2 moederborden doen allebei vrij weinig.

Pagina: 1
Acties:

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:45
Ik heb de FAQ doorgelezen maar dat gaf mij niet echt het antwoord op mijn probleem.
Of in ieder geval..mijn 2 problemen.

Hier voor me ligt een Asus p4t-533 moederbord en een MSI MS-6577 moederbord.
Beiden weigeren dienst.
De Asus doet helemaal niks.Fans gaan draaien led brand maar dat is het.(schijf spint wel op)
Het MSI bord laat ook alle fans draaien en geeft een lange piep korte pauze lange piep enz.
Hierover kon ik op internet niks vinden.
Heb ze beide geprobeerd met dezelfde processor.(Pentium4)(zou die misschien verrot zijn?)

Alle connectoren heb ik aangesloten en ook het geheugen zit goed op zijn plaats.

Klinkt dit bekend bij iemand?
Heb beide planken aangezet met zo min mogelijk hardware er voor de rest aan maar niks helpt.
Van sluiting is geen sprake(iig niet door een case o.i.d).ze liggen op mijn buro.

Op het Asus mobo zit 256 mb rimm geheugen van samsung.
Op het Msiw mobo zit 512 mb sdram geheugen van infineon.
Kan ik het spul beter bij het vuilnis gooien of is er nog hoop?

• parawaus
oow...btw. ik krijg bij beide planken geen beeld.

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-04 17:09
heb je het al getest met een andere voeding en ook de 4pins stekker aangesloten?
ps. wat voor p4 betreft het?

[ Voor 24% gewijzigd door commanderxp op 27-10-2007 23:07 ]

• parawaus
de 4 pins stekker zit op het bord(borden)
Heb 2 verschillende voedingen geprobeerd waarvan ik zeker weet dat ze werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou toch proberen om een andere proc te regelen (zoals ook in de troubleshooter staat). Als dat ding dood is boot je systeem niet. Dus naast je voeding zou ik ook geheugen, proc en videokaart vervangen, levert dat allemaal niets op, dan denk ik dat je je mobos als behang kunt gaan gebruiken.

• parawaus
Ik zal is opzoek gaan naar een andere processor.

Van het Asus mobo was de werking onbekend..Die Msi darentegen zou het gewoon moeten doen.
Misschien dat een andere processor dan toch een uitkomst zou kunnen bieden.

Verwijderd

rimm werkt toch alleen in paren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RIMM werkt idd alleen in paren, en de 'lege' sloten moeten ook geterminate zijn om te werken.

• parawaus
Op het Asus mobo zitten 2 slots voor het rimm geheugen.
Die zijn ook beide gevuld.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

lange biep, pauze, lange biep,... duidt normaal gezien op een kortsluitin; iets dat niet goed is aangesloten. RAM zit er goed in? CPU stevig vastgeklikt? Grafische kaart er eventueel uithalen en controleren of de biepjes anders zijn. Zelfde met het geheugen (verwisselen van banken, evt andere latjes of slechts één latje).

Yes, but no.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

RIMM werkt idd alleen in paren, en de 'lege' sloten moeten ook geterminate zijn om te werken.
Ahum, waar halen jullie deze wijsheid vandaan :?

1) 'standaard' RIMMs werken op een 16b brede bus. Dat vult dan ook exact een kanaal van een Rambus controller. Alleen als je een dual-channel Rambus controller hebt moet je ze per twee plaatsen, maar dat ligt nadrukkelijk niet aan de RIMMs zelf. Die kun je op bijv. een i820-based mobo prima per stuk plaatsen :o

2) ooit naar de P4T-533 gekeken :? Dat is een model met 32b RIMMs, dus je hoeft de RIMMs niet per twee te plaatsen, iedere RIMM vult al twee channels.

3) Een Rambus geheugenbus moet (muv op de oudste i820 borden met drie sloten) niet door middel van een CT-RIMM geterminate worden :o De termination zit gewoon op het moederbord. Wat je -omdat het een seriele bus is- wel moet doen is evt lege sloten opvullen met C-RIMMs (Continuity RIMMs) die gewoon het signaal doorlaten en meer niet. Dat is iets anders dan terminaten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1