Toon posts:

Gaat dit passen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dear tweakers,

Ben van plan om een Gigabyte GA-35P-DS4 rev 2.0 te kopen. Zou hier graag een Sapphire HD2600XT Ultimate op hebben (passief gekoeld). Er zit echter een vrij groot koelblok op de northbridge van de Gigabyte en de Ultimate heeft z'n passieve koeling vnl op de achterkant van de kaart zitten. Aan de kant van die northbridge. Mbv de plaatjes kan ik het niet goed inschatten: gaat het net wel of net niet passen?

Vraag is dus: weet iemand uit ervaring of dit wel of niet gaat passen? Het gaat om een rev 2.0 (of rev 1.1) van de Gigabyte, de rev 1.0 heeft een nog veel grotere nb koeling.

Reacties worden zeer gewaardeerd!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De koeler van de videokaart komt vooral voor de PCI sloten te hangen (waarschijnlijk één), en zal de northbridge dus niet in de weg zitten.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:04
Over het passen kan ik niks zeggen; wel over je topictitel! Als je die nou informatief maakt, weet ik gelijk waar het over gaat en hoef ik niet te gokken of ik nou moet kijken of niet. ;) Dat werkt wat praktischer! Ook voor mensen die je wellicht wel kunnen helpen, die zien je topic en denken dan wellicht 'eeey! dat weet ik! Ik ga hem helpen'. Terwijl ze nu denken: hmm.. right, nexxxt'

www.maartenlangelo.nl

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat houd je tegen om 'm in het onderste PCI-e 16x slot te doen? Plek zat daarzo. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Paddixx schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:42:
Wat houd je tegen om 'm in het onderste PCI-e 16x slot te doen? Plek zat daarzo. :P
Vaak heeft een moederbord een voorkeur, en doet die onderste het dus niet als primary graphics... Daarom :P

Verder vraag ik me toch af hoeveel je jezelf hebt ingezet. Wilde je de kaart op z'n kop hangen of wat? :P

Verwijderd

Topicstarter
Vond eerlijk gezegd dat ik me aardig had ingezet: zoals gezegd heeft de Ultimate zijn blok met koelvinnen aan de achterkant zitten, vandaar juist het mogelijke probleem met de northbridge :9

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Paddixx schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:42:
Is dat wel een 16x slot? Volgens mij hebben P35 mobo's 1 keer 16 en 1 keer 4.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal, eerste slot is altijd 16x, tweede 4x geshared met de overige pci-e slots

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Om eerlijk te zijn zou ik niet willen roepen past wel / niet. Het blok vlak boven de eerste PCI-E ziet er op het plaatje vrij groot uit inderdaad, en die vinnen op de achter/boven kant van die HD2600 lijken ook niet klein. Als ik jou was zou ik de maten opzoeken / opmeten / vragen en die dan vergelijken. Het zal als ik het zo snel beoordeel weinig ruimte overlaten. Dus je kan je ook afvragen of je het sowieso wel wilt. Die twee koelblokken houden elkaar lekker warm als ze zo dicht op elkaar zitten (denk ik dan)

Verwijderd

Topicstarter
Maten is lastig, bovenaanzicht lukt nog wel maar hoogte is problematischer. Koelblokken tegen elkaar is inderdaad niet wenselijk. Ik ga toch nog even op zoek naar het verhaal van de twee 16x sloten: ik heb het ergens gezien maar de manual van Gigabyte zegt er niets over.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 03:14

QinX

Shai-Hulud

Miss gewoon een mailtje sturen naar beiden voor de maten? ^^

en de winkel waar je de aanschaf gaat maken of ze voor je willen proberen dat kan ook altijd nog.

[ Voor 45% gewijzigd door QinX op 28-10-2007 02:10 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• TheZeroorez
  • Niet online
Goed, dan maar even met een snel en smerig plaatje...

Op het plaatje zie je hoe je de kaart er in gaat doen, alleen schuin ervoor gehouden (kon geen rechte plaatjes vinden :+ ). Je prikt de kaart dus zo in dat blauwe slot, zodat je recht tegen de zijkant aan kijkt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/25ba6209f3286e4f796d825165be601b/full.png
Die heatpipe en southbridge heatsink van je moederbord zijn enorm dun, en gaan nooit die ~2cm van de kaart waar geen heatsink zit overlappen.

Met een beetje mazzel kun je in dat PCIe 1x slot zelfs nog zo'n überlowprofile netwerkkaartje kwijt ofzo, als die bestaan in PCIe :P

Verwijderd

Topicstarter
Best mooi plaatje :-) en ik snap de bedoeling. Maar volgens mij klopt er iets niet. Het lijkt alsof de Ultimate gespiegeld is. Plaatje van de Ultimate (van elders):
Afbeeldingslocatie: http://ivory.vnunet.com/images/hardware/sapphire/radeon-hd2600xt-ultimate/large.jpg
Het blok met de koelvinnen zit aan de andere kant, en komt dan volgens mij bij die northbridge uit. Of zie ik iets over het hoofd?

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Volgens mij gaat dit wel passen...

Pagina: 1