding (iig 't realtek logo gezien)..
• Audio codec Realtek® ALC888.
- Compliant with Azalia 1.0 spec.
- Flexible 8-channel audio with jack sensing

[ Voor 42% gewijzigd door simon op 28-10-2007 00:58 ]

|>

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk, daar hebben we wat aan. Je hebt geen AC'97 audio, maar een HD Audio. Dat is een compleet andere driver die je moet hebben. Download de HD Audio Codec (te vinden in de meuktracker en de realtek site). Deze driver is vaak wel digitaal ondertekend, iig had ik er toen met mijn versie geen vraag over. Je hebt mogelijk de vraag verkeerd begrepen of gelezen. Waarschijnlijk stond er iets over dat de driver niet voor de kaart geschikt is en of je hem toch wilt installeren. Je zou overigens al geluid moeten hebben, de HD Audio driver zit standaard in Vista (iig, de chip van mijn laptop, is geloof ik, uit het hoofd de ALC880).

Btw, is de versie op de CD van je mobo ook echt voor Vista en probeerde je niet de XP versie te installeren (zou niet uit moeten maken voor Realtek, aangezien die een driver heeft voor 2K-Vista).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• simon
Er staat echt Vista drivers op de drivers cd. Daarnaast vraag ik me af hoe 't zit met de HD audio dan, als ik 'm 'zo installeer' met alleen de HD audio drivers krijg ik bij mijn mixer geen outputs, dus vandaar dacht ik, dan installeer ik de AC'97 drivers.. Ik krijg dan alleen SPDIF out, en geen andere outputs.

Nieuwe download -> fix, alles werkt

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 28-10-2007 09:01 ]

|>

Pagina: 1