[MacBook Pro] "Vlek" in beeldscherm*

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 21:51
Hallo allemaal,

Sinds 3 weken heb ik een macbookpro 15" echter viel me vandaag op dat er een soort van rare "vlek" in/op het scherm te zien was, echter ik kan hem zelf niet plaatsen.

De vlek is tevens ook alleen te zien op een volledig diep zwarte achtergrond, ik kwam er namelijk zelf ook pas achter toen ik in Photoshop iets aan het maken was met een zwarte achtergrond.

Natuurlijk dacht ik eerst hey dat is gewoon een "vuiltje" maar nadat ik het scherm had schoongemaakt bleef de "vlek" zitten.

Mijn vraag aan jullie is wat denken jullie wat dit kan zijn?

De foto:
http://casemodders.nl/foto/IMG_5792.JPG
We hebben jammer genoeg niet allemaal een universiteits verbinding, dus ik heb een link van je foto gemaakt. Zou je anders een thumbnail van maximaal 600 pixels breed willen maken met een link naar het origineel?

de dode pixel is van me canon ixus dus dat bedoel ik niet. Het is de "vlek" boven mijn muis cursor.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Zo niet dan maar naar de mac-dealer en hopen dat ze dit probleem dan kunnen oplossen voor mij aangezien dit toch wel in de garantie moet vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 28-10-2007 00:18 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Verwijderd

Deze vlek komt overeen met waar er een extra versteviging is ter hoogte van het oplichtende Apple-logo aan de achterzijde van je beelscherm. Waarschijnlijk is er ooit eens teveel druk gekomen op de achterwand waardoor dit nu in je panel staat.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Zit de vlek toevallig ter hoogte van je mouse-touchpad zodra je hem dichtklapt? Zo ja; dan is dat de oorzaak, waarschijnlijk bij het vervoeren drukt er iets tegenaan oid.

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 21:51
uhm het zit inderdaad ten hoogte van het apple logo aan de linker kant als je scherm voor je hebt, dus
mocht het door de druk zijn gekomen onder het vervoeren (vervoer hem zeer voorzichtig in een sleave + in het camera gear gedeelte van me computracker van lopro zonder andere dingen in dat vak) echter zou dit dus behoorlijk snel gebeuren zie op achterkant ook geen deuk of zo dus echt "stevig..." is het dan ook niet.(lijkt mij dat dat gedeelte dan ook permanent zou moeten zijn ingedeukt...)

Is dit nog te verhelpen of zou dit altijd zo blijven? Maandag / Dinsdag dan ook maar eens naar Mac-dealer en kijken wat die er van zeggen, erg over te spreken ben ik niet. ik ben namelijk heel erg zuinig op me gear.

Mochten andere mensen nog ideen hebben hoe het kan komen of kan verhelpen dan hoor ik het graag tevens mensen met zelfde ervaringen zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Macsylver op 27-10-2007 23:40 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears